Logo Ústeckého krajeÚstecký kraj (odkaz na titulní stránku) 

Ústecký kraj - Oficiální web


International

Vyhledávání

 


Cesta: Titulní stránka > Média

 

Ministři představili v Ústí nad Labem studii vysokorychlostní tratě

K dnešnímu datu mimo interval pro zveřejnění na webu.
 
web
Zakládací listiny společného Evropského seskupení pro územní spolupráci v rámci vybudování vysokorychlostní trati Praha – Drážďany podepsali v pátek v Ústí nad Labem zástupci čtyř stran, ministr dopravy ČR Dan Ťok, saský ministr hospodářství, práce a dopravy Martin Dulig, první náměstek hejtmana Ústeckého kraje Stanislav Rybák a zástupce regionu Saské Švýcarsko – Východní Krušné hory Haiko Weigel.
Tisková zpráva ze dne 29. dubna 2016
 

 
 

Symbolicky tak na půli cesty mezi Prahou a Drážďany signatáři stvrdili závažnost potřeby vysokorychlostního spojení pro obě dotčené země. "Česká republika musí být propojena se světem a nemůže zůstat izolovaným ostrovem v Evropě," řekl ministr dopravy Dan Ťok. Jak zdůraznil, takto velký projekt potřebuje podporu a záležitost samotné dostavby označil za veřejný zájem. "Projekt je pro nás velkou prioritou a úkolem nás, politiků, je zasadit se o urychlení stavebních procesů. Nesmí se nám stát to, co s dálnicí D8," řekl na adresu termínu výstavby vysokorychlostní trati.

Za významnou označil stavbu železničního koridoru i Martin Dulig. "Česká republika je pro Sasko nejdůležitějším partnerem i sousedem," uvedl s tím, že právě úzké místo údolí Labe, dnes zatížené vysokou a hlučnou železniční dopravou, si zaslouží speciální krajinářskou a ekologickou ochranu. Připomněl především nutnost zapojit do projektu obyvatele všech dotčených regionů.

První náměstek hejtmana Stanislav Rybák zdůraznil jednomyslný souhlas členů  krajského zastupitelstva. "Ústecký kraj dostojí všech svých závazků," dodal k tématu. Důležitost kraje jako orgánu zodpovědného za územní plánování potvrdili i sami projektanti tratě.    

Podporu Evropské unie prezentoval také evropský koordinátor TEN-T koridoru Orient/East-Med Mathieu Grosch, jednání se zúčastnil také poslanec Evropského parlamentu Pavel Telička.

Vysokorychlostní železniční trať by měla spojit Německo s Českou republikou přeshraničním tunelem pod Krušnými horami. Bude sloužit osobní i nákladní dopravě a výrazně zkrátí jízdní dobu mezi Drážďany a Prahou z dnešních víc než dvou hodin na necelou hodinu. V Ústí by mělo být vybudováno nové nádraží poblíž dnešního západního a cesta do Drážďan by měla z krajského města trvat pouze 24 minut. Zprovoznění vysokorychlostní tratě nelze předpokládat dřív, než po roce 2030. 

web1
Zleva při podpisu zakládací listiny: Haiko Weigel, Martin Dulig, Dan Ťok a Stanislav Rybák


web2
Ministři se setkali v ústecké restauraci se symbolickým výhledem na železniční trať  

web4

Ministři přijeli do Ústí nad Labem vlakem


web5
Z nádraží se přesunuli na lanovku

web6

 Signatáři Evropského seskupení pro územní spolupráci na tiskové konferenci

 

 


 

 


 



 
Zodpovídá: Ing. Marie Logrová
Vytvořeno / změněno: 29.4.2016 / 29.4.2016 | Zveřejnit od-do: 29.4.2016-29.5.2016

 

Zobrazit vyhledávací formulář »


 
 

Tematická nabídka: Média

Přeskočit nabídku
 

Informace v patě

Garant sekce:Ing. Lucie Dosedělová

Nyní jste v módu "Bez grafiky". Přepnutím do grafického módu zobrazíte standardní verzi webu.

web & design , redakční systém