Orientační nabídka


 

České středohoří – projít Bránou do Čech můžete jedině tady

001
Rok 2012 je prvním rokem, kdy v Ústeckém kraji naplno fungují čtyři destinační agentury, které si kladou za cíl posílit rozvoj tohoto regionu. Zabývají se především péčí o přírodní a kulturní hodnoty v kraji a jejich ochranou, rozvojem šetrné formy turistiky a posílením všeobecných znalostí a vzdělání.
Tisková zpráva z 24. srpna 2012
 

 
 

Myšlenka rozdělit kraj na čtyři přirozené turistické destinace, a to České Švýcarsko, České středohoří, Krušné hory a Dolní Poohří, vzešla z dokumentu Strategie rozvoje cestovního ruchu Ústeckého kraje na roky 2010-2015. I přes takové rozdělení, je kraj stále více vnímán jako celek s novým názvem: Brána do Čech. Brána, která vítá všechny návštěvníky a nabízí nepřeberné množství zážitků, výletů, krásných okamžiků a způsobů, jak aktivně strávit čas u nás, v Ústeckém kraji. Oblouk Brány do Čech pak tvoří čtyři základní stavební kameny, čtyři oblasti zastoupené čtyřmi destinačními agenturami.

 

Čtyři agentury, čtyři regiony, tři ředitelky a jeden ředitel. Každá oblast Ústeckého kraje je něčím specifická a unikátní. Minulý týden jsme vám představili Destinační agenturu Dolní Poohří, její vedení, činnost a plány.

 

Nyní se přesuneme v Ústeckém kraji o kousek na východ, kde má působiště Destinační agentura České středohoří a její ředitelka Martina Soldatková.

 

Paní ředitelko, můžete se čtenářům stručně představit?

 

Dobrý den, jmenuji se Martina Soldatková. Pocházím z Litoměřic a prožila jsem tu celý svůj dosavadní život. Vystudovala jsem Českou zemědělskou univerzitu se zaměřením na regionální rozvoj, ve kterém hraje právě cestovní ruch významnou roli. Již druhé volební období se věnuji práci zastupitelky a předsedám komisi životního prostředí města Litoměřice, města, kde je turistům opravdu co nabídnout, ať už jde o historii, architekturu nebo třeba vinařství a symbolickou Zahradu Čech.

Mou největší vášní je práce na okrasné zahradě, od výsadby až po nikdy nekončící úpravu a péči. Sportuji, nejraději běhám v přírodě a ráda bych si splnila sen a naučila se jezdit na koni, ale při práci v cestovním ruchu mi na to mnoho času nezbývá.

 

Jakou činnost si máme představit pod názvem Destinační agentura České středohoří?

 

Destinační agentura České středohoří je mladá nezisková organizace, založená v prosinci loňského roku Ústeckým krajem, městem Litoměřice a Biskupstvím litoměřickým.

Její nejvýznamnější činností je propagace oblasti Českého středohoří, jak uvnitř samotného regionu, tak mezi ostatními destinacemi a v sousedních krajích - především v Praze a u našich německých sousedů. Do budoucna chceme oslovit i další kraje, a to hlavně Liberecký a Karlovarský. Komunikujeme prostřednictvím webových stránek www.ceskestredohori.info, které jsou čerstvě v provozu, vydáváme ale také propagační letáky, prezentujeme se na akcích…

Dalším úkolem naší obecně prospěšné společnosti je oslovit města, obce i podnikatele v oblasti cestovního ruchu,  navázat s nimi spolupráci a nabídnout partnerství v Destinačním fondu, ve kterém pak budeme moci společně a pod jednotným logem Českého středohoří vytvářet nabídku pro turisty a efektivně tak hospodařit, plánovat a rozhodovat.

V této době, mimo jiné, připravujeme společný marketing měst a poskytovatelů služeb pro cyklostezku Labe, která se pro destinaci Českého středohoří stává pomalu významným přivaděčem jak tuzemských, tak i zahraničních turistů.

Do budoucna plánujeme certifikovat místní produkty a služby pod značkami – Produkt a Partner Českého středohoří. Produktem Českého středohoří bude takový výrobek, který splní určitá předem daná kritéria, především ale bude pocházet z regionu a mít na něj silnou vazbu. Partnerem zase budou poskytovatelé ubytování, gastronomie či ostatních služeb.

 

Jakých úspěchů si za dobu fungování destinační agentury ceníte nejvíce, případně čeho se vám podařilo dosáhnout?

