„Pokud se Ústecký kraj dlouhodobě řadí na spodní místa v žebříčcích výsledků vzdělávání, což je do značné míry způsobeno sociální skladbou obyvatelstva, je jasné, že potřebujeme ty nejkvalitnější učitele. Ty také musíme odpovídajícím způsobem zaplatit, proto apeluji na ministerstvo školství, aby se zamyslelo nad zvýhodněním našeho kraje ve vztahu k odměňování učitelů,“ řekl náměstek Šmíd v diskuzi nad chystanou změnou ve financování školství.
Důležitým tématem byla také inkluze žáků se specifickými potřebami do běžného vzdělávacího procesu. Roman Kovář, vedoucí oddělení organizací a koncepcí, prezentoval šetření Odboru školství Krajského úřadu Ústeckého kraje, který se obrátil na ředitele základních škol v regionu, aby zjistil jejich názor na přínos tzv. inkluzivní novely školského zákona, účinné od 1. 9. 2016, na výsledky vzdělávání všech žáků školy. Odpovědělo tři čtvrtě ředitelů, přičemž 56 % z nich si myslí, že novela má negativní dopad na úroveň vzdělávání. Jedná se o zajímavý podnět k dalšímu detailnějšímu dotazování..
Ministr školství Robert
Plaga navštívil Ústecký kraj v rámci avizovaných výjezdů do regionů, při
kterých chce ministr hovořit přímo s řediteli škol. Tématem jednání byly platy
učitelů, společné
vzdělávání, reforma financování regionálního školství. Vzhledem k
vysokému počtu vyloučených lokalit v regionu byla jedním z diskutovaných témat
také inkluze, kdy ředitelé škol ministra školství seznámili se specifiky kraje,
ve kterém působí.
Na společném jednání zleva náměstek hejtmana Petr Šmíd, ministr Robert Plaga a Gabriela Nekolová, národní manažerka programu RE:START
S předsedkyní výboru pro výchovu, vzdělávání a zaměstnanost Radmilou Krastenicsovou