Logo Ústeckého krajeÚstecký kraj (odkaz na titulní stránku) 

Ústecký kraj - Oficiální web


International

Vyhledávání

 


Cesta: Titulní stránka > Média

 

Koncept dopravy na železniční trati 084 Mikulášovice – Panský – Rumburk

 
Odpověď pro Artura Janouška, MF DNES, (Artur.Janousek@mfdnes.cz)
 

 
 

Dotaz (v původním znění):

Dobrý den,

vážený pane Šebesto,

chci se vás zeptat na rušení spojů na trati Rumburk - Dolní Poustevna, přes Staré Křečany a Mikulášovice. Proč se vedení kraje rozhodlo spoje omezit? Dělali jste si průzkum, kolik lidí jimi cestuje? Kdy probíhal a k jakým výsledkům jste došli? Náhradní autobusové spoje budou jezdit ve stejných časech jako dosud vlaky a bude jich stejně jako bylo vlakových spojů?

Starosta Mikulášovic Stanislav Hladík ČTK řekl, že městům a obcím podél trati se rozhodní kraje nelíbí. Budou se prý ještě snažit názor kraje

změnit. Navrhují, aby kraj dopravu ještě dva roky zachoval a pokusil se vypsat výběrové řízení na dopravce, který by mohl nabídnout lepší ceny než

České dráhy. Mohou starostové ještě vaše rozhodnutí zvrátit?

Hladík tvrdí, že starostové považují železnici za důležitou. Spolu s kolegy z nedalekého Německa již několik let uvažují o tom, že trať u Dolní

Poustevny propojí s německou železnicí, aby po ní mohly jezdit turistické vlaky z Čech do Německa. Podle něho nyní německá strana přestává mít kvůli rozhodnutí kraje o celý projekt zájem. Co na to vedení kraje říká?

A ještě jeden dotaz. Sprva železniční a dopravní cesty připravila trať, která spojí Dolní Poustevnu z Děčínem přes Sebnitz - Bad Schandau. Zatím to ale vázne na německé straně. Nyní tudy jezdí vlak EC, jímž mohou lidé cestovat za příplatek. Až bude trať hotová, bude tudy jezdit běžný vlak bez příplatku, je na to sice brzy, ale máte v tom už jasno? A kdy by trať podle vašich informací z jednání mohla být zprovozněna?

Děkuji za odpovědi,

 

Odpověď ze dne 6.10.2009:

Nový koncept na železniční trati 084 Mikulášovice – Panský – Rumburk, který byl Radou Ústeckého kraje schválen dne 16. září 2009, s platností od 13. prosince 2009 řeší trvale slabou vytíženost této tratě.

Trať vede souběžně s autobusovou linkou 401, která vede skrz obce podél trati a počtem zastávek i dostupnosti sídelních celků nabízí vhodnější a dostupnější nabídku dopravní obslužnosti. Roztříštěnost cestujících u obou dopravních prostředků snižovala hospodárnost využívání veřejných prostředků na zajištění základní dopravní obslužnosti. Proto bylo zvoleno v pracovní dny převedení těžiště dopravní nabídky na posílenou autobusovou linku, která je schopna nabídnout více spojů, menší docházkovou vzdálenost a je zároveň linkou spojující Šluknovsko z Děčínem. Nelze opomenout finanční stránku, kdy je na této trase autobus 6x levnější než vlak.

Průzkum samozřejmě proběhl. Vytíženost vlaků: max. počet cestujících ve voze většinu dne ca 15-20

max. špička nárazově 33 (škola). Souběžný autobus: max. počet cestujících ve voze většinu dne cca 15-20, ve špičce nárazově 45 (škola).  

U autobusu se počítá se zpravidelněním intervalu na 60 minut ve špičce a 120 minut mimo. (Současný vlakový interval 2 hodiny).

Dle vyjádření radního ÚK Jiřího Šulce zástupci Kraje jednali několikrát se starosty a správci parku a shodli se na tom, že pro tuto trať je perspektiva v turistické dopravě, nikoli v základní dopravní obslužnosti.

Trať 084 Rumburk – Mikulášovice nemá žádnou přímou spojitost s připravovaným železničním spojením Dolní Poustevna – Sebnitz, neboť toto spojení se nachází na jiné trati 083 Rumburk-Šluknov-Dolní Poustevna, která je v provozu bez omezení.

Projekt se týká znovuobnovení spojení železničních tratí 083 Rumburk-Šluknov-Dolní Poustevna a KBS 248 Pirna – Neustadt – Sebnitz – Bad Schandau. 

Ústecký kraj a organizátor dopravy v Horním Polabí VVO dlouhodobě spolupracují na koncepci železniční dopravy s využitím obnoveného spojení.

Díky koordinaci postupů v organizaci dopravy po obou stranách hranice je již připraven koncept železničního spojení Rumburk – Šluknov – Dolní Poustevna – Sebnitz – Bad Schandau – Děčín, který výrazně zlepší dostupnost obyvatel Šluknovského výběžku do Děčína a zároveň usnadní přístup obyvatel Německa do Šluknovského výběžku.

Prvořadým úkolem je zajištění rychlého spojení pro každodenní potřeby cestujících (cestovní doba z Šluknovského výběžku do Děčína se může po dosažení cílového stavu tj. jeden vlak bez přestupu zkrátit o 1-1,5 hodiny) a dále využít turistický potenciál atraktivní lokality NP České.

V Ústeckém kraji konceptu již v podstatě objednávka vlaků odpovídá a vlaky na českém zemí jezdí v trase budoucí společné linky (zbývá jen propojit úsek na německé straně).

Tarifní podmínky budou předmětem výsledku společného postupu objednatelů (ÚK a VVO) a budu konstruovány tak aby nebyly kolizní s tarifem VVO a zároveň odpovídaly kupní síle českých cestujících.

 

Připravila: Mgr. Magdalena Hanáčková, tisková mluvčí

odbor kanceláře hejtmana Ústeckého kraje

Velká Hradební 48, 400 02 Ústí nad Labem

tel. 475 657 726

mob. 737 203 666

hanackova.m@kr-ustecky.cz

 
Zodpovídá: Bc. Lucie Jarolímková
Vytvořeno / změněno: 26.10.2009 / 26.10.2009

 

Zobrazit vyhledávací formulář »


 
 

Tematická nabídka: Média

Přeskočit nabídku
 

Informace v patě

Garant sekce:Ing. Lucie Dosedělová

Nyní jste v módu "Bez grafiky". Přepnutím do grafického módu zobrazíte standardní verzi webu.

web & design , redakční systém