Orientační nabídka


 

Přestupy cestujících na trati 140 od 10.12.2006

K dnešnímu datu mimo interval pro zveřejnění na webu.
Odpověď pro TV Nova ze dne 8.11.2006
 

 
 

Odpověď pro TV Nova ze dne 8.11.2006

 

Dotaz (v původním znění):

otázky k dnešnímu natáčení o přestupech na trati Chomutov – Karlovy Vary, které vyplývají ze změny jízdního řádu platného od 10.12.2006. Kraj objednal dopravu, ale od 10.12. budou muset lidé cestující mezi Karlovarských a Ústeckým krajem přestupovat.

  1. Proč? Co k tomu kraj vedlo?

      2.    Komunikoval Ústecký kraj s Karlovarským?

Odpověď:

Z nepohodlí, které postihne cestující na této trati, není možné obviňovat Ústecký kraj. Podle našich informací se jedná o důsledek problémů technického rázu, jejichž řešení je plně v kompetenci Českých drah a.s. České dráhy nabídku na této trati Ústeckému kraji ve variantě bez přestupu nepodaly, ani přes výslovné přání Ústeckého kraje. V této souvilosti je třeba zmínit, že požadavek Ústeckého kraje podporovala i organizační složka dopravce, odpovědná za osobní dopravu v našem regionu a ta také učinila s technickými prostředky, které jí byly dány k dispozici, maximum proto, aby tuto situaci odvrátila. Proto jsou tvrzení mluvčího Českých drah a.s., uveřejněné v denním tisku zavádějící. Vina za tuto nadcházející situaci, nevýhodnou pro cestující, není rozhodně na straně Ústeckého kraje.

Ve vztahu k trati 140 se jedná o důsledek projektu elektrifikace a modernizace zabezpečovacího zařízení trati Kadaň - Karlovy Vary. Bylo nutné vypořádat se stykem dvou proudových soustav (3 tisíce voltů v Kadani a 25000 voltů v Karlových Varech), což přináší vyšší nároky na hnací vozidla (lokomotivy), která musí být tzv, dvouproudá. Místo přechodu bylo zvoleno, i přes četná upozornění a námitky, ne zcela vhodně. V době přípravy projektu byl doporučován styk soustav až za Kláštercem nad Ohří, kde je a vzhledem ke spádovosti vždy bude, menší poptávka po dopravě. Bohužel ale bylo zvoleno jiné místo, mezi Kadaní a Kláštercem nad Ohří. Toto technicé řešení, spolu se skutečností že ČD na tuto trať, oproti původním předpokladům, nenasadí k osobním vlakům tzv. dvouproudé lokomotivy, způsobuje nynější komplikace pro cestující.

            Stav lze zrekapitulovat tak, že trať je elektrifikovaná, ale České dráhy pro osobní vlaky nedodaly v dostatečném počtu hnací vozidla, která by ji mohla absolvovat v celé délce. Lokomotivy z Karlových Varů dojedou maximálně do Klášterce nad Ohří, lokomotivy z Chomutova pouze do Kadaně. Bylo tak skutečně nutné připravit řešení vedení vlaků, složených z motorových vozů, které jediné jsou k dispozici v dostatečném počtu.

Pro úplnost doplňujeme, že v novém jízdním řádu od 10.12.2006 bude přeprava mezi Chomutovem a Karlovými Vary možná též 7 páry rychlíků v pravidelném 120 minutovém intervalu s unikátní jízdní dobou 53 minut.

 

 

Připravil: František Janačík, kancelář hejtmana Ústeckého kraje

oddělení informací a vnějších vztahů

Velká Hradební 48, 400 02 Ústí nad Labem

tel. 475 657 788

janacik.f@kr-ustecky.cz

 

 

 

Proč? Co k tomu kraj vedlo?

 

 

 
Zodpovídá: administrátor
Vytvořeno / změněno: 9.11.2006 / 9.11.2006 | Zveřejnit od-do: 9.11.2006-9.12.2006
 

 

Kontakt

Ústecký kraj
Velká Hradební 3118/48
400 01 Ústí nad Labem
tel.: +420 475 657 111
e-podatelna: epodatelna@kr-ustecky.cz
IČ: 70892156
DIČ: CZ70892156, je plátce DPH
Datová schránka: t9zbsva

Podrobný kontakt


Informace v patě

Nyní jste v módu "Bez grafiky". Přepnutím do grafického módu zobrazíte standardní verzi webu.

web & design , redakční systém