Kdo bude v příměstské dopravě (MHD) zajišťovat od roku 2015 část dopravních výkonů?
Dopravní podnik města Ústí nad Labem a.s. Tato služba nebude zajišťována na základě výběrového řízení, nebo smluvním vztahem s dopravcem, ale prostřednictvím smlouvy uzavřené mezi Ústeckým krajem a městem Ústí nad Labem.
Proč je zvolena tato forma spolupráce?
V lokalitách, které navazují na města formou připomínající spíše souvislou zástavbu či předměstí, a kde je silná vazba na městský dopravní systém je zvolena oboustranně výhodná spolupráce. Ústecký kraj pouze přiobjednává dodatečné spoje k linkám MHD v úseku vedoucím za hranice města. V případě Ústecka se jedná o Trmice a Ryjice, které jsou prakticky souměstím s krajským městem, a Chlumec se silnou přepravní poptávkou v trase ve směru na Všebořice. Kromě úspory také dochází k šetrnému přístupu k životnímu prostředí i organizaci provozu uvnitř města, neboť zde nejsou ve velké míře souběžně provozovány dva dopravní systémy.
Tento formát však nejde zvolit všude a lze jej realizovat pouze v omezeném rozsahu objednávky.
Bude zde možné využívat i jiné linky?
Jak v linkové, tak městské dopravě je silná přestupní vazba na železniční dopravu. V případě Trmic a Chlumce je kombinována linková doprava a MHD, a v případě Chlumce jsou cíleně tvořeny návaznosti mezi MHD a linkovou dopravou do Krupky.
Jaké se bude platit jízdné?
Jednotlivé jízdné prozatím dle tarifu městské dopravy vyhlášené dopravcem Dopravní podnik města Ústí nad Labem a.s.. Časové jízdné (30 denní) částečně kombinované s tarifem DÚK. Dojde k úpravě tarifu tak, aby zohledňoval vzdálenost některých obsluhovaných lokalit (například do Chlumce bude tarif MHD jiný než po městě Ústí nad Labem). Časové jízdenky platné pro linky MHD + vybrané mimoměstské zóny (např. Chabařovice) budou akceptovány na linkách DÚK obsluhujících danou zónu.
Počítá se s přepravou starších nebo pohybově nebo jinak zdravotně omezených cestujících?
Autobusy zajišťující spojení objednané nebo spolu objednané Ústeckým kraje budou bezbariérově přístupné na linkách výše se symbolem invalidního vozíku.
Bude nastavena a kontrolována kvalita přepravy?
Kromě již uvedené zásady bezbariérovosti je nastavený systém kvality, který kompromisně vyhovuje požadavkům kraje a městské dopravě. Stáří autobusů například nepřekročí 10 let, ale nebudou vybaveny klimatizací prostoru pro cestující. Myšleno je samozřejmě na přepravu kočárků a cestujících na vozíku.
Významným prvkem v kvalitě je i přepravní kapacita autobusů. I zde se na jednotlivé linky budou vypravovat autobusy s ohledem na požadavky kraje. Minimální kapacita bude proměnlivá u počtu míst k sezení a stání podle aktuálně nasazeného vozidla. Obecně platí požadavek nasazování kapacitních vozidel na linku 11 v pracovní dny, na ostatních standardní délky.
Kde budeme získávat informace o změnách?
Na tomto portálku oddělení dopravní obslužnosti odboru dopravy a silničního hospodářství Ústeckého kraje, www.dopravauk.cz . Zároveň je připravována informační kampaň, která bude včas cestující informovat o nadcházejících změnách.
Níže jsou ke stažení konečné jízdní řády s platností od 1.1.2015. Jízdní řády obsahují všechny spoje, tj. spoje které objednává Ústecký kraj mimo území města Ústí nad Labem, ale i spoje které objednává Statutární město Ústí nad Labem a to jak na svém území, tak i do Trmic (linka18).