 

Na prvním místě uvedu prezentaci Českého středohoří v prostorech obchodního centra v Praze Letňanech, která proběhla v červnu letošního roku. Návštěvníci si tu měli možnost prohlédnout velkoformátové bannery s fotografiemi nejžhavějších témat a taháků naší destinace, například Památník Terezín, hrad Hazmburk, rotundu na hoře Říp, ústeckou Větruši  nebo hrad Střekov. K dispozici byly propagační letáky destinace, vybraných měst a podnikatelských subjektů. Děti zaujala socha Praotce Čecha v nadživotní velikosti a příběhy z našich dějin, které jsou poutavě líčeny v brožuře „Po stopách Praotce Čecha“ nebo na www.praoteccech.cz. Lákavým pozváním byla také doprovodná soutěž o zajímavé ceny, která výherce přivedla do Ústeckého kraje.

Dalším úspěchem je bezesporu spolupráce s Památníkem Terezín při oslovování turistů či tvorbě společných propagačních materiálů. V současné době probíhá rekonstrukce turistického bufetu a budoucího informačního centra na vrcholu Milešovky, které bude v budoucnu agentura také spravovat. Rádi bychom zde turistům v porovnání s dosavadním stavem nabídli větší komfort a širší nabídku služeb.

 

Na co byste pozvala návštěvníky a turisty v nejbližší době k vám do regionu?

 

Ještě teď v létě bych je pozvala na plavbu lodí Porta Bohemica z Litoměřic a lodí Poseidon z Ústí nad Labem, při níž mohou obdivovat okolní úchvatnou krajinu. Podzim v Českém středohoří patří tradičně slavnostem vína, a tak srdečně zvu i na Vinobraní, která proběhnou v Roudnici nad Labem dne 15. 9., v Litoměřicích ve dnech 21. – 22. 9. a ve Velkých Žernosekách 28. – 29. 9. 2012. Rádi vás uvítáme i na degustacích lahodných vín jednotlivých vinařství, od větších až po ty menší, rodinné, nebo na degustace s výkladem v Gotickém hradu v Litoměřicích.

Zvu také k výstupům na některou z mnoha hor Českého středohoří, které nabídnou turistům neopakovatelný výhled, třeba na Milešovku. Atmosféru prázdnin navodí prohlídka zámků v Libochovicích, Ploskovicích či Velkém Březně, i tajemné hrady, ať už Hazmburk, Helfenburk nebo třeba Střekov, které jistě přinesou spoustu nových poznatků a zážitků. 

 

Jedním ze zřizovatelů Destinační agentury České středohoří je Ústecký kraj. Jak hodnotí činnost destinační agentury radní Ústeckého kraje, který má v kompetenci regionální rozvoj a cestovní ruch, Radek Vonka?

 

Příjemně zvlněná krajina Českého středohoří s malebnými vískami a městy, mezi kterými se klidně vine mohutné Labe, největší česká řeka, se přímo nabízí jako ideální cíl turistických výletů za poznáváním. Tajuplná místa dotýkající se české historie jsou tu doslova nalepena jedno na druhém - třeba Porta Bohemica – Brána do Čech, nebo Říp, hora, na niž vystoupal bájný zakladatel zemí českých, Praotec Čech.

Jsem velmi rád, že i přes krátkou dobu, která uplynula od založení obecně prospěšné společnosti České středohoří, se paní ředitelce, která svou práci dělá opravdu s chutí, podařilo realizovat několik významných prezentačních akcí. Největším úspěchem bylo bezpochyby velkorysé představení destinace ve významném pražském obchodním centru v Letňanech, kde jsem měl příležitost pozvat přítomné k návštěvě kraje i osobně. Rád si povídám s lidmi při podobných příležitostech a velmi mě těší, když slyším, že se lidem u nás líbí a rádi se k nám vrací.

Ve vedení této destinace se nám také podařilo spojit, pokud to tak mohu nazvat, církevní i světskou moc. Jedním ze zakládajících členů je Biskupství litoměřické. Poutní turistika má obecně velký potenciál a Litoměřicko má v této sféře co nabídnout. Velmi mě těší i úspěšná spolupráce s Památníkem Terezín. České středohoří také patří do vinařské oblasti Čechy, vede tudy evropsky významná cyklostezka Labe - záběr možností, na co k nám lákat turisty, je tedy opravdu široký. Myslím, že se nám daří tento potenciál využívat, že destinační agentura vykročila správným směrem.

 

Připravila: Mgr. Petra Ludwigová, Odd. regionálního rozvoje a cestovního ruchu KÚÚK

01
Malebná krajina Českého středohoří – kopec Lovoš

 
Zodpovídá: Mgr. Alena Tichá
Vytvořeno / změněno: 24.8.2012 / 24.8.2012
 

 

Kontakt

Ústecký kraj
Velká Hradební 3118/48
400 01 Ústí nad Labem
tel.: +420 475 657 111
e-podatelna: epodatelna@kr-ustecky.cz
IČ: 70892156
DIČ: CZ70892156, je plátce DPH
Datová schránka: t9zbsva

Podrobný kontakt


Informace v patě

Nyní jste v módu "Bez grafiky". Přepnutím do grafického módu zobrazíte standardní verzi webu.

web & design , redakční systém