Logo Ústeckého krajeÚstecký kraj (odkaz na titulní stránku) 

Ústecký kraj - Oficiální web


International

Vyhledávání

 


Cesta: Titulní stránka > Doprava Ústeckého kraje

 

Nová železniční linka U28 Děčín - Bad Schandau - Sebnitz - Rumburk

 
Znovu jedeme
V sobotu 5. července roku 2014 se Šluknovský výběžek stane dějištěm významné události, pro kterou lze v novodobých dějinách České republiky jen z těží najít srovnání. Dojde k oficiálnímu zahájení pravidelného železničního spojení mezi Spolkovou republikou Německo a Českou republikou v úseku mezi městy Sebnitz a Dolní Poustevna. Stane se tak podruhé neboť poprvé zde vlak projel již v roce 1905 a provoz zde vydržel až do roku 1945.
 

 
 

Banner

V novodobých dějinách v rámci členství obou států v Evropském společenství lze toto také pojmenovat méně oficiálně, zato však asi výstižněji  – pravidelný provoz zahajuje regionální linka Děčín – Bad Schandau – Sebnitz – Rumburk.   

 

Linka U28

Po 64. letech tak znovu ožije osiřelý zářez ve svahu a znovuobnoveným úsekem začnou jezdit první cestující v pravidelném provozu. Nová železniční linka spojující Šluknovský výběžek s Děčínem přes německý úsek Sebnitz – Bad Schandau – Schöna ponese číselné označení U28, tedy podle schémat značení regionálních železničních linek Ústeckého kraje. Díky své poloze také získává marketingový název  „Dráha národního parku“. Objednavatelem jsou Ústecký kraj a Vehrkersverbund Oberelbe (VVO) a dopravu zajišťuje dopravce České dráhy v kooperaci s německým dopravcem Deutsche Bahn. Komunikaci s cestujícími bude personál provádět plnohodnotně v českém a německém jazyce.

Praktické informace cestujícím o provozu nové regionální železniční linky U28.

Rozsah provozu:

·      linka jezdí v celé trase v počtu 8 párů vlaků (takt 2 hodiny),  vlaky obsluhují všechny zastávky na trati v Ústeckém kraji i VVO bez omezení pro cestující obou zemí,

·      v pracovní dny je ve špičce na českém území posilována až na hodinový interval,

·      od 28.8.2014 rozšíření provozu ve špičkách pracovních dní  ze zastávky Dolní Žleb do zastávky Schöna a v té souvislosti rozšíření spojení do Drážďan,

·      rozšíření  o noční spoj z Bad Schandau do Děčína.

Návaznosti:

·      v Děčíně na vlaky z / do vnitrozemí (U1 směr Ústí n.L. – Most – Chomutov, rychlíky směr Ústí n.L. - Praha),

·      v Mikulášovicích dolní nádraží na víkendovou železniční linku U27 směr Panský, Staré Křečany, vybrané spoje Krásná Lípa (platí pro směr od Děčína i od Šluknova),

·      v Bad Schandau na vlaky příměstské železnice S-Bahn S-1 z /do Drážďan (platí pro směr od Děčína i od Šluknovského výběžku),  

·      od 28.8.2014 také v Schöně mezi posilovými vlaky z Děčína a linkou S-1 do Drážďan.


Přestupní vazby RumburkV souvislosti s přizpůsobením návazností linek U8 a nově také U28 v Děčíně na dálkové vlaky do vnitrozemí (Ústí nad Labem - Praha), dochází k rozvázání většiny přípojů v Rumburku mezi relacemi Velký Šenov - Rumburk a Česká Kamenice - Rumburk.
Pro tyto relace je nutné využívat alternativní řešení prostřednictvím přestupů mezi dopravními prostředky:

·      v Rumburku mezi autobusovými linkami 401 a 410 čímž v pracovní dny vzniká spojení Velký Šenov - Rumburk - Chřibská - Česká Kamenice, případně zvolit i kombinaci přestupů vlak autobus,   

·      pro relaci Šluknov - Rumburk - Krásná Lípa - Rybniště lze využít i přímé vlaky.   

 

Tarifní podmínky:

Obecně platí více druhů tarifu podle účelu cesty, skupiny cestujícího, místa nástupu a výstupu.

·      Na území Ústeckého kraje platí vnitrostátní tarif ČD, tj. nástup a výstup je realizován v Čechách, i když vlak projede přes území Německa (např. z Děčín do Dolní Poustevny cena za tarifních 45 km).

·      Na území Německa platí vnitrostátní tarif dopravního svazu VVO, nebo pokud jede cestující mimo oblast VVO v rámci Německa, platí tarif DB (např. ze Sebnitz do Schöny tarif dle zóny VVO- 72).  

·      Regionální tarif „Šluknov-Labe“ pro podporu místní pohraniční styku, tj. nástup je na území jiného státu než výstup. (např. z Bad Schandau do Mikulášovic). Tento tarif umožňuje širokou nabídku jízdenek (jednorázové i zpáteční, časové 7, 30 a 90 denní).

·      Jednodenní tarif „Labe-Elbe“. V Ústeckém kraji a ve VVO již dobře známá oblíbená síťová jízdenka umožňující celodenní cestování na železnici, regionálních autobusech a MHD na obou stranách hranice (v nabídce pro 1 osobu, pro skupinu až 5 osob, pro jízdní kolo).  

Ukázka příhraničního jízdného

 

 

 

 

Vozový park:

·      provoz bude zajištěn motorovými jednotkami Desiro, které již dnes jezdí mezi Děčínem a Bad Schandau,

·      bezbariérová vozidla s klimatizací a akustickým informačním systémem,

·      s prostorem pro přepravu cestujících na vozíku a rozšířenou přepravou zavazadel.

 

 

Odkazy

 
Zodpovídá: Jan Maxa
Vytvořeno / změněno: 30.6.2014 / 30.6.2014 | Zveřejnit od: 1.7.2014

 

Zobrazit vyhledávací formulář »


 

Nyní jste v módu "Bez grafiky". Přepnutím do grafického módu zobrazíte standardní verzi webu.

web & design , redakční systém