Veřejné zakázky:
Má kraj schválena interní pravidla pro zadávání všech veřejných zakázek (včetně veřejných zakázek malého rozsahu)? V případě existence žádáme o poskytnutí pravidel.
Ústecký kraj má schválena Pravidla pro zadávání veřejných zakázek Ústeckým krajem a jím zřizovanými příspěvkovými organizacemi, které schvaluje rada a po jejich schválení je vydává ředitel krajského úřadu formou směrnice. V současné době je to směrnice ředitele krajského úřadu č. S-3/2012 (viz příloha č. 1). Pravidla se průběžně aktualizují, k 1. 7. 2016 do nich bude zapracována nová povinnost zveřejňovat uzavřené smlouvy v hodnotě nad 50 tis. Kč bez DPH v registru smluv. K datu účinnosti nového zákona č. 134/2016 Sb., o zadávání veřejných zakázek, budou připravena nová Pravidla.
Jsou interní pravidla pro zadávání všech veřejných zakázek platná také pro zřízené příspěvkové organizace a obchodní společnosti?
Jak je uvedeno v názvu, jsou tato Pravidla platná i pro příspěvkové organizace zřizované Ústeckým krajem. Neplatí naopak pro obchodní společnosti, založené Ústeckým krajem, nebo v nichž má Ústecký kraj podíl.
Má kraj schváleny závazné standardy (parametrická pravidla) např. pro zadávací podmínky, smluvní podmínky apod. v rámci interních předpisů pro své veřejné zakázky?
Kraj nemá stanoveny závazné standardy pro zadávací podmínky. Pokud jde o smluvní podmínky, má kraj zpracovány formou směrnice vzory typových smluv (smlouva o dílo, příkazní smlouva, kupní smlouva apod.), které jsou základem pro vzorové texty smluv používané v zadávacích/výběrových řízeních.
Povinnost vyzvat
k podání nabídky nejméně tři dodavatele platí podle směrnice
pro veřejné zakázky od předpokládané hodnoty 250 tis. Kč bez DPH výše. Veřejné
zakázky s nižší předpokládanou hodnotou je možné zadat přímo, ale je nutno
doložit, že cena je v místě a čase obvyklá, zpravidla se ale i tyto
nejmenší veřejné zakázky soutěží.
Ústecký kraj organizuje pro své příspěvkové organizace, případně i pro další organizace (Ústav archeologické památkové péče severozápadních Čech, v. v. i., Krajská zdravotní a.s.) centralizované nákupy komodit, kde je tím dosahováno výrazných množstevních slev, jako jsou dodávky elektrické energie a zemního plynu (nákup na Energetické burze Českomoravské komoditní burzy Kladno) a služby mobilní telefonie (otevřené řízení s elektronickou aukcí).
Hospodaření s majetkem kraje:
Veškeré
záměry převodu či pronájmu nemovitých věcí podle § 18 z. č. 129/2000 Sb. jsou
zveřejňovány na elektronické úřední desce a to bez ohledu na jejich hodnotu.
Nemovitý majetek určený k prodeji formou veřejné dražby dobrovolné je
rovněž uveřejňován na centrální adrese dle § 20 odst.3 z. č. 26/2000 Sb., na
webových stránkách kraje a inzercí v tisku, a to bez ohledu na výši
nejnižšího podání.
Má kraj stanovena interní pravidla pro hospodaření s nemovitým majetkem? (Pokud ano, prosíme o poskytnutí.)
Ústecký kraj má „Pravidla pro prodej nemovitostí a jejich částí z majetku Ústeckého kraje“, která byla schválena Zastupitelstvem Ústeckého kraje (ze dne 5. 5. 2010 usnesení č. 66/14Z/2010 bod B). Dostupná jsou dálkovým přístupem na adrese:
http://www.kr-ustecky.cz/VismoOnline_ActionScripts/File.ashx?id_org=450018&id_dokumenty=1671848
Má kraj stanovena interní pravidla pro hospodaření s movitým majetkem? (Pokud ano, prosíme o poskytnutí.)
