Logo Ústeckého krajeÚstecký kraj (odkaz na titulní stránku) 

Ústecký kraj - Oficiální web


International

Vyhledávání

 


Cesta: Titulní stránka > Média

 

Brána do Čech zvyšuje návštěvnost Ústeckého kraje – pomalu, ale s jistotou

 
1
První polovina roku 2012 je za námi. Léto vstoupilo do Čech přímo skvostným počasím, které přeje turistům, objevovatelům, výletníkům. Nejinak je tomu u nás, na severu a severozápadě Čech v Ústeckém kraji, v regionu vnímaném díky velkému průmyslovému zatížení ne vždy pozitivně.
 

 
 

Ústecký kraj v posledních letech mění toto negativního vnímání a mediální obraz marketingovým projektem pod názvem Propagační a mediální kampaň Ústeckého kraje. Z této kampaně se zrodil velký turistický projekt Brána do Čech. Pod jednotným designem a pod společným logem, skládajícím se ze čtyř kamenů, se představuje celý kraj. Je rozdělen na čtyři destinační regiony, na čtyři základní kameny České Švýcarsko, Krušné hory, Dolní Poohří a České středohoří, které společně tvoří celek, Bránu do Čech.

 

Projekt je to opravdu obsáhlý. Je cílen na všechny turisty jak velkým množstvím aktivit, tak pestrou nabídkou propagačních materiálů nebo spektrem informačních kanálů. Skoro již dvouletá systematická práce byla také zúročena. Jednotlivé produkty Brány do Čech získaly mnoho ocenění, např. web Brány vyhrál na veletrhu cestovního ruchu první místo v kategorii Nejlepší turistický portál, soubor turistických map získal hlavní výhru z veletrhu Tourmap 2011 a pak Brána dosáhla i na nejvyšší metu, na první místo za jednotnou kampaň. Tuto cenu uděluje Ministerstvo pro místní rozvoj ČR ve spolupráci s Asociací krajů ČR, agenturou CzechTourism, Asociací cestovních kanceláří ČR a Asociací českých cestovních kanceláří a agentur.

 

Myšlenka rozdělit Ústecký kraj na čtyři destinace, na čtyři základní kameny a ty pak propagovat pod jednotnou hlavičkou Brány do Čech, nepřišla jen tak náhodou. Jejím spoluautorem je Radek Vonka, radní Ústeckého kraje, pro kterého se cestovní ruch stal prací i koníčkem zároveň a právě jeho přičiněním se oblast regionálního rozvoje a cestovního ruchu může chlubit tak úspěšným projektem, jakým Brána do Čech bezpochyby je.

 

A právě Radka Vonku, osobu nejpovolanější, v jejíž gesci je řízení regionálního rozvoje a cestovního ruchu na krajské úrovni, jsme požádali o zhodnocení turistického ruchu ve vztahu k úspěšnému projektu Brána do Čech: „Množství získaných ocenění je obrovskou motivací pro mě a můj tým spolupracovníků. Vnímám je jako znamení, že projekt Brána do Čech děláme dobře. Jenže i to nejhodnotnější ocenění by zůstalo pouhým kusem papíru nebo zaprášenou cenou, kdyby se nám nepodařilo navyšovat počty návštěvníků v kraji, vždyť o to nám jde především. Pečlivě sleduji statistiky, hovořím s poskytovateli turistických služeb a z toho všeho vyplývá, že jsme také začali sklízet první úspěchy na tomto poli. Rok 2011 byl prvním rokem, kterým nás Brána provedla od ledna do prosince, a najednou byl Ústecký kraj v loňském roce krajem se statisticky nejvyšším nárůstem návštěvnosti. Také letošní čísla jsou neméně příznivá. V našem kraji se v prvním čtvrtletí 2012 ubytovalo více než 54 tisíc hostů, ve srovnání se stejným obdobím minulého roku došlo k nárůstu o 10,1%. Mezi nejčastější zahraniční návštěvníky patří hosté z Německa, Ruska a Slovenska. Zvýšil se i počet přenocování, kde zaznamenáváme nárůst o 4%. Také návštěvnost webu Brány do Čech se pomalu zvyšuje a nyní měsíčně dosahuje přes 5000 návštěv.“

 

Ústecký kraj Brána do Čech rozčlenila do čtyř turistických destinací, a to naprosto přirozenou cestou, které odpovídá geografické i správní rozdělení kraje. Každá destinace má svou charakteristickou geomorfologii, v Českém Švýcarsku jsou to neopakovatelné pískovcové útvary, České středohoří vítá návštěvníky hradbou uchvacujících kopců s Milešovkou, Krušné hory, kde krušení nerostů dalo název drsné krajině a nakonec Dolní Poohří, kde letní pohoda plyne jako řeka Ohře, která omývá břehy, kde se rozkládají historická města a stavby.

 

A kam by nás pozval právě Radek Vonka:„V cestovním ruchu jsem patriot a rád cestuji naším krajem. Rozhodně navštivte Pravčickou bránu, která aspiruje na zápis na Seznam památek UNESCO. Máte-li v oblibě pohled z výšky, vystoupejte na rozhledny Jedlová a Dymník. Pak vás určitě uchvátí pohled na Portu Bohemicu, meandry řeky Labe poblíž vinařské obce Velké Žernoseky. Porta Bohemica znamená Brána do Čech a Porta Bohemica je i název výletní lodi, z jejíž paluby můžete sledovat scenérii labského kaňonu. Nebo nasedněte na kolo a po trase Cyklostezky Labe projedete od Hřenska až třeba do Velkého Března, kde můžete svlažit rty lahodným Březňákem při prohlídce pivovaru. Cyklistům mohu doporučit také Krušnohorskou magistrálu po hřebenu hraničních hor, kde se v podhůří rozkládají rozsáhlé rekultivované plochy s umělými jezery od Teplic, přes Most, až po Chomutov, lákajícími ke koupání a řadě vodních sportů. A pro netradiční zábavu nabízím Chrám chmele a piva v Žatci, kde se můžete šplhat vnitřkem komínu, ztratit mezi pytli chmele, abyste se nechali nalákat zvukem místního orloje na džbánek piva. A že jste tak bohatou nabídku opravdu nečekali? Tak to ještě navštivte web www.branadocech.cz.“

 

 

 

 
Zodpovídá: Mgr. Magdalena Hanáčková
Vytvořeno / změněno: 3.7.2012 / 3.7.2012

 

Zobrazit vyhledávací formulář »


 
 

Tematická nabídka: Média

Přeskočit nabídku
 

Informace v patě

Garant sekce:Ing. Lucie Dosedělová

Nyní jste v módu "Bez grafiky". Přepnutím do grafického módu zobrazíte standardní verzi webu.

web & design , redakční systém