Dotaz žadatele (doslovný výňatek):
„…tímto si dovoluji obrátit se na Vás s žádostí o poskytnutí informací o případných stížnostech podaných u Vašeho právního úřadu ve věci Gymnázia Josefa Jungmanna v Litoměřicích za časové období 1.3.2011-1.11.2017.
K odůvodnění mé žádosti uvádím, že se hodlám zúčastnit konkurzního řízení na obsazení pracovní pozice ředitele/ředitelky Gymnázia Josefa Jungmanna vypsaného Radou Ústeckého kraje v říjnu tohoto roku. Z tohoto důvodu bych se rád blíže seznámit s výše uvedenou problematikou, abych jí mohl promítnout do své koncepce rozvoje školy.
V této záležitosti bych si dovolil požádat o zodpovězení níže uvedených otázek:
a) Byly u Vašeho odboru podány nějaké stížnosti týkající se příspěvkové organizace Gymnázium J. Jungmanna v Litoměřicích?
b) Pokud ano, kolik stížností evidujete pro období 1.3.2011-1.11.2017?
c) Jaké povahy tyto stížnosti jsou, respektive jakých témat se dotýkají?
d) Shledal Váš úřad u některých stížností pochybení na straně zaměstnanců Gymnázia J. Jungmanna?
Ve kterých případech a s jakým výsledkem?“.
Odpověď:
Žadateli byla informace poskytnuta dle § 14 odst. 5 písm. d) InfZ a bylo sděleno:
Na Vaši žádost Vám poskytujeme tyto informace:
a) Byly u Vašeho odboru podány nějaké stížnosti týkající se příspěvkové organizace Gymnázium J. Jungmanna v Litoměřicích?
Ano, byly.
b) Pokud ano, kolik stížností evidujete pro období 1.3.2011-1.11.2017?
V uvedeném období evidujeme na tuto příspěvkovou organizaci celkem 5 stížností.
c) Jaké povahy tyto stížnosti jsou, respektive jakých témat se dotýkají?
Stížnosti se týkaly těchto oblastí: anonymní stížnost na průběh vzdělávání ve škole, stížnost na poskytování učebnic žákům střední školy, stížnost na stanovení termínu a průběh komisionálního přezkoušení, stížnost na způsob řešení porušení povinností žáků a stížnost na způsob prezentace ředitele školy.
d) Shledal Váš úřad u některých stížností pochybení na straně zaměstnanců Gymnázia J. Jungmanna? Ve kterých případech a s jakým výsledkem?“.
V jednom případě – řešení porušení povinností žáků – byla stížnost posouzena jako částečně důvodná a ředitel přijal opatření k nápravě.