Orientační nabídka


 

Domov Na Kopci

Poskytnutí informace dle zákona č. 106/1999 Sb., o svobodném přístupu k informacím, ve znění pozdějších předpisů, ze dne 18. 2. 2015.
 

 
 

Dotaz žadatele: (doslovný výňatek)

„…žádám informace o průběhu odstěhování klientů ze zařízení firmy Domov na Kopci v Červeném Újezdě, na kterém se podle médií na sklonku loňského roku podílel Ústecký kraj. Informace žádám v rozsahu: 1. Přesný termín odstěhování 2. Název a IČO subjektů, které odstěhování iniciovaly 3. Datum, název a číslo listiny, kterým bylo schváleno, že se na odstěhování bude podílet Ústecký kraj. 4. Název a IČO subjektů, které odstěhování fyzicky realizovaly 5. Název a IČO subjektů, do jejich zařízení byli klienti z Domova na Kopci odstěhováni.“

 

+

 

„…žádám informace o vyúčtování odstěhování klientů ze zařízení firmy Domov na Kopci v Červeném Újezdě, na kterém se podle médií na sklonku loňského roku podílel Ústecký kraj. Informaci žádám nejlépe v podobě kopií objednávek a faktur, které v souvislosti s uvedenou akcí Ústecký kraj vystavil nebo přijal.“

 

Odpověď:

Dne 25. 11. 2014 proběhlo na Krajském úřadu Ústeckého kraje společné jednání člena Rady Ústeckého kraje pro sociální oblast a bezpečnost, Mgr. Martina Kliky, s panem Romanem Volfem, jednatelem společnosti MAKROPOLIS s.r.o. a nájemcem objektu Červený Újezd. V rámci tohoto jednání pan Roman Volf uvedl, že do konce roku bude provoz objektu Červený Újezd ukončen a požádal pana radního o součinnost v dané věci.

Aktuální stav všech ubytovaných v tu dobu byl 38 osob, z toho jeden občan byl umístěn v léčebně pro dlouhodobě nemocné (LDN). Fyzicky přítomných osob bylo v uvedeném objektu tedy jen 37. V termínu od 4. 12. – 12. 12. 2014 probíhal vlastní převoz jednotlivých klientů.

Všem ubytovaným občanům bylo zajištěno náhradní ubytování buď v zařízeních  sociálních služeb, zdravotnických zařízeních, v rodinách či na ubytovnách. Veškeré kroky byly činěny ve spolupráci s Oblastní charitou Most (dále OCH Most) a sociálními pracovníky Městského úřadu Bílina, odboru sociálních věcí a zdravotnictví.

 

Ze strany sociálních pracovníků odboru sociálních věcí Krajského úřadu Ústeckého kraje v Ústí nad Labem se jednalo o provádění dlouhodobé sociální práce s využitím základních metod sociální práce, jako např. základního sociálního poradenství, odborného poradenství, opakovaných sociálních šetření, dále krizové intervence, vyjasnění kompetencí jednotlivých zúčastněných stran, motivačních rozhovorů a podobně, a to v souladu se zákonem č. 108/2006 Sb., o sociálních službách, v platném znění. Pracovníci odboru sociálních věcí KÚ ÚK poskytovali průběžně pracovníkům jak městského úřadu, tak OCH Most i dalším angažovaným obcím metodickou pomoc v průběhu celého procesu hledání nového ubytování a zabezpečení obyvatel ubytovny a sami se aktivně podíleli na vyhledávání akutní následné péče o klienty. Sociální pracovníci krajského úřadu v tomto případě důsledně zajišťovali potřeby obyvatel obce a kraje, jak jim ukládá zákon o sociálních službách, viz výše.

 

Agenda sociální práce je podrobněji popsána v ustanovení § 109 zmiňovaného zákona o sociálních službách a potažmo v zákoně o pomoci v hmotné nouzi (§ 7 a § 64 zákona č. 111/2006 Sb.), v platném znění.

 

+

 

…sdělujeme, že k tomuto dotazu nemáme k dispozici faktické vyúčtování v účetním slova smyslu.

K odvozu klientů (a tedy i finančnímu zajištění převozu) docházelo jednak ze strany pracovnic Oblastní charity Most (dále OCH Most), které v ubytovně v Červeném Újezdu prováděly pečovatelskou službu a sociální práci, dále ze strany sociálních pracovníků odboru sociálních věcí a zdravotnictví Městského úřadu v Bílině. Odvozy klientů probíhaly v několika případech také ze strany členů rodiny nebo soudem určených veřejných opatrovníků (z obecních úřadů).

 

Ze strany sociálních pracovníků odboru sociálních věcí Krajského úřadu Ústeckého kraje v Ústí nad Labem se jednalo o provádění dlouhodobé sociální práce s využitím základních metod sociální práce, jako např. základního sociálního poradenství, odborného poradenství, opakovaných sociálních šetření, dále krizové intervence, vyjasnění kompetencí jednotlivých zúčastněných stran, motivačních rozhovorů a podobně, a to v souladu se zákonem č. 108/2006 Sb., o sociálních službách, v platném znění. Pracovníci odboru sociálních věcí KÚ ÚK poskytovali průběžně pracovníkům jak městského úřadu, tak OCH Most i dalším zapojeným obcím metodickou pomoc v průběhu celého procesu hledání nového ubytování    a zabezpečení obyvatel ubytovny a sami se aktivně podíleli na vyhledávání akutní následné péče o klienty. Sociální pracovníci krajského úřadu v tomto případě důsledně zajišťovali potřeby obyvatel obce a kraje, jak jim ukládá zákon o sociálních službách (viz výše).

 

Agenda sociální práce je podrobněji popsána v ustanovení § 109 zmiňovaného zákona o sociálních službách a potažmo v zákoně o pomoci v hmotné nouzi (§ 7 a § 64 zákona č. 111/2006 Sb.), v platném znění.

 

 
Zodpovídá: Bc. Pavla Pilařová
Vytvořeno / změněno: 9.3.2015 / 9.3.2015
 

 

Kontakt

Ústecký kraj
Velká Hradební 3118/48
400 01 Ústí nad Labem
tel.: +420 475 657 111
e-podatelna: epodatelna@kr-ustecky.cz
IČ: 70892156
DIČ: CZ70892156, je plátce DPH
Datová schránka: t9zbsva

Podrobný kontakt


Informace v patě

Nyní jste v módu "Bez grafiky". Přepnutím do grafického módu zobrazíte standardní verzi webu.

web & design , redakční systém