Tisková zpráva z 20. května 2011
Ústecký kraj převzal most do svého vlastnictví od města Trmice a do jeho rekonstrukce investoval 70 milionů ze svého rozpočtu. Jeho zprovoznění řeší především krátké napojení průmyslových závodů a jejich zaměstnanců podél okresní silnice na dálnici D8. „Kvalitní komunikace, perfektní dopravní infrastruktura, služby kolem silnic, po tom všem volají naši motoristé a také firmy a výrobní podniky odsud z kraje. Právě jim jsme touto stavbou vyšli vstříc. A já doufám, že obdobně nám vyjde vstříc ŘSD a napne veškeré své síly do dostavby dálnice, na kterou tady v kraji všichni netrpělivě čekáme. Ústecký kraj v Trmicích svému závazku dostál, převzal odpovědnost za zprovoznění mostu Metal a ten je od začátku roku v provozu,“ připomněl před samotným přestřižením pásky radní Jiří Šulc.
Rekonstrukce probíhala od 25. května
Stávající most přes železniční trať byl dlouhodobě uzavřen z důvodu havarijního stavu. Most Metal a tzv. "okresní silnice" byly využívány pro stavbu dálnice D8. Po skončení stavby měl zhotovitel provést kompletní úpravu přístupových komunikací. ŘSD však rekonstrukci mostu nezajistilo. Závazek na sebe převzal Ústecký kraj. V rámci rekonstrukce byl most včetně spodní stavby kompletně odstraněn a v místě stávajícího byl postaven nový most. Délka přemostění je
Připravila:
Mgr. Magdalena Hanáčková, tisková mluvčí
odbor kanceláře hejtmana Ústeckého kraje
Velká Hradební 48, 400 02 Ústí nad Labem
tel. 475 657 726
mob. 737 203 666
Úvodního projevu se ujal radní Jiří Šulc
Pásku spolu s ním stříhal duchovní otec projektu radní René Budjač, generální ředitel VHS Oldřich Řáha a starostka Trmic Jana Oubrechtová
Tři nejdůležitější muži, kteří stojí za rekonstrukcí mostu: radní Jiří Šulc a René Budjač a ředitel zhotovitele Oldřich Řáha