TISKOVÁ ZPRÁVA ze dne 14. 2. 2008
Mezi Mostem a Komořany bude do konce roku 2009 čtyřproudová silnice
Řidiči jedoucí z Mostu do Chomutova by si měli dát pozor na stavební práce, které mezi Mostem a Komořany zahájilo jako investor Ředitelství silnic a dálnic ČR. Dne 14. února tam byla odstartována jedna z významných silničních investic v Ústeckém kraji. Silnice I/13 bude od kruhového objezdu na okraji Mostu - Souše až do Komořan rozšiřována na čtyřproudovou komunikaci, náklady podle ŘSD ČR představují 212,18 milionu korun. Symbolického kopnutí do země krumpáči se ujali hejtman Ústeckého kraje Jiří Šulc, náměstek ministra dopravy Jiří Hodač, generální ředitel ŘSD ČR Alfréd Brunclík, ředitel Státního fondu dopravní infrastruktury Gustáv Slamečka a ředitelé dodavatelských firem SSŽ a.s. a Silnice Žatec a.s. Hejtman při této příležitosti zdůraznil, že i když se nejedná o nejrozsáhlejší stavební akci tohoto roku, pro město Most je velmi významná. „Tento úsek je součástí páteřní komunikace mezi průmyslovými centry od Ústí nad Labem po Chomutov. Už v dobách, kdy jsem byl starostou v Mostě, jsem upozorňoval, že tato silnice musí být rozšířena, jinak svou kapacitou nebude potřebám hlavní spojnice mezi důležitými městy v kraji stačit. To, že nyní ke zkapacitnění silnice konečně dojde, je výsledkem skutečně výjimečně dobrých vztahů mezi představiteli kraje, ministerstvem dopravy, Ředitelstvím silnic a dálnic a Státním fondem dopravní infrastruktury,“ konstatoval na místě hejtman, který doplnil, že bude po dokončení stavby v listopadu roce 2009 usilovat o možnost zavést zde maximální rychlost 110 km/h.
Hejtman u této příležitosti také upozornil na první projekty, umisťované Ústeckým krajem do
1. výzvy priority 3.1 Regionálního operačního programu NUTS II Severozápad. „Jedná se o projekty rekonstrukcí silnic v celkové hodnotě dosahující 800 milionů korun, které bychom chtěli zahájit ještě v tomto roce. Většina z těch, které nyní úřadu regionální rady předkládáme, je na Chomutovsku. Jsou to Perštejn – Vejprty, Bílina – Kozly, Jirkov – Otvice – Havraň a Údlice – Kadaň – Klášterec n.O. Možná, že do pondělí 18. února, kdy končí termím podání přihlášek, připojíme ještě další. Stavbaři by měli začít nabírat pracovní síly, v Ústeckém kraji teď pro ně bude práce na několik let. Na dopravní infrastrukturu je v našem Regionálním operačním programu připraveno několik miliard korun,“ komentoval podávané projekty rekonstrukcí hejtman.
Zkapacitnění silnice I/13 v úseku Komořany – Most spočívá v rozšíření stávající dvouproudové komunikace na čtyřproudovou, směrově rozdělenou komunikaci v kategorii S 24,5/100, se zúženou zpevněnou krajnicí v šířce 1,5 m. Hlavním důvodem zkapacitnění je podle ŘSD ČR poměrně značné dopravní zatížení, zejména nákladní dopravou, a dále snaha o homogenizaci silničního tahu I. třídy jako hlavní podkrušnohorské magistrály.
Připravil: František Janačík, kancelář hejtmana Ústeckého kraje
oddělení tiskových informací
Velká Hradební 48, 400 02 Ústí nad Labem
tel. 475 657 788
janacik.f@kr-ustecky.cz