TISKOVÁ ZPRÁVA ze dne 30. 7. 2007
Kraj nabídl přímé spojení od Kadaně a Klášterce nad Ohří do centra Chomutova a Jirkova
Zástupci Ústeckého kraje, jeho krajského úřadu a Českých drah a.s. představili v Chomutově změny v osobní železniční dopravě, které zkvalitní cestování v západní oblasti regionu. Jednání se týkalo úprav vlakových jízdních řádů na období 2007/2008 a účastnili se ho jak někteří starostové dotčených měst a obcí, tak člen Rady Ústeckého kraje Milan Franc, vedoucí oddělení dopravní obslužnosti krajského úřadu Jakub Jeřábek a za České dráhy informace doplnil Petr Hinterholzinger z krajského centra osobní dopravy v Ústí nad Labem.
Hlavní novinkou je celotýdenní dvouhodinový takt elektrickými vlaky mezi Kláštercem nad Ohří a Mostem a dvouhodinový takt v pracovních dnech mezi Kadaní a Jirkovem, jenž zajistí častější přímé spojení západního okraje Ústeckého kraje s centrem Chomutova a Jirkovem. „Dojde také ke zkrácení jízdní doby mezi Chomutovem a Mostem ve větší části dne a v pracovní dny budou zavedeny nové spěšné vlaky ráno z Mladotic do Chomutova a odpoledne z Chomutova do Žihle. Nadále zůstane velký počet spojů jedoucích až do Kadaně předměstí,“ přiblížil některé z úprav v jízdních řádech Českých drah a.s. po 9. prosinci 2007 krajský radní Milan Franc.
Projednávané vlakové linky:
Linka Most – Klášterec nad Ohří
Na trase je připravován dvouhodinový takt osobních přímých vlaků, doplněný v přepravních špičkách vlaky Ústí nad Labem - Chomutov. Zůstane dvouhodinový takt rychlíků Cheb – Ústí nad Labem – Praha doplněný rychlíky Plzeň – Most po 4 hodinách. Vzhledem k malému využití stanic Třebušice a Kyjice, dojde k jejich projíždění v časech kdy nejsou využívány a tím urychlení jízdní doby mezi Mostem a Chomutovem.
Linka Chomutov - Žatec
Na trase je připravováno v pracovní dny 10 párů osobních vlaků a jeden pár spěšného vlaku v trase Chomutov – Žihle, o víkendech 8 párů vlaků denně. Zůstane rychlíkové spojení Praha – Žatec – Chomutov (-Jirkov) a Plzeň – Most.
Linka Jirkov – Kadaň předměstí
Na trase je připravován v pracovní dny dvouhodinový takt přímých vlaků Jirkov – Kadaň s většinou spojů až do Kadaně předměstí. Tato linka je posilová, proto budou osobní vlaky do Jirkova a z Jirkova vedeny jen ve dnech pracovních.
I nadále budou denně zajištěny přípoje z Kadaně do Kadaně-Prunéřova zejména k rychlíkům na trati 140 Chomutov – Cheb.
Linka Klášterec nad Ohří – Karlovy Vary
Vzhledem k odlišné koncepci dopravy v Karlovarském kraji a z důvodů technicko-provozních je nutno mezi osobními vlaky přestoupit v Klášterci nad Ohří na rychlík nebo osobní vlak směrem na Chomutov a Most.
Připravil: František Janačík, kancelář hejtmana Ústeckého kraje
oddělení tiskových informací
Velká Hradební 48, 400 02 Ústí nad Labem
tel. 475 657 788
janacik.f@kr-ustecky.cz
Krajský radní a zástupce Českých drah diskutovali také u severního portálu železničního tunelu mezi Droužkovicemi a Březnem u Chomutova, který je s délkou cca 1800 m od dubna 2007 nejdelším železničním tunelem v České republice
Petr Hinterholzinger a Milan Franc na prohlídce zastávky Droužkovice, na přeložce trati mezi Chomutovem a Žatcem