Logo Ústeckého krajeÚstecký kraj (odkaz na titulní stránku) 

Ústecký kraj - Oficiální web


International

Vyhledávání

 


Cesta: Titulní stránka > Média

 

Autobusem Solaris pod "jarním" sluncem

K dnešnímu datu mimo interval pro zveřejnění na webu.
 
Autobusem Solaris pod
Mezi lázeňským Teplicemi a krajským městem Ústí nad Labem jezdí už několik let autobusová příměstská linka č. 137. Dnes se na ní novým autokarem Solaris svezl i hejtman Jiří Šulc.
 

 
 

Tisková zpráva z 25. ledna 2008

Autobusem Solaris pod „jarním“ sluncem

Dopravní podnik Teplice, s.r.o., má s Ústeckým krajem uzavřenu na osm let smlouvu o autobusové dopravě v závazku veřejné služby. V současné době provozuje kromě městské přepravy obyvatelů mateřského města také tzv. dopravu v oblasti „příměstská doprava Teplice“. Ta má třiadvacet linek s celkem 929 spoji, přičemž čtyři linky vedou až do okresu Ústí nad Labem. Tři končí v Chlumci a jedna –linka 585137- až na Severní Terase krajského města. Právě spoj linky 137 z Teplic až do Ústí si dnes před polednem vyzkoušel i hejtman Ústeckého kraje Jiří Šulc.

            Na zastávce u vlakového nádraží v lázeňském městě s ním do nízkopodlažního autobusu Solaris nastoupil i ředitel teplického dopravního podniku Petr Havlík, náměstek hejtmana Petr Fiala, vedoucí odboru dopravy a silničního hospodářství krajského úřadu Jindřich Franěk a další pasažéři „navíc“.  Všichni si připravili jako každý jiný 26 korun na lístek přes dvě pásma; tolik totiž stojí pětatřicet minut jízdy.

            Ona kontrolní jízdy byla i proto, že na zmíněné lince jezdí zbrusu nový nízkopodlažní autobus teplického podniku. Stál ho 6,8 milionu korun, má patnáct metrů do délky, přepychový interiér a například jeho 228kW motor splňuje nejnáročnější emisní limit Euro 4. Autobus Solaris byl v podstatě celou cestu z Teplic do Ústí zaplněný a stáli jen ti, kteří chtěli, prostě 45 míst k sezení bylo de facto obsazeno. Hejtman si po zaplacení krátce popovídal s řidičem Miroslavem Sedláčkem: „Byl moc s jízdními vlastnostmi patnáctimetrového autobusu spokojený,“ řekl mi hejtman, “tak jako já. Je to svezení na úrovni. Už nástup pro matky s kočárky nebo vozíčkáře je z říše snů. Autobus je pohodlný, bezhlučný a bezpečný a moc se mi líbí jeho elektronický informační systém. A když se přidá dnešní jarní sluníčko, je takové cestování požitkem…“

            Skoro na každé zastávce se měnil počet cestujících, ale podstatná část vystoupila… u všebořického obchodního centra,  sedm pasažérů pak před branami Masarykovy nemocnice. Autobus jel pořád načas…Ještě jednou Jiří Šulc: „Dopravní podnik Teplice je jedním z dvanácti dopravců, s nimiž má kraj podepsané smlouvy. Letos najezdí téměř dva a půl milionu kilometrů. Cena dopravního výkonu je bez „desetníku“ 35 korun, průměrné tržby má dopravce asi 17,60 Kč za kilometr a Ústecký kraj tak hradí přepravci prokazatelnou ztrátu z provozu ve výši 17,30 korun na jeden kilometr. Ročně nás služby tohoto dopravce stojí tedy více než 42 milionů korun a je dobře, že nakupuje takové moderní, ekologické a pohodlné autobusy.“  

            Takže: Solaris není jen (podle latiníků) Slunce, hudební skupina či film, ale také vedle kultovního sci - fi románu Stanislava Lema i autobus. Obojí je, jak jinak, z Polska. Autobusy jakoby ze S-F už jezdí v Teplicích čtyři…

Připravil: Zbyněk Šebesta, kancelář hejtmana Ústeckého kraje

oddělení tiskových informací

Velká Hradební 48, 400 02 Ústí nad Labem

tel. 475 657 742, 603 192 629

sebesta.z@kr-ustecky.cz

 

        

Autobusem Solaris pod

Autobusem Solaris pod

Autobusem Solaris pod

Autobusem Solaris pod

Autobusem Solaris pod

Autobusem Solaris pod

 
Zodpovídá: Mgr. Zbyněk Šebesta
Vytvořeno / změněno: 25.1.2008 / 25.1.2008 | Zveřejnit od-do: 25.1.2008-24.2.2008

 

Zobrazit vyhledávací formulář »


 

Nyní jste v módu "Bez grafiky". Přepnutím do grafického módu zobrazíte standardní verzi webu.

web & design , redakční systém