Tu žáci následně mohou uplatnit v diskuzích v mezinárodních projektech nebo na odborné zahraniční praxi. Příprava učitelů na vyučování touto metodou vyžaduje mnohem delší čas než na běžnou výuku. Ale první zkušenosti ukazují, že není čeho litovat. Metoda CLIL se setkala s velkým zájmem u žáků 1. ročníku oboru Ekonomické lyceum v předmětech chemie a biologie, 3. ročníku Obchodní akademie v předmětu Služby cestovního ruch a u žáků 1. ročníku oboru Veřejnosprávní činnost v předmětu veřejná správa.
Obsahově a jazykově propojené vyučování přináší několik klíčových výhod: žáci se vzdělávají současně v cizím jazyce a v daném odborném předmětu, díky své znalosti anglického jazyka mohou při studiu odborného předmětu využívat cizojazyčné materiály, schémata, obrázky, dále si rozšiřují svou cizojazyčnou odbornou slovní zásobu a prohlubují si mezipředmětové vztahy a zároveň se zvyšuje jejich motivace k učení.
Zdroj: Mgr.Simona Vágnerová
Obchodní akademie a Střední odborná škola gen.F.Fajtla, Louny,
příspěvková organizace
Osvoboditelů 380, Louny 440 58