Pravidla pro hospodaření s movitým majetkem jsou stanovena ve Směrnici o hospodaření, účetnictví a předběžné finanční kontrole S-06/2014 v článku 9. (viz příloha č. 2).
Interní „Pravidla“ upravují prodej jak formou veřejné dražby dobrovolné podle zákona č. 26/2000 Sb., tak i formou veřejné soutěže o nejvhodnější nabídku ve smyslu ustanovení § 1772 a násl. z. č. 89/2012 Sb.
Je na oficiální webové stránce kraje dostupný přehledný a ucelený seznam nemovitého majetku kraje (databáze) s uvedením jeho současného využití?
Seznam nemovitých věcí s uvedením jeho využití je k dispozici ve smyslu zákona 563/1991 Sb., o účetnictví. V současné době probíhá zpracování pasportů nemovitého majetku.
Existuje v kraji mechanismus, který by řešil
problematiku řešení škod způsobených
na majetku kraje (např. vnitřní pravidla či škodní komise). (Pokud ano, prosíme
o poskytnutí či specifikaci.)
Jako poradní orgán kraje existuje škodní komise, která předložené případy škodních událostí projednává. Komise nemá žádnou vyhledávací povinnost konkrétních škodních případů. Statut komise viz příloha č. 3.
Příspěvkové organizace a obchodní společnosti s majetkovou účastí kraje:
Ne. Žádná zvláštní pravidla pro nominace nejsou stanovena.
Má kraj stanovena pravidla pro odměňování osob pověřených krajem k výkonu činností v orgánech obchodních společností s majetkovou účastí kraje?
Ne. Žádná zvláštní pravidla pro odměňování osob pověřených krajem k výkonu činností v orgánech obchodních společností s majetkovou účastí kraje nejsou stanovena.
Jsou změny stanov obchodních společností 100 % vlastněných krajem schvalovány pouze zastupitelstvem kraje?
Změny stanov jsou schvalovány vždy zastupitelstvem dle § 35 odst. 2 písm. k) zákona č. 129/2000 Sb.
Dotace a granty:
Ano. Za účelem stanovení pravidel dotačního řízení byly Zastupitelstvem Ústeckého kraje schváleny Zásady pro poskytování dotací a návratných finančních výpomocí z rozpočtu Ústeckého kraje, které jsou zveřejněny na webových stránkách v odkazu „Dotace a granty“ – v levém sloupci pak Dotační tituly Ústeckého kraje.
http://www.kr-ustecky.cz/dotacni-tituly-usteckeho-kraje/ds-98359/p1=204752)
Pokud jde o jednotlivé dotační tituly
vyhlášené Ústeckým krajem, mají všechny
pod uvedeným odkazem „Dotace a granty“ samostatnou ikonu se všemi potřebnými
informacemi včetně individuálních zásad jednotlivých dotačních titulů (pokud
jsou vytvořeny – pokud ne řídí se dotační titul zásadami výše uvedenými).
Etický kodex, prevence střetu zájmů a ochrany oznamovatelů protiprávního jednání:
Ne.
Obsahuje etický kodex zastupitelů pravidla pro přijímání darů?
Ne.
Rozšiřuje etický kodex zastupitelů kraje okruh veřejných funkcionářů zavázaných k odevzdání majetkových přiznání také na neuvolněné zastupitele?
Ne.
Má kraj v etickém kodexu zastupitele stanovenu povinnost pro neuvolněné zastupitele nominované do orgánů organizací s majetkovou účastí kraje a státu informovat o výši odměn a požitků získaných v souvislosti s jejich členstvím v těchto orgánech?
Ne.
Má krajské zastupitelstvo zřízen zvláštní orgán pro řešení porušování et. kodexu? (Pokud ano, o jaký orgán jde?)
Ne.
Má kraj v etickém kodexu zastupitele nastaveny sankční mechanismy pro případy porušení kodexu?
Ne.
Má kraj schválen etický kodex zaměstnanců úřadu krajské samosprávy? (Pokud ano, prosíme o poskytnutí.)
Ano. Etický kodex poskytujeme v příloze č. 4.
Je etický kodex zaměstnanců úřadu krajské samosprávy publikován na webových stránkách kraje?
Ne.
Má kraj vytvořen etický kodex zaměstnanců příspěvkových organizací kraje?
Ne.
Je etický kodex zaměstnanců příspěvkových organizací kraje publikován na webových stránkách kraje?
Ne, není vytvořen.
Je etický kodex součástí pracovní smlouvy, pracovního řádu zaměstnanců krajského úřadu?
Ano. Etický kodex je součástí pracovního řádu.
Je etický kodex součástí pracovní smlouvy, pracovního řádu zaměstnanců příspěvkových organizací?
Ne. Není vytvořen.
Má kraj stanoven samostatný mechanismus prevence protiprávních jednání pro zaměstnance (existuje možnost oznámit protiprávní jednání)?
Ne. Postup upravuje ust. § 16 zákona č. 312/2002 Sb., o úřednících územních samosprávných celků a o změně některých zákonů, ve znění pozdějších předpisů
Umožňuje tento mechanismus zaměstnancům podat anonymní oznámení?
Ne, není stanoven.
Je možné podat oznámení o protiprávním jednání jinému orgánu či osobě nežli je přímo nadřízený zaměstnanec (uvnitř či vně úřadu)?
Ano.
Obsahují vnitřní předpisy kraje zvláštní ochranu zaměstnancům oznamujícím protiprávní jednání (např. pozastavení účinnosti pracovněprávního úkonu)?
Ne.
Má kraj stanoven samostatný mechanismus prevence protiprávních jednání pro širokou veřejnost (existuje možnost oznámit protiprávní jednání) s následným sledováním vyřízení podnětu?
Oznámení protiprávního jednání se vyřizuje postupem podle „Pravidel pro vyřizování petic a stížností“ – směrnice S-3/2007 (viz příloha č. 5)
Umožňuje tento mechanismus široké veřejnosti podat anonymní oznámení?
Ne.
Nachází se na oficiálních internetových stránkách kraje pracovní řád zaměstnanců samosprávy?
Ne.
„transparentnost rozhodování“:
Ano. Kromě webových stránek a úřední desky je tato informace rozesílána zastupitelům, městům a obcím v kraji a na Úřad vlády ČR.
Je na oficiální webové stránce kraje zveřejněno programové prohlášení rady či jiný obdobný strategický dokument, k jehož plnění se vedení kraje zavázalo?
Ne.
Je na oficiální webové stránce kraje uveřejňováno plnění programové prohlášení rady či jiného obdobného strategického dokumentu?
Ne.
„mediální politika“ kraje:
tištěné periodikum (zpravodaj) – Ano.
TV vysílání (kabel, stream – např. Youtube kanál) – Ano (Youtube kanál).
rozhlas – Ne.
sociální sítě (Facebook, Twitter apod.) – Ano (Facebook).
Má kraj schválen interní předpis pro tvorbu obsahu provozovaných médií (tisk, TV, rozhlas, sociální sítě)?
Ne.
Obsahuje interní předpis povinnost objektivně a vyváženě informovat o dění v kraji?
Ne.
Obsahuje interní předpis pravidla pro uveřejňování názorů a sdělení zastupitelů v médiích?
Ne.
Má kraj zřízen dohledový orgán (redakční rada, výbor, komise) pro provoz médií?
Ano. Redakční rada krajských novin.
Má redakční rada statut odpovídající zákonu o krajích (komise rady/výbor zastupitelstva)?
Ne.
Je redakční rada zřízena jako výbor zastupitelstva?
Ne.
Je v redakční radě zastoupen alespoň jeden člen opozice?
Ne.
Je členství v redakční radě neslučitelné s funkcí hejtmana, radního, ředitele nebo zaměstnance KÚ?
Ne.
Činí konečné rozhodnutí o obsahu konkrétního vydání/relace/postu… odpovědný redaktor?
Ne.
Zodpovídá se redaktor svojí činností redakční radě?
Ano.
Přílohou byly poskytnuty:
směrnice S-3/2012 (včetně 5 příloh)
směrnice S-6/2014
Statut škodní komise
Etický kodex
směrnice S-3/2007