Motorová jednotka 654.005-7 v barvách Dopravy Ústeckého kraje doplněná o logo Švestkové dráhy, je první z celkem čtyř, které aktuálně prochází komplexní modernizací ve společnosti CZ LOKO.
„Společnost CZ LOKO odvedla naprosto precizní modernizaci motorové jednotky, navíc ve velmi krátkém čase. Nejenom, že celá jednotka vypadá, jakoby právě sjela z výrobní linky výrobce Siemens-Duewag, ale je nově vybavena pohodlnými sedadly z produkce BORCAD a také prostorným WC s vakuovým systémem, které v původní výbavě chybělo. Samozřejmostí jsou pak zásuvky, klimatizace, Wi-Fi a další prvky moderního cestování,“ popsal modernizaci motorových jednotek generální ředitel AŽD Praha Zdeněk Chrdle.
„Před pěti lety se Ústecký kraj rozhodl, že na některých tratích obnovíme alespoň víkendový turistický provoz, aby nezanikly. Společnost AŽD Praha následně modernizovala trať na takovou úroveň, že s přidáním moderních vozidel bude atraktivní i pro každodenní provoz, o čemž svědčí i zájem cestujících. Od prosince tohoto roku, tak bude jezdit každý pracovní den mezi Litoměřicemi horním nádražím a Třebívlicemi 11 párů vlaků, dalších 7 párů pak mezi Litoměřicemi a Mostem,“ uvedl náměstek hejtmana Ústeckého kraje pro dopravu Jaroslav Komínek.
Motorová jednotka RegioSprinter pojme 65 sedících cestujících a 100 stojících. Maximální rychlost je 100 km/h, kterou společnost AŽD Praha, která bude linku U10 provozovat, využije na rovných úsecích Švestkové dráhy. Ta se tak stane nejrychlejší regionální tratí v České republice.
Švestkovou dráhu koupila společnost AŽD Praha od státu v roce 2016. Od té doby prošla rozsáhlými opravami s tím, že v konečné fázi bude sloužit nejenom pro každodenní dopravní obslužnost Ústeckého kraje, ale také jako zkušební polygon pro nové technologie z produkce AŽD Praha. Dokonce se na Švestkové dráze budou od roku 2020 testovat autonomní vlaky bez strojvedoucích.
Náměstek Jaroslav Komínek a ředitel AŽD Zdeněk Chrdle u nového motoráku