Šlo o podpis v pořadí již 20. dodatku, který se uzavíral za účelem úpravy objednávky drážní dopravy vzhledem k jízdním řádům 2017/2018, dále za účelem úhrady za vlaky vedené jinými než stávajícími vozidly (vozidly, které jsou deponované v ÚK) – jsou to vlaky Ústí nad Labem – Moldava v Krušných horách (t.č. nejezdí z důvodu výluky Osek – Moldava); tzv. „letní kometa“, což je přímé spojení Ústí nad Labem – Drážďany s možností využití síťových regionálních jízdních dokladů; dále turisticko-cyklistický vlak linky T2 Děčín – Česká Kamenice – Jedlová – Krásná Lípa – Mikulášovice. Dodatek dále zahrnuje posílení vlakové dopravy na akci Setkání zemědělců ve Stadicích dne 12. května 2018 a úpravy ceny za použití železniční dopravní cesty, která je vyhlašována SŽDC Prohlášením o dráze celostátní a regionální a dále úhrady nákladů spojených s úpravou odbavovacího software na základě požadavku Ústeckého kraje v souvislosti s úpravou tarifu Dopravy Ústeckého kraje.
"České dráhy jsou pro Ústecký kraj klíčovým partnerem pro zajištění dopravní obslužnosti. Uzavíráním dodatků ke smlouvě reagují obě strany na nové podmínky, které jsou vyvolány například změnami jízdních řádů a upřesňují úhrady za zajištění dopravní obslužnosti kraje," komentoval podpis dodatku Jaroslav Komínek.
Celková hodnota smlouvy (úhrada za zajištění dopravní obslužnosti kraje veřejnou drážní osobní dopravou) pro období platnosti jízdního řádu 2017/2018 je 831 272 209 Kč. Z toho je 230 944 724 Kč hrazeno z prostředků státního rozpočtu (příspěvek na zajištění regionální dopravní obslužnosti). Z prostředků kraje tak bude vynaloženo 600 327 485 Kč.
Na fotografii zleva: Vladimír Štochl, ředitel Regionálního
obchodního centra Ústí nad Labem; Pavel Krtek, předseda představenstva a
generální ředitel ČD, a.s. a Ludvík Urban, místopředseda představenstva
Za Ústecký kraj byli u podpisu dodatku přítomni (zleva) Jindřich Franěk, vedoucí odboru dopravy a silničního hospodářství KÚÚK, Jaroslav Komínek, náměstek hejtmana a Jakub Jeřábek, vedoucí oddělení dopravní obslužnosti