Orientační nabídka


 

Příznivé změny v zajištění linkové autobusové dopravy v některých oblastech Ústeckého kraje

K dnešnímu datu mimo interval pro zveřejnění na webu.
Příznivé změny v zajištění linkové autobusové dopravy v některých oblastech Ústeckého kraje
K 1. únoru 2007 je základní dopravní obslužnost regionu v autobusové dopravě zajištěna linkovou dopravou. Po pěti měsících byl ukončen provoz i na několika posledních linkách příležitostné dopravy. Změny nastávají na Šluknovsku, Libochovicku a v horských oblastech okresu Teplice.
 

 
 

TISKOVÁ ZPRÁVA ze dne 1.2.2007

 

Příznivé změny v zajištění linkové autobusové dopravy v některých oblastech Ústeckého kraje

 

K 1. únoru 2007 je základní dopravní obslužnost regionu v autobusové dopravě zajištěna linkovou dopravou. Po pěti měsících byl ukončen provoz i na několika posledních linkách v režimu příležitostné dopravy. Její objednávání krajským úřadem bylo nutné poté, kdy někdejší dominantní autobusový dopravce, Dopravní podnik Ústeckého kraje a.s. (DPÚK) nezákonně zastavil provoz více než 2100 spojů v srpnu 2006 a kdy přistoupil k dalším omezením služeb po 8. září téhož roku. Cestující, kteří doposud využívali bezplatné autobusy příležitostné dopravy, nyní budou cestovat s dopravci, vybírajícími vybírají jízdné podle svých platných tarifů. Poslední linky příležitostné autobusové dopravy byly zajišťovány v oblasti Bílinska, kde ode dneška postupně přebírá autobusové linky Dopravní podnik měst Mostu a Litvínova a to podle nabývání platnosti vydávaných licencí.

                Rada Ústeckého kraje rozhodovala na své poslední schůzi (dne 31.1.2007) o uzavření dodatků smluv o závazku veřejné služby ve veřejné linkové dopravě k zajištění základní dopravní obslužnosti na vymezených linkách v oblastech Dolní Poohří, Bílinsko, Šluknovsko, příměstská oblast Teplice a České středohoří – západ. Krajští radní odsouhlasili pro Bílinsko uzavření dodatků ke smlouvám s Dopravním podnikem měst Mostu a Litvínova a.s (DPML), s Dopravním podnikem Mladá Boleslav, s.r.o. (DPMB) a s Dopravním podnikem měst Chomutova a Jirkova a.s. (DPCHJ). Dodatky vstupují v platnost 1. února, avšak dohody s DPChJ a DPMB jsou uzavřeny na dobu určitou s tím, že celou oblast by měl po 3. březnu 2007 zajišťovat DPML.

                Na výrazné zlepšení kvality nabízených služeb v linkové autobusové dopravě se mohou od 4. února těšit cestující v oblasti Šluknovsko, kde základní dopravní obslužnost zajišťuje do soboty 3. února podle starých jízdních řádů dopravce ČSAD Semily, a.s. Semilský dopravce bude od neděle

4. února dopravu provozovat podle dlouhodobé osmileté smlouvy, do níž byl zakomponován nový dopravní systém této oblasti. Od podzimu dopravu v oblasti zajišťují převážně řidiči ČSAD Semily dojíždějící z Libereckého kraje, teď ale dopravce získává zkušené řidiče přímo ze Šluknovska. Společnost, pocházející z Libereckého kraje, kde je nejsilnější přepravní firmou zajišťující osobní přepravu, patří do TOP deset v rámci celého Česka.V podzimním koncesním řízení skončili Semilští druzí, vítězná firma ale nedostála svým závazkům a zakázku na Šluknovsku získali později, na základě rozhodnutí Rady Ústeckého kraje.

                Nové spoje budou po změně jízdního řádu dne 4. března 2007 zajištěny pro občany Mikulova a Moldavy  na Teplicku. Spojení tak bude lepší než bylo v době, kdy do krušnohorské oblasti jezdily vlaky v původním rozsahu. Poté, co krajští radní změnu projednanou s obcemi schválili, budou v pracovních dnech jezdit autobusy Dopravního podniku Teplice s.r.o. jezdit do hor i brzy ráno pro cesty do zaměstnání a dopoledne pro cesty na úřady a k návštěvám lékařů ve spádových Teplicích. Po dalších úpravách provozu v oblasti „Příměstská doprava Teplice“ se zlepší spojení do hor z Teplic o víkendech, vzhledem k dohodnutým úpravám návazností autobusů na vlaky v Dubí.

                K nutné změně dochází od 5. února i na Libochovicku, kde se začíná oprava mostu přes Ohři mezi Libochovicemi a obcí Poplze. Autobusy budou stejně jako veškerá doprava jezdit po objížďce přes Kostelec nad Ohří. Na některých linkách kolem Libochovic tak muselo dojít k časovým posunům aby nebyly ztraceny přestupní návaznosti. Upozorňujeme občany Libochovicka, aby věnovali svým spojům v následujících dnech pozornost.

 

 

 

Změny v dopravní oblasti Šluknovsko

Ústecký kraj se na podzim připravenou a nyní realizovanou změnou dopravy snaží narovnat historickou nerovnováhu v nedokonalé obsluze regionu. Na Šluknovsku si místní samosprávy v minulosti často stěžovaly na dopravní obslužnost. „Náš nejsevernější region trpěl nedostatkem spojů a špatným spojením s vnitrozemím, přitom jsou v regionu velká sídla, z toho osm měst. Dopravu jsme posílili nejen mezi obcemi Šluknovska, ale také v připojení na Děčín“, konstatovval hejtman Jiří Šulc. Kvůli stížnostem na nedostatečné spojení z minulých let se Ústecký kraj oblastí vždy zabýval. „Ověřili jjsme si, že minulý dopravní systém nenabízel potenciál rozvoje a nebyl by dlouhodobě financovatelný. Teď zavádíme nový systém autobusové dopravy s transparentními pravidly. Pro cestující je připraveno dvanáct linek s jasnými trasami bez větvení a s pravidelným intervalem, většinou hodinovým nebo dvouhodinovým,“ upřesnil Milan Franc, radní kraje pro oblast dopravy.

Zcela nově koncipovaný dopravní systém „páteřních“ a „napájecích“ linek je založen na principu tzv. taktové dopravy. Pro zákazníky znamená tento termín mj. navýšení počtu spojů a tím i objemu dopravy o přibližně 35%. Zavádí se v maximální možné míře zjednodušení dopravních propojení; pravidelné načasování příjezdů a odjezdů usnadňuje orientaci cestujících, díky pravidelným intervalům 60 nebo 120 minut si cestující snadno zapamatují odjezdy během celého dne. Stejně jako se opakují pravidelně odjezdy spojů, opakují se od každého i návaznosti připravené v přestupních uzlech. Nejdůležitější dopravní vazby mezi městy a obcemi jsou přímé, někde bude nutné přestupovat, čímž se celý systém zefektivňuje a autobusy nebudou jezdit souběžně. Dopravce zajistí vyčkávání spojů v místech přestupů. Přestupní uzly vznikly na historických křižovatkách jednotlivých proudů veřejné osobní dopravy, zabezpečující každodenní cestovní potřeby obyvatel Šluknovska i přilehlých oblastí.

Rychle se cestující v nových linkách zorientuje v přiložené přehledné mapce. „Tu jsme vylepili ve všech autobusech a rovněž jsme ji otiskli v kapesních jízdních řádech, které pro cestující vydáváme“, řekl při projednávání příprav na změnu na krajském úřadu v Ústí nad Labem Tomáš Roubiček, generální ředitel ČSAD Semily. Doplnil, že při problémech se mohou cestující obracet na informační kancelář dopravce ve Varnsdorfu, i na internetových stránkách společnosti.

Z Děčína přes Českou Kamenici a Chřibskou pojedou autobusy každou hodinu, kde se větví na Rumburk a Varnsdorf. Systém má tu výhodu, že když autobus nejede z Děčína přímo do Varnsdorfu, je možné okamžitě přestoupit v Chřibské, takže se tam občané stejně mohou dostat každou hodinu. Obdobným dopravním uzlem je Rumburk, kde je možné přestoupit z autobusů co jedou do Varnsdorfu.

Nejsilnější páteří oblasti je spojnice měst Varnsdorf – Rumburk – Jiříkov, tam bude možné cestovat na dvou linkách přes den v souhrnném intervalu 30 minut. Na linku 409 Varnsdorf – Jiříkov by od léta měly vyjet nízkopodlažní autobusy. Hodinový interval je na trase přes Jiříkov až do Šluknova a Velkého Šenova. Tam navazuje několik napájecích linek, na které je možné přestoupit a cestovat do Lobendavy, Dolní Poustevny, Vilémova i Mikulášovic. Na většině linek je i zde hodinový interval, umožňující cestujícím cestovat bez složitého výběru z malé nabídky spojů. Jižní spojnice z Dolní Poustevny přes Mikulášovice a Brtníky do Rumburka je v Mikulášovicích napojena na další linku přes Krásnou Lípu do Varnsdorfu. V Krásné Lípě na náměstí vznikne dopravní uzel, zahrnující několik místních linek včetně páteřní linky 401 do Děčína.

S minulým dopravním systémem má nové řešení společné jen trasy základních linek. Je tedy velmi důležité, aby občané na začátku platnosti nových jízdních řádů sledovali zastávkové označníky, informace v autobusech, nebo internetové stránky dopravce. Jízdní řád bude samozřejmě k dispozici i v obvyklých vyhledávačích spojení na internetu, např. www.idos.cz.

 

 

 

Tabulka přestupních uzlů na Šluknovsku

Chřibská, náměstí

přestupy linek 512401, 512402 a 512403

Rumburk, žel.st.

přestupy linek 512404, 512405, 512406, 512409, 512410

Velký Šenov, náměstí

přestupy linek 512410, 512411, 512413

Krásná Lípa, náměstí

přestupy linek 512401, 512404, 512405, 512407

Staré Křečany, Brtníky, náměstí

přestupy linek 512406 a 512407

 

 

Připravil: František Janačík, kancelář hejtmana Ústeckého kraje,

oddělení tiskových informací

Velká Hradební 48, 400 02 Ústí nad Labem

tel. 475 657 788

janacik.f@kr-ustecky.cz

 

 

 

 
Zodpovídá: administrátor
Vytvořeno / změněno: 1.2.2007 / 1.2.2007 | Zveřejnit od-do: 1.2.2007-1.3.2007
 

 

Kontakt

Ústecký kraj
Velká Hradební 3118/48
400 01 Ústí nad Labem
tel.: +420 475 657 111
e-podatelna: epodatelna@kr-ustecky.cz
IČ: 70892156
DIČ: CZ70892156, je plátce DPH
Datová schránka: t9zbsva

Podrobný kontakt


Informace v patě

Nyní jste v módu "Bez grafiky". Přepnutím do grafického módu zobrazíte standardní verzi webu.

web & design , redakční systém