Kurikulum češtiny jako druhého jazyka pro základní vzdělávání zahrnuje podrobně rozpracovaný vzdělávací obsah pro deset tematických celků a dvě jazykové úrovně. Metodické poznámky ke vzdělávacímu obsahu upřesňují požadavky na jednotlivé věkové kategorie (1.-2. ročník, 3.-5. ročník, 6.-9. ročník) a dvě úrovně jazykové pokročilosti. Vzdělávací obsah specifikuje gramatiku, slovní zásobu a sociokulturní kompetence pro jednotlivá témata. Nabízí také doporučené zdroje a materiály k výuce. Kurikulum je doplněno o ukázku zpracování vzdělávacího obsahu pro jazykovou přípravu na úrovni školy.
Vstupní orientační test slouží ke zjištění, jaký bude předpokládaný rozsah poskytnuté jazykové podpory v základním vzdělávání (minimálně 100 hodin, maximálně 200 hodin). Zahrnuje tři základní jazykové dovednosti: mluvení/porozumění/interakce, čtení a psaní.
Doporučení je určeno ředitelkám a ředitelům základních škol, krajským úřadům, České školní inspekci, představitelům samospráv a široké veřejnosti (zejména rodičům budoucích prvňáčků).
Informační balíček metodických a výkladových textů, které se vážou k oblasti společného vzdělávání a ke změnám v organizaci vzdělávání žáků se speciálními vzdělávacími potřebami od 1. září 2016. Obsahuje základní informace pro rodiče, učitele, ředitele škol i zřizovatele k plynulému zavedení změn v oblasti podpory dětem, žákům a studentům se speciálními vzdělávacími potřebami v hlavním vzdělávacím proudu, ale i ve školách nebo třídách samostatně zřízených pro žáky se speciálními vzdělávacími potřebami. Balíček obsahuje průvodce ředitele společným vzděláváním, zásady financování, informace k činnosti speciálních škol, dalšímu vzdělávání v oblasti společného vzdělávání a další informace.