Seminář se opět konal pod záštitou generálního ředitele Správy železniční dopravní cesty Pavla Surého a dokladem vysokého zájmu byla i přítomnost zástupců státní správy při jeho zahájení. Přes 220 účastníků plně obsadilo přednáškový sál, upravený z jídelny domova mládeže. „Velmi nás potěšil zájem z řad zástupců středních a vysokých škol, správců železniční infrastruktury, zhotovitelů, a v neposlední řadě i bývalých absolventů školy,“ řekla ředitelka školy Jana Vacková.
Kromě ředitele personálního odboru SŽDC Pavla Kouckého přivítala účastníky primátorka města Děčín Marie Blažková a vedoucí odboru školství, mládeže a tělovýchovy Krajského úřadu Ústeckého kraje Dagmar Waicová. Spolupráci se školou a tedy i se seminářem v úvodu deklaroval předseda oblastní kanceláře ČKAIT Ústí nad Labem Martin Mandík.
Ve dvou dnech měli účastníci možnost vyslechnout 17 přednášek, zaměřených na korelaci výlukových časů a nákladů provozovatele dráhy s náklady na realizaci stavby či opravy. Některé přednášky se věnovaly zvyšování životnosti součástí železničního svršku s cílem i předcházet provozním závadám a nepředvídaným výlukám. V posledních dvou prezentacích byli účastníci informováni o průběhu sanací pláně zemního tělesa bez snesení stávajícího kolejového roštu a následné kontinuální výměně kolejového roštu na tříkolejné trati prvního koridoru mezi stanicemi Úvaly – Praha Běchovice.
Zdroj: VOŠ a SPŠ strojní, stavební a dopravní, Děčín