Během zácviku českých strojvedoucích pro připravované prodloužení sezónní linky RE20 z Drážďan do Litoměřic, obsluhovalo Desiro krátce linku U7 Děčín - Ústí nad Labem Střekov. Na snímku před příjezdem do zastávky Valtířov.
Trať 073, linka U7. Valtířov (od Velkého Března) 13.3.2010
V letní turistické sezóně se Desiro objevuje na 1 páru spojů mezi Ústí nad Labem a Litoměřicemi. Na snímku ze slavnostní zahajovací jízdy v roce 2010 pod hradem Střekov.
Vítězem společné soutěže Libereckého kraje, Ústeckého kraje a německého dopravního svazu ZVON na zajištění společné dopravní obslužnosti v relaci Varnsdorf - Zittau - Liberec se stala společnost Vogtlandbahn. Dosud roztříštěné vlaky více dopravců se separovanou obsluhou projížděné trati 089/236 nahradila jedna linka s názvem Trilex s taktovou dopravou po celý týden obsluhující všechny zastávky na celé trase.
Nová železniční linka Trilex slavnostně zahájila provoz zvláštní jízdou, den před celostátní změnou jízdních řádů tj. 11.12.2010. V Chrastavě dochází k symbolickému předávání "štafety" osobních vlaků dopravce ČD. Kvalitativní skok pro cestujícího do zcela jiné úrovně cestování je ze snímku více než patrný.
V současném konceptu od zahájení provozu linky Trilex se vlaky křižují těsně za hranicí Ústeckého kraje v městě Großschönau, které sousedí s městem Varnsdorf. Tento krátký úsek mezi oběma městy se vyznačuje zvláštností v podobě společného cestování českých a německých žáků. Polovina vlaků se totiž z Varnsdorfu vrací zpět na německé území - do Seifhennersdorfu, kde je zároveň spádová škola, současně přijíždí od Libereckého kraje studenti do středních škol ve Varnsdorfu. Druhá polovina již zůstává na území Ústeckého kraje a pokračuje do Rybniště.
V pondělí 19.3.2012 zastavuje v Markvarticích na děčínsku na lince U8 místo Regionovy Desiro. Zatím pouze jako plánovaná náhrada za účelem vyzkoušení jízdních vlastností vozidla na trati která se bude v budoucnu obsluhovat pravidelně.
Dolní Poustevna, do druhé světové války významné hraniční nádraží s celnicí a významným přepravním ruchem. V současnosti je zde konečná stanice linky U28 a nádražní budova není využívána. Pro snadné nástupy a výstupy cestujících je zde vybudováno bezbariérové nástupiště.
Desiro vyjíždí ze Šluknova směrem do Rumburku. V pozadí zakrývá Regionovu, která jede směrem do Dolní Poustevny. Šluknovské nádraží slouží v současnosti pro křižování vlaků, ale i k nakládce nákladních vlaků.
Nejen uspořádání sedadel a odkládací plochy, ale i nízká podlaha nabízí komfortní a snadno dostupné cestování i pro osoby se sníženou pohyblivostí a orientací v prostoru.