Tisková zpráva z 2. dubna 2008
Berlíňané mohou vyhrát víkendový pobyt v Ústeckém kraji
Od konce března až do 27. dubna je v informačním centru agentury Czechtourism v Berlíně zpřístupněna prezentace Ústeckého kraje. Na Checpointu Charlie u bývalého hraničního přechodu mezi oddělenými západním a východním Berlínem, se tu každý měsíc obměňují české kraje. Ústecký přišel na řadu po Jihočeském a Karlovarském kraji, později se tu představí po sobě kraje Jihomoravský a Zlínský.
Od zahájení akce tu byl několik dní také vedoucí oddělení cestovního ruchu odboru regionálního rozvoje Jiří Válka, do konce týdne ho tu střídají další pracovníci zmíněného odboru Krajského úřadu Ústeckého kraje. Otázka pro J. Válku: Co je posláním měsíce našeho regionu v německé metropoli? „Naši prezentaci jsme připravili ve spolupráci se zahraničním zastoupením Czechtourism a je určena všem Berlíňanům a dalším potencionálním návštěvníkům našeho kraje. Spolu s ním se tu prezentuje také město Ústí nad Labem a tak tu je dostatek nejrůznějších propagačních materiálů, brožur, publikací i map o turistických možnostech i atraktivních místech v kraji sousedícím s Německem. Naši propagaci si mohou návštěvníci prohlédnou na televizorech, ve vnitřních i venkovních stojanech a myslím, že zdařilou propagaci měla naše prezentace i v několika prestižních berlínských novinách, například v Berliner Zeitung. V pondělí sem přišli například zástupci několika významných cestovních agentur.“
Dodejme ještě, že v budově na Checpoint Charlie sídlí vedle infocentra agentury Czechoturism rovněž České centrum v Berlíně a návštěvníci tu mají k dispozici kromě propagačních materiálů také připraveny ochutnávky specialit z Ústeckého kraje, třeba piv Březňák či Zlatopramen nebo vína z několika vinařských oblastí našeho regionu. Po celý duben tu rovněž probíhá vědomostní soutěž o znalostech Ústeckého kraje. Na několik otázek (kde leží Pravčická brána, na kterém zámku žil Giacomo Casanova, která řeka je v kraji největší?) většinou odpovídají návštěvníci správně a tak budou v závěrečném losování spousty jmen. Cenami budu třeba knihy o Českém Švýcarsku a především dva víkendové pobyty pro dvě osoby v ústeckém hotelu Vladimir respektive v hotelu Marina v Píšťanech na Litoměřicku.
O náklady celé prezentační akce Ústeckého kraje a města Ústí nad Labem ve výši 2500 € na berlínském Checpointu, a to včetně reklam v novinách, se podělí oba zmíněné subjekty rovným dílem…
Připravil: Zbyněk Šebesta, kancelář hejtmana Ústeckého kraje
oddělení tiskových informací
Velká Hradební 48, 400 02 Ústí nad Labem
tel. 475 657 742, 603 192 629
sebesta.z@kr-ustecky.cz
Ze zahájení berlínské prezentace Ústeckého kraje: Zleva jsou Jörg Winiarski z Deutsche Bahn a Miroslav Rončák, řed. zastoupení agentury Czechtourism v Berlíně. Snímky: J. Válka.