Společných témat k projednání se vždy najde celá řada. Tentokrát bylo nejzásadnější prodiskutování přípravy na společné zemské cvičení složek integrovaného záchranného systému na obou stranách hranice na ochranu před katastrofami v srpnu 2019 a posun v přípravě výstavby vysokorychlostní trati Praha - Drážďany.
Zájem vzbudila příprava vedení ropovodu a diskuze nad možnými trasami uložení v okolí Litvínova. Saské ředitelství bylo požádáno o vyjádření, ke které z plánovaných variant by se přiklonilo. Pavel Hajšman, vedoucí odboru regionálního rozvoje, představil desetiletou historii výstavby české části mezinárodní cyklostezky Labská stezka, kterou lze označit za jeden z nejúspěšnějších česko-německých projektů. U nás by měla být dokončena v roce 2020. Současně také probíhají jednání o vedení certifikované turistické trasy Hřebenovka po hřebenech pohraničních hor. Projednala se možnost silničního propojení Lobendavy a Langburkersdorfu, o kterém se hovoří již deset let a stále nedošlo k dohodě všech institucí a měst z české a saské strany. Hejtman Bubeníček připomněl snahu o znovupropojení unikátní horské železniční trati Moldava – Holzhau.
Obě delegace se po společném jednání přesunuly do Oseka na prohlídku cisterciáckého kláštera.
Setkání hejtmana Bubeníčka se zemským prezidentem Gökelmannem se vždy nese v přátelské atmosféře
Ředitel Krajského úřadu Ústeckého kraje Milan Zemaník se svou zástupkyní a vedoucí odboru životního prostředí Monikou Zeman
Zprava Uwe Svarovsky za oblast životního prostředí, Godehard Kamps za dopravní infrastrukturu a Helmut Koller, představitel oddělení sociálních záležitostí a zdraví, ze Zemského ředitelství Sasko
Zástupci krajského úřadu (zleva): Marcel Kucr, vedoucí oddělení krizového řízení, Pavel Hajšman, vedoucí odboru regionálního rozvoje, a vedoucí odboru dopravy Jindřich Franěk
Vpravo od zemského prezidenta je Walter Bürkel, viceprezident Zemského ředitelství Sasko
V areálu oseckého kláštera