Hlavním tématem setkání byla doprava v Bílině. „Problém s dopravou v Bílině jsem řešil už v době, kdy jsem tam byl starostou. Od té doby je to ještě horší. Pevně věřím, že současná varianta s tunelem bude konečným řešením, jak tento problematický úsek na silnici I/13 odstranit,“ reagoval na situaci kolem průtahu Bílinou hejtman.
Ředitel chomutovské Správy ŘSD Martin Vidimský k současné situaci v Bílině doplnil, že provozní úsek připravuje na průtahu pokládku nízkohlučného asfaltu a se starostkou města jedná o instalaci mobilních protihlukových stěn. Ty by pak mohly být odstraněny po zprovoznění tunelu. S tím ŘSD počítá kolem roku 2028.
„Přípravě stavby věnujeme mimořádnou pozornost. Dopředu řešíme případné problémy a jednáme s dotčenými institucemi. Chceme, aby příprava trvala minimální dobu,“ ujistil hejtmana ředitel Správy Chomutov. Zároveň podotkl, že poslední slovo bude mít Ministerstvo dopravy. Hejtman v souvislosti s přípravou stavby nabídl pomoc kraje, pokud by bylo třeba.
Houstnoucí dopravou a s tím spojeným hlukem je dotčena řada dalších měst a obcí v kraji, což hejtmanství dokládá mnoha stížnostmi a podněty od obyvatel. Správa Chomutov hejtmana informovala o revizi stavu protihlukových opatření a o prověřování dalších lokalit, kde hluk nejvíce trápí obyvatele.
Vedoucí úseku výstavby Správy Chomutov Marek Sotona hejtmanovi popsal stav přípravy i případná rizika u klíčových investičních akcí v kraji. V rámci staveb na dálnici D7 připomněl zahájení obchvatu Panenského Týnce a čerstvě vydané stavební povolení na zkapacitnění obchvatu Loun. S dokončením dálnice ŘSD počítá v roce 2026, kdy by měl být zprovozněn poslední úsek u Postoloprt.
Hejtman a ředitel chomutovské Správy ŘSD Martin Vidimský