Vše je zakotveno v rozvojovém plánu Saska a v dalších dokumentech. V plánu je dostavba této komunikace na německé straně s obchvaty měst a prověřují se i varianty obchvatu hraniční obce Reitzenhain. Německá strana zdůrazňuje hospodářský a nadregionální význam této komunikace a nutnost jejího pokračování na české straně.
Zástupce Ústeckého kraje, člen rady Jaroslav Komínek, představil aktivity obcí a měst na české straně pro prosazení rychlostní silnice R7 a poukázal na společnou dohodu saského i českého ministra dopravy o její dostavbě z roku 2012, kterou je nutno dodržet. Pro Ústecký kraj je dostavba R7 nadále prioritou. Jaroslav Komínek se zmínil také o problémech s dostavbou chybějícího úseku šestnácti kilometrů dálnice D8 a vysvětlil komisi problémy s výstavbou hraničního přechodu v Brandově a s požadovaným zvýšením tonáže nákladní dopravy na některých hraničních přechodech. Důležité je, aby se přípravných jednání zúčastňovali i političtí představitelé, nikoliv jen úředníci.
Komise dále vytvořila systém kontaktů odpovědných pracovníků údržby silnic a dispečerů na obou stranách hranice, s možností přípravy malého projektu jazykového tréninku, který by mohl následovat po hlubším vzájemném poznání.
Další jednání komise se uskuteční na tolik a dlouho diskutovaném přechodu Brandov – Olbernhau, tentokrát za účasti odpovědných zástupců kraje a odpovědných zástupců sousedního saského okresu.
Zdroj: www.euroreg.cz
Krajský radní pro dopravu Jaroslav Komínek (druhý zleva) při jednání komise