„Nárůst počtu turistů v kraji nás samozřejmě velmi potěšil. Pro Ústecký kraj má zvyšování návštěvnosti dva základní aspekty. Je to příliv tržeb v pohostinství, ve službách obecně, zkrátka ekonomický přínos. A tím druhým je zprostředkovávání krás našeho regionu, přírodního bohatství, nespočtu kulturních památek a zážitků. Propagace nabídky cestovního ruchu Ústeckého kraje díky projektu Brána do Čech je na vysoké úrovni. Čtyři krajské destinační agentury Ústeckého kraje České Švýcarsko, České středohoří, Krušné hory a Dolní Poohří jsou nositeli rozvojových projektů, které rozvíjejí turistickou infrastrukturu a poskytují jednotný destinační management subjektům cestovního ruchu, v čemž se také odráží zvýšená návštěvnost kraje“, řekl radní pro regionální rozvoj a cestovní ruch Zdeněk Matouš.
Ucelený přehled atraktivních míst na území kraje včetně stravování,
ubytování i akcí naleznete na webu Brána do Čech.
Agentura CzechTourism ve své tiskové zprávě uvádí, že důsledkem jejich marketingových aktivit a intenzivnější propagace mimopražských destinací bylo také mírné snížení podílu příjezdů turistů do Prahy a zvýšení návštěv regionů - http://czechtourism.cz/pro-media/tiskove-zpravy/dalsi-rekordni-rok-prijezdy-zahranicnich-turistu/.