V lounském kulturním domě s charakteristickým dopravním názvem „Zastávka“ zazněly jak ekologické tak ekonomické pohledy na koexistenci obou veřejných doprav. Během přednášek se diskutovala konkurence s osobní dopravou a příležitost k rozvoji veřejné dopravy, které začíná nahrávat čím dál vyšší stupeň nasycenosti automobilizace. Přednášející se věnovali i možným podpůrným pilířům veřejné dopravy a novým fenoménům – např. carsharingu. Co se týká zájmů diskutujících, mezi 4 bloky přednášek vyniklo vystoupení Ing. Jakuba Jeřábka z odboru dopravy a silničního hospodářství, který zde reprezentoval Ústecký kraj s tématem „Silné a slabé stránky železnice v Ústeckém kraji a její doplnění (nebo náhrada) autobusy.“ Upozornil na nebezpečí konkurenčního boje mezi vlakovou a autobusovou dopravou, ze kterého získává nejvíce individuální osobní automobilová doprava a představil cestu řízení efektivní spolupráce vlakové a autobusové dopravy, kterou se vydala Doprava Ústeckého kraje. Na konkrétních příkladech pak ukázal jak řízené propojení těchto druhů veřejné dopravy umožňuje využívání silných a eliminace slabých stránek.
Dlouhodobým cílem Dopravy Ústeckého kraje je vytvořit jednotný tarifně integrovaný dopravní systém, který umožní obyvatelům regionu využívat s jednou jízdenkou jak regionální autobusy, tak regionální vlaky.