Orientační nabídka


 

Informace týkající se stížností na zdravotní péči

Poskytnutí informace dle zákona č. 106/1999 Sb., o svobodném přístupu k informacím, ve znění pozdějších předpisů, ze dne 5. 6. 2013.
 

 
 

Níže uvádíme text žádosti včetně poskytnutých informací:

1.       Kolik stížností na zdravotní péči dostala váš úřad? (informace prosím uveďte za rok a) 2010 - 41, b) 2011 - 49, c)2012 – celkem 53, d) za období od 1. 4. 2012 do 31.12.2012 – 36, od 1.1.2013 do 31. 3. 2013 - 18)?

 

2.       V kolika z uvedených případů bylo provedeno ústní projednání stížnosti (informace prosím uveďte za rok a) 2010, b) 2011, c)2012, d) za období od 1. 4. 2012 do 31. 3. 2013)?

Návrh ústního projednání je povinností poskytovatele zdravotních služeb, a to od 1.4.2012, nikoliv úřadu.

 

3.       Kolik z celkového počtu stížností bylo uznáno oprávněných (informace prosím uveďte za roka) 2010 - 10, b) 2011 -8, c)2012 – 9 do 31.3.2012, d) za období od 1. 4. 2012 do 31. 3. 2013 – není uzavřeno, neboť u stížností, kde je nutné ustavit nezávislého odborníka či nezávislou odbornou komisi se nedaří za podmínek zákona 372/2011 Sb. zajistit odborníky a získat je pro spolupráci)?

 

4.       Uveďte prosím, jaké typy nápravných opatření jsou v případě oprávněných stížností přijímána? Znáte-li konkrétní čísla (bez nutnosti jejich složitého zpracování), prosím o jejich poskytnutí.

Krajský úřad navrhuje zejména opatření typu: dodržování platných právních předpisů, dodržování vnitřních právních předpisů, dodržování doporučených postupů při léčbě, dodržování předpisů při vedení zdravotnické dokumentace, řádné zajištění revizí přístrojové techniky.

 

5.       V kolika případech (od účinnosti zákona o zdrav. službách) váš úřad podal podnět k příslušné komoře podle § 96 odst. 1 písm. b) bod. 2?

V pěti.

 

6.       Uveďte prosím důvody (stačí typově), které stěžovatelé uvádějí pro své stížnosti. Znáte-li konkrétní čísla (bez nutnosti jejich zpracování), prosím o jejich poskytnutí - a to v jednotlivých letech prosím informace uveďte typ a počet. (informace prosím uveďte za rok a) 2010, b) 2011, c)2012, d) za období od 1. 4. 2012 do 31. 3. 2013)

Stěžovatelé mají důvody obdobné pro všechna sledovaná období - typově:

Zejména - chování a jednání zdravotnických pracovníků, nedostatečná komunikace ze strany zdravotnických pracovníků, nespokojenost s poskytnutou péčí, zanedbání péče, újma na zdraví, požadavky na odškodnění, regulační poplatky a další poplatky, úhrady ze strany pacientů, pohotovostní služby, systém objednávání pacientů a organizace práce.

 

7.       Přijímá váš úřad na základě stížností nějaká preventivní opatření? Pokud ano, jaká?

Preventivní opatření by měl přijímat poskytovatel, úřad není poskytovatel.

 

8.       Popište prosím, jakým procesem obvykle probíhá vyřizování stížností. (Pro zodpovězení této informaci si s vámi ráda zatelefonuji)

Stížnost – evidence – komunikace se stěžovatelem písemná nebo ústní dle přání stěžovatele – komunikace s poskytovatelem - (ustavení odborníka či odborné komise, pokud je to třeba) – vyřízení stížnosti.

 

9.       Zavedl váš úřad změnu v procesu vyřizování stížností po nabytí účinnosti zákona o zdravotních službách? Pokud ano, jakou?

Ne.

 

10.   Kolik řízení o deliktech zahájil váš úřad v případech podle části třinácté zákona o zdravotních službách.

0.

 

11.   V kolika z těchto případů váš úřad udělil sankci?

0.

 

12.   Jaké sankce uložil? (otázka navazuje na předchozí otázku)

0.

 

13.   V kolika případech bylo řízení o deliktech zahájeno na základě stížnosti?

V současné době je v přípravě zahájení řízení o deliktech u  dvou podnětů.

 

14.   V kolika případech váš úřad dosud ustavil nezávislý odborník. (informace prosím uveďte za rok a) 2010 - 10, b) 2011 -5, c)2012 celkem 1, d) za období od 1. 4. 2012 do 31.12.2012 – 1, od 1.1.2013 do 31. 3. 2013 - 0) viz odp. č. 3

15.   V kolika případech váš úřad dosud ustavil odbornou komisi (informace prosím uveďte za rok a) 2010 - 8, b) 2011 - 9, c)2012 – celkem 4, d) za období od 1. 4. 2012 do 31.12.2012 – 0, od 1.1.2013 do 31. 3. 2013 - 0).

viz odp. č. 3

16.   Prosím uveďte odkaz na zveřejněný postup pro vyřizování stížností.

http://www.kr-ustecky.cz/VismoOnline_ActionScripts/File.ashx?id_org=450018&id_dokumenty=1675558

 

17.   Zveřejňuje váš úřad statistické informace o  vyřízených stížnostech?

Ne.

 

18.   Tyto informace jsou sbírány pro vědecké účely. Máte zájem o poskytnutí sesbíraných statistických údajů?

Ano.

 

 
Zodpovídá: Bc. Pavla Pilařová
Vytvořeno / změněno: 28.6.2013 / 28.6.2013
 

 

Kontakt

Ústecký kraj
Velká Hradební 3118/48
400 01 Ústí nad Labem
tel.: +420 475 657 111
e-podatelna: epodatelna@kr-ustecky.cz
IČ: 70892156
DIČ: CZ70892156, je plátce DPH
Datová schránka: t9zbsva

Podrobný kontakt


Informace v patě

Nyní jste v módu "Bez grafiky". Přepnutím do grafického módu zobrazíte standardní verzi webu.

web & design , redakční systém