Orientační nabídka


 

Most přes Mandavu v Rumburku získal čestné uznání SFDI

K dnešnímu datu mimo interval pro zveřejnění na webu.
Most přes Mandavu v Rumburku získal čestné uznání SFDI
Krajem hrazená rekonstrukce historického silničního mostu přes říčku Mandavu v Rumburku získala ve 4. ročníku soutěže Dopravní stavba roku 2006 čestné uznání ředitele Státního fondu dopravní infrastruktury.
Cenu za oceněnou stavbu převzal hejtman Ústeckého kraje Jiří Šulc dne 15. 11. 2007 v pražském paláci HYBERNIA.
 

 
 

TISKOVÁ ZPRÁVA ze dne 16. 11. 2007

 

Historický silniční most v Rumburku získal čestné uznání SFDI

 

Krajem hrazená rekonstrukce historického silničního mostu přes říčku Mandavu v Rumburku získala ve 4. ročníku soutěže Dopravní stavba roku 2006 čestné uznání ředitele Státního fondu dopravní infrastruktury. Soutěž je vyhlašována Ministerstvem dopravy ČR a SFDI při stavebním veletrhu For Arch 2007. Cenu za oceněnou stavbu převzal hejtman Ústeckého kraje Jiří Šulc dne 15. 11. 2007 v pražském paláci HYBERNIA. Do soutěže bylo přihlášeno 32 dopravních staveb z celé České republiky. Vůbec nejvíce nominací v soutěži měly stavby před rokem zprovozněného úseku dálnice D8 Trmice – státní hranice, mezi jinými  tunel Panenská, most přes dálnici v Úžíně u Ústí nad Labem nebo most Knínice. Z regionu bylo do soutěže nominováno celkem sedm dopravních staveb, Ústecký kraj jako investor přihlašoval pouze oceněný most v Rumburku. 

            Předmětem krajem hrazené rekonstrukce byl kamenný barokní silniční most, po němž vede frekventovaná silnice spojující Rumburk s Děčínem a dále s Novým Borem a Českou Lípou. Cílem rekonstrukce mostu bylo nejen obnovení a zajištění jeho dobrého technického stavu, ale také dosažení požadované nosnosti pro silniční provoz a rozšíření vozovky. Podle projektu bylo využito moderních stavebních technologií a materiálů v kombinaci s původním pískovcovým kamenem. Jedním z cílů rekonstrukce mostu totiž bylo zachovat a obnovit jeho historický vzhled. Proto byly v závěru prací na mostní pilíře opětovně osazeny původní barokní sochy sv. Jana Nepomuckého a sv. Šebestiána. Dodavatelem stavebních prací byla firma SaM silnice a mosty Děčín a.s. Za rekonstrukci, provedenou v loňském roce, kraj zaplatil 14,85 mil. Kč, které čerpal z komerčního úvěru u České spořitelny a.s.

Ústecký kraj již byl v soutěži Dopravní stavba roku úspěšný. Ve 2. ročníku soutěže v roce 2005 se stal držitelem ocenění investora za Estakádu nad řekou Bílinou, vybudovanou v průběhu rekonstrukce silnice II/613 (Žižkova ul. v Ústí nad Labem).  

 

 

Připravil: František Janačík, kancelář hejtmana Ústeckého kraje

oddělení tiskových informací

Velká Hradební 48, 400 02 Ústí nad Labem

tel. 475 657 788

janacik.f@kr-ustecky.cz

 

 

 

foto: Josef Čáslava
foto: Josef Čáslava

foto: Josef Čáslava
foto: Josef Čáslava

 
Zodpovídá: František Janačík
Vytvořeno / změněno: 16.11.2007 / 16.11.2007 | Zveřejnit od-do: 16.11.2007-16.12.2007
 

 

Kontakt

Ústecký kraj
Velká Hradební 3118/48
400 01 Ústí nad Labem
tel.: +420 475 657 111
e-podatelna: epodatelna@kr-ustecky.cz
IČ: 70892156
DIČ: CZ70892156, je plátce DPH
Datová schránka: t9zbsva

Podrobný kontakt


Informace v patě

Nyní jste v módu "Bez grafiky". Přepnutím do grafického módu zobrazíte standardní verzi webu.

web & design , redakční systém