Dopravci
vyčíslili původně své zvýšené náklady pro rok 2017 na cca 75 milionů korun.
Tyto částky nyní musí dopravci doložit například kolektivními smlouvami a
dalšími doklady o výdajích na mzdy. Reálné náklady mohou být nakonec nižší, tak
jak již v uplynulých měsících, krátce po schválení usnesení vládou, řekl i
náměstek ministryně práce a sociálních věcí Robert Baxa. „Jedná se o navýšení
minimální garantované úrovně mzdy, přičemž skutečně vyplácená mzda řidičů je
již v současné době mnohdy vyšší než nově stanovovaná minima,“ okomentoval
Baxa. Konkrétní náklady teď bude Ústecký kraj řešit s jednotlivými
dopravci.
Zvýšení
platů řidičů veřejné autobusové dopravy bylo i jedním z témat posledního
jednání Asociace krajů ČR. Nejen Ústecký kraj, ale také ostatní kraje napříč
republikou, totiž vyjádřily obavu, zda peníze, které jsou po nich požadovány na
navýšení mezd, opravdu půjdou na platy řidičů. Kraje stále chtějí po vládě, aby
na základě svého rozhodnutí kompenzovala zvýšené náklady. „Pokud finance v rozpočtu
najdeme, budeme je muset bohužel na jiných místech vzít. Ať už ve
zdravotnictví, sociálních službách nebo u oprav silnic. Chceme tedy od vlády,
aby přijala následky nového nařízení a přidala více peněz do krajských
pokladen,“ uvedl náměstek hejtmana Ústeckého kraje Jaroslav Komínek.