Logo Ústeckého krajeÚstecký kraj (odkaz na titulní stránku) 

Ústecký kraj - Oficiální web


International

Vyhledávání

 


Cesta: Titulní stránka > Rozvoj kraje > Projekty > CENTRAL MARKETS > Publicita

 

Projektový tým Central Markets se setkal s devíti možnými organizátory trhů

 
stakeholder MAS Labské skály
V Ústí nad Labem dne 16. července 2014
 

 
 
 

Projektový tým Central Markets - Revitalizace a podpora tradičních trhů ve střední Evropě uspořádal v roce 2014 devět setkání s potenciálními organizátory farmářských trhů. Osobní setkání se starosty a místostarosty má velký přínos v živé komunikaci, při které jsou ihned zodpovězeny dotazy možných zájemců o pořádání trhů. Operativně se tým také snaží řešit individuální problémy zájemců, které se liší velikostí obcí či měst i jejich možnostmi.

 

Setkání se zástupci Mikroregionů a Místních akčních skupin se uskutečnilo v Ústí nad Labem, Děčíně, Líšťanech, Úštěku, Kostomlatech pod Milešovkou, Litvínově, Peruci, Jílovém u Děčína a v Žatci. Zástupci projektového týmu vždy přítomné seznámil s projektem samotným, jeho cíli i aktivitami. Zúčastněným byla představena vypracovaná SWOT analýza, manuál pro nové organizátory, databáze organizátorů trhů a farmářů i desatero “Proč byste měli nakupovat na farmářských trzích?”. Dokumenty jsou k dispozici na webu Ústeckého kraje, přesto si je někteří ze zájemců vyžádali zaslat. Dále byly představeny aktivity, jimiž kraj podporuje konání trhů, například propagace značky Regionální potravina Ústeckého kraje, rádiový spot, letáky, propagace v krajských novinách i na webu a vytvoření profilu farmářských trhů na sociální síti Facebook.

 

Potenciální  zájemci o konání trhů projekt hodnotili kladně a mají snahu k pořádání trhů přistoupit. Jedním z problémů bránících jim v konečném rozhodnutí byl většinou nízký počet obyvatel obce či městyse. Zástupci projektového týmu tedy poradili, aby první konání trhů proběhlo v rámci jiné, již zavedené, akce. Například v Peruci projevili zájem o konání trhů při Dožínkách, které navštěvují kromě obyvatel obce v hojném počtu i turisté. V Kostomlatech pod Milešovkou vzhledem k nízkému počtu obyvatel a domorodých samopěstitelů organizátoři zřejmě nepřistoupí na pravidelné konání trhů, nebrání se ale možnosti nepravidelného konání v předem určených termínech a s vhodnou nabídkou produktů, která by nekontrovala tamní soukromé produkci. Organizátorům v Úštěku se zalíbila myšlenka pořádání trhů v blízkosti tamního hradu, které by tak oživily historickou atmosféru.

 

V rámci projektu byl nyní vytvořen video spot, který představuje projekt a dává možnost nahlédnout do prostředí trhů ve všech zúčastněných zemí střední Evropy. Spot je možné shlédnout na stránkách Ústeckého kraje, Facebooku či youtube.  Nyní se pracuje na vytvoření nadnárodní strategie revitalizace tradičních evropských trhů.

 

Projekt na podporu farmