Orientační nabídka


 

Krajští zastupitelé přivítali koncepci zajištění vlakové osobní dopravy do roku 2026

K dnešnímu datu mimo interval pro zveřejnění na webu.
Krajští zastupitelé přivítali koncepci zajištění vlakové osobní dopravy do roku 2026
Krajští zastupitelé včera projednali, a napříč politickým spektrem schválili, rozsah základní dopravní obslužnosti zajišťované drážní dopravou pro Ústecký kraj v letech 2009 - 2026. Kraj může ve vlakové dopravě objednávat od příštího roku spoje v rozsahu 10,53 milionu km na jeden rok. To oproti letošnímu roku představuje navýšení o více než 3,2 milionu km.
 

 
 

TISKOVÁ ZPRÁVA ze dne 7. 2. 2008

 

Krajští zastupitelé přivítali koncepci zajištění vlakové osobní dopravy do roku 2026

 

Krajští zastupitelé včera projednali, a napříč politickým spektrem schválili, rozsah základní dopravní obslužnosti zajišťované drážní dopravou pro Ústecký kraj v letech 2009 - 2026. Konstatovali, že kraj může ve vlakové dopravě objednávat od příštího roku spoje v rozsahu 10,53 milionu km na jeden rok, což oproti letošnímu roku představuje navýšení o více než 3,2 milionu km. „Zastupitelé pro nový pohled na zajištění vlakové dopravní obslužnosti i pro navýšení jejího rozsahu v kilometrech hlasovali takřka jednomyslně. Návrh připravený krajským odborem dopravy a silničního hospodářství, vycházející z úspěšného modelu podle něhož byli vybíráni autobusoví dopravci, našel podporu v podstatě u všech zastupitelů; jen dva z přítomných hlasovali proti a to bývá u tak závažných materiálů jen zřídka,“ konstatoval po jednání spokojeně hejtman Ústeckého kraje Jiří Šulc.

            Ústecký kraj chce v budoucnu, až vstoupí v platnost připravovaná směrnice Evropské komise, vybírat vlakové dopravce podobně jako uděloval koncese autobusovým dopravcům a nabízet jim dlouhodobé smlouvy s dobou platnosti 12 – 15 let. Budoucí výběrová řízení mají být podle záměru kraje vypisována pro regionální sítě, kterých je nyní vymezeno pět. Obdobně chce nabízet dopravcům smlouvy na provozování vlakové dopravy na tratích, přesahujících území kraje směrem do vnitrozemí nebo do Svobodného státu Sasko. „Členové zastupitelstva si uvědomili, že si budeme vybírat podle cenových nabídek, budeme vědět, jak kvalitními vlakovými soupravami budou občané jezdit nebo že  získáme možnost vynutit si lepší dodržování jízdních řádů a čistotu ve vozech,“ řekl hejtman.

             K 31.12. 2008 končí platnost tříleté smlouvy, uzavřené mezi Ústeckým krajem a Českými drahami a.s. v roce 2006. Podle ní kraj v tomto roce může u Českých drah a.s. objednat maximálně 7,35 milionu km vlaků za 375 milionů korun. Vzhledem k tomu, že výběrová řízení by měla probíhat nejméně 18 měsíců před zahájením plnění smluv a také proto, že není v platnosti odpovídající evropská legislativa, dohaduje krajský úřad zajištění vlakové dopravy na nejméně dvouleté období 2009 – 2010 s Českým drahami a.s. Současně však probíhají přípravy na výběrová řízení. První z nich, pro regionální síť Litoměřicko – Lounsko, by chtěl kraj vyhlásit ještě v první polovině letošního roku.

 

Seznam oblastí Ústeckého kraje pro zajištění základní dopravní obslužnosti drážní dopravou

1. regionální síť Šluknovsko

2. regionální síť Litoměřicko-Lounsko

3. příměstská doprava Ústecko-Mostecko

4. příměstská doprava Mostecko-Lounsko

5. krajská aglomerační doprava

 

Připravil: František Janačík, kancelář hejtmana Ústeckého kraje

oddělení tiskových informací

Velká Hradební 48, 400 02 Ústí nad Labem

tel. 475 657 788

janacik.f@kr-ustecky.cz

Krajští zastupitelé přivítali koncepci zajištění vlakové osobní dopravy do roku 2026

 
Zodpovídá: František Janačík
Vytvořeno / změněno: 7.2.2008 / 7.2.2008 | Zveřejnit od-do: 7.2.2008-7.3.2008
 

 

Kontakt

Ústecký kraj
Velká Hradební 3118/48
400 01 Ústí nad Labem
tel.: +420 475 657 111
e-podatelna: epodatelna@kr-ustecky.cz
IČ: 70892156
DIČ: CZ70892156, je plátce DPH
Datová schránka: t9zbsva

Podrobný kontakt


Informace v patě

Nyní jste v módu "Bez grafiky". Přepnutím do grafického módu zobrazíte standardní verzi webu.

web & design , redakční systém