Odpověď pro Ottu Urmu, Žatecké noviny (urma@ohremedia.cz) ze dne 2. 1. 2008
Dotaz (v původním znění):
Vážená paní Kindlová,
prosím o zdopovězení dotazů týkajících se usnesení RÚK č. 100.
1) 6.3 Čeho se týkala služební cesta ve dnech 26. - 30.11.2007 náměstka hejtmana Petra Fialy a radního Vladimíra Záhorského do provincie Anhui (Čína)?
2) 6.5 Čeho se týkaly dodatky uzavřené s dopravní spolčností DP měst Chomutova a Jirkova na trase Kadaň-Žatec?
- proč potřebuje DP měst Chomutova a Jirkova pomáhat od jiných dopravců - viz odsouhlasení subdodávek na poskytování spojů ve vybraných oblastech?
3) 6.6 Dopravní obslužnost autobusová – žákovské jízdné
- byly "Smlouvy o úhradě prokazatelné ztráty vzniklé poskytováním žákovského jízdného" uzavírány i v roce 2007?
- kolik příspěvek činí v rámci Ústeckého kraje za rok? Jak se počítá? Dostávají ho všichni dopravci?
Zdraví a za co nejvčasnější odpovědi děkuje
Otto Urma, Žatecké noviny
Odpověď:
1) Výsledky pracovní cesty představitelů Ústeckého kraje a Krajského úřadu Ústeckého kraje do Čínské provincie Anhui shrnují jak tiskové zprávy vydané oddělením tiskových informací kanceláře hejtmana (viz. přiložené linky), tak zpráva z pracovní cesty, která je rovněž dostupná na webových stránkách Usteckého kraje v sekci Krajský úřad/Cestovní zprávy ze zahraničních služebních cest.
Petr Fiala a Vladimír Záhorský zahájili návštěvu čínské provincie Anhui
Pokračuje návštěva představitelů Ústeckého kraje v čínské provincii Anhui
Dveře do čínské provincie Anhui jsou otevřeny
2) Dodatek k smlouvě s dopravcem bylo nutné uzavřít kvůli dopravcem žádaným změnám tarifních podmínek. Navrhované navýšení splnilo podmínku smlouvy, v níž se dopravce zavázal uplatňovat takové tarifní sazby, které mu umožní maximalizaci tržeb na všech zajišťovaných linkách. Odsouhlasení subdodávek pro zajištění autobusové dopravy podmínkám smlouvy uzavřené mezi dopravcem a Ústeckým krajem neodporuje. Dopravce na sebe bere závazek, že jím objednané autobusy u jiného dopravce splňují požadavky kraje na kvalitu a stáří vozů. Důvod k podání žádosti o doplnění vozového parku tímto způsobem ale musí vysvětlit dopravce, nikoli Ústecký kraj.
3) Tzv. žákovské jízdné je definováno v nařízení vlády č. 493/2004 Sb. a je vypláceno dopravcům, autobusovým i drážním, provozujícím linky a spoje, které využívají žáci škol a učilišť a na které se vztahuje povinnost poskytovat zlevněné žákovské jízdné v souladu s příslušnými právními předpisy. Příspěvek je vyplácen ve všech krajích. Smlouvy Ústeckého kraje s dopravci jsou koncipovány tak, že v nich není obsažena celková částka, kterou bude dopravce za tuto ztrátu požadovat, dopravce nedostává na žákovské jízdné zálohové platby. Vyúčtovává až skutečně prokázanou ztrátu, v současnosti proto není znám skutečný finanční objem jednotlivých smluv pro tento rok. Pro příklad, v letech 2005 a 2006 se jednalo o 15,723 milionu korun resp. 15,730 milionu korun. Za loňský rok je v současnosti k dispozici údaj za období leden – listopad, kdy byla dopravcům v autobusové dopravě uhrazena částka 13,563 milionu korun.
Připravil: František Janačík, kancelář hejtmana Ústeckého kraje
oddělení tiskových informací
Velká Hradební 48, 400 02 Ústí nad Labem
tel. 475 657 788
janacik.f@kr-ustecky.cz