Logo Ústeckého krajeÚstecký kraj (odkaz na titulní stránku) 

Ústecký kraj - Oficiální web


International

Vyhledávání

 


Cesta: Titulní stránka > Média

 
ODPOVĚĎ pro Jana Sůru, zdopravy.cz, 1.3.2019
 

 
 

Dotaz (v původním znění):

Dobrý den,

v registru smluv se objevila nová smlouva s Dopravní společností Ústeckého kraje ve vybraných oblastech Ústeckého kraje až do roku 2029.

Zajímalo by mě k tomu následující:

1. Jak jste k ceně dospěli? Zaplatili jste to, co si řekla DSÚK nebo jste cenu nějak prověřovali v porovnání s konkurencí?

2. Jakým způsobem bude v dalších deseti letech zajištěn provoz v oblastech, kde není smlouva s DSÚK, resp. kdy vyprší v těchto oblastech jednotlivé smlouvy  a budou se znovu soutěžit?

3. Cena za kilometr je  vyšší než předchozí smlouvy s DSÚK a výrazně vyšší, než čerstvě uzavřené smlouvy či výsledky soutěží v jiných krajích (například Plzeňský obě oblasti vysoutěženy s podmínkou zcela nových autobusů za cenu pod 40 Kč a brutto smlouva, Zlínský také pod 40 Kč všechny nabídky). Čím si lze tento rozdíl vysvětlit a nepovažuje Ústecký kraj vnitřního dopravce za drahý experiment?


Odpověď:

Dobrý den,

Při stanovení výše ceny dostal Ústecký kraj podrobný rozklad ceny čítající stovky řádků a položek. O tomto se pak jednalo s vedením DSÚK. V některých oblastech se podařilo cenu snížit. Obecně lze říci, že cena dopravního výkonu zahrnuje veškeré očekávané vstupy s výhledem na celé období plnění smlouvy a reflektuje reálné náklady při dodržení veškerých zákonných požadavků v dopravní oblasti.

DSÚK při výpočtu ceny byla nucena zejména reagovat na nedostatek řidičů na trhu práce u nás, resp. v celé Evropě, proto se na výši ceny odrážejí očekávané zvyšující se mzdové náklady. Dále byla DSÚK jako příspěvková organizace VÚSC nucena nastavit bezchybné a zdravé pracovní prostředí, plně odpovídající zákonným normám a bezpečnostním předpisům. Tato skutečnost se opětovně nemalou měrou promítá do ceny dopravního výkonu (odpovídající počet řidičů, školení atd.). Zásadně se pak na výši ceny projevují nájemní smlouvy na autobusy, jejichž platnost končí v roce 2019, resp. 2020, s tím také spojené náklady na jejich servis (6,94 Kč/km). Všechny vozy jsou také oproti dřívějšku havarijně pojištěny, což dělá několik milionů ročně.

S ohledem na dlouhodobé plnění a postupně se navyšující objem odjetých kilometrů očekáváme postupné snižování ceny.

Předpokládáme, že DSÚK postupně převezme některé oblasti po dopravcích, kteří budou končit (od 1.7.2019 Bílinsko, od 1.1.2020 Poohří, od 1.2. 2021 Podbořansko, Lounsko a od 1.1.2025 Šluknovsko. Zbývající čtyři oblasti kraj plánuje vysoutěžit, a to Vejprtsko od 1.1.2021 a další tři od 1.1.2025.

Cena za kilometr se oproti předchozímu období snižuje, jelikož současná cena v sobě již zahrnuje náklady na pronájem vozidel po dobu letošního roku a části roku příštího. Lze říci, že odpovídá reálné situaci a těžko ji budeme porovnávat s cenami jinde, pokud neznáme detailní podmínky smluv, požadavky na kvalitu vozidel a služeb ad. Vzhledem k tomu, že od chvíle, kdy DSÚK převzala zajišťování dopravy v některých oblastech, se tam výrazně zvýšila kvalita a spolehlivost dopravy (předchozí dopravce TD Bus vynechával stovky spojů měsíčně), můžeme hodnotit vlastního dopravce jen kladně. Doprava funguje, jak má a jak si přeje objednatel, ke spokojenosti cestujících a za důstojných a motivačních podmínek pro zaměstnance.

 

Připravila:

Mgr. Magdalena Fraňková

Kancelář hejtmana

tisková mluvčí pro oblast dopravy

Krajský úřad Ústeckého kraje

Velká Hradební 3118/48

400 02 Ústí nad Labem

tel.:     +420 475 657 788

e-mail: frankova.m@kr-ustecky.cz

 

 
Zodpovídá: Mgr. Markéta Flochová
Vytvořeno / změněno: 22.3.2019 / 22.3.2019

 

Zobrazit vyhledávací formulář »


 
 

Tematická nabídka: Média

Přeskočit nabídku
 

Informace v patě

Garant sekce:Ing. Lucie Dosedělová

Nyní jste v módu "Bez grafiky". Přepnutím do grafického módu zobrazíte standardní verzi webu.

web & design , redakční systém