Orientační nabídka


 

Jiří Šulc: Ústecký kraj nemůže dotovat souběžnou veřejnou dopravu

K dnešnímu datu mimo interval pro zveřejnění na webu.
Jiří Šulc: Ústecký kraj nemůže dotovat souběžnou veřejnou dopravu
Hejtman Ústeckého kraje Jiří Šulc se dnes setkal v Ústí nad Labem a v Mostě s novináři. V krajském městě jim představil moderní autobusy značky Mercedes společnosti ČSAD Slaný a.s. a se zástupci médií debatoval o vývoji ve veřejné dopravě dotované z krajského rozpočtu, oblíbenosti Ústeckého kraje mezi zahraničními turisty a posledními trendy, zaznamenanými ve vývoji nezaměstnanosti.
 

 
 

TISKOVÁ ZPRÁVA ze dne 27. 9. 2007

 

Jiří Šulc: Ústecký kraj nemůže dotovat souběžnou veřejnou dopravu

 

Hejtman Ústeckého kraje Jiří Šulc se dnes setkal v Ústí nad Labem a v Mostě s novináři. V krajském městě jim představil moderní autobusy značky Mercedes společnosti ČSAD Slaný a.s., jednoho ze smluvních dopravců Ústeckého kraje, jež je bude nasazovat na linky v regionu. Tyto autobusy, splňující nevyšší ekologiickou normu EURO 5, hejtman představil také v Mostě. Po prezentaci hejtman se zástupci médií debatoval o vývoji ve veřejné dopravě dotované z krajského rozpočtu, oblíbenosti Ústeckého kraje mezi zahraničními turisty a posledními trendy, zaznamenanými ve vývoji nezaměstnanosti. Téma proměny veřejné dopravy, kdy kraj se změnou jízdního řádu 9.12. 2007 nahrazuje některé vlakové spoje vyšším počtem autobusových spojů a na páteřních tratích zvyšuje počty vlaků, bylo diskutováno nejvíce.

            „Ústecký kraj se musí řídit evropským právem. Nemůžeme v trasách, kde vedle sebe vedou dva nebo více druhů dopravy, podporovat všechny. Jedinou výjimku máme právě zde, mám na mysli tramvajové spojení mezi Litvínovem a Mostem. Platí však, že stávající legislativa však krajům umožňuje podporovat pouze jeden druh a my v dohodě s obcemi zvažujeme, zda je pro danou oblast rentabilnější vlaková nebo autobusová doprava. Musíme však přihlížet i k tomu, že na regionálních tratích je osobní vlaková doprava občany využívána daleko méně než doprava autobusová. Přitom je oproti autobusové dopravě dražší, rozdíl je tak výrazný, že v podstatě jeden neobjednaný osobní vlak na regionální trati můžeme nahradit dvěma autobusovými spoji,“ konstatoval mimo Jiří Šulc.

             Hejtman konstatoval, že poslední tredny ve vývoji v nezaměstnanosti ukazují, že v meziročním srovnání ubývá nezaměstnaných, avšak zvyšují se počty nezaměstnavatelných obyvatel, využívajících peněžních podpor vyplácených státem. „Chystáme společný program s českou vládou. Chceme vyplácení sociálních dávek více zefektivnit a zaměřit se na obyvatele, kteří dávky zneužívají,“ řekl hejtman Jiří Šulc, který bude o tomto projektu diskutovat s ministry Džamilou Stehlíkovou a Petrem Nečasem. Podle něj je to cesta, jak donutit práceschopné obyvatele na sociálních dávkách do zaměstnání. „Budeme se snažit postupovat velmi tvrdě a nekompromisně. Jsem přesvědčen, že se nám podaří míru nezaměstnanosti ještě více snížit,“ řekl na setkání s novináři v Mostě hejtman Jiří Šulc.

           

 

Připravil: František Janačík, kancelář hejtmana Ústeckého kraje

oddělení tiskových informací

Velká Hradební 48, 400 02 Ústí nad Labem

tel. 475 657 788

janacik.f@kr-ustecky.cz

 

 

 

Jiří Šulc: Ústecký kraj nemůže dotovat souběžnou veřejnou dopravu

Jiří Šulc: Ústecký kraj nemůže dotovat souběžnou veřejnou dopravu

 
Zodpovídá: administrátor
Vytvořeno / změněno: 27.9.2007 / 27.9.2007 | Zveřejnit od-do: 27.9.2007-27.10.2007
 

 

Kontakt

Ústecký kraj
Velká Hradební 3118/48
400 01 Ústí nad Labem
tel.: +420 475 657 111
e-podatelna: epodatelna@kr-ustecky.cz
IČ: 70892156
DIČ: CZ70892156, je plátce DPH
Datová schránka: t9zbsva

Podrobný kontakt


Informace v patě

Nyní jste v módu "Bez grafiky". Přepnutím do grafického módu zobrazíte standardní verzi webu.

web & design , redakční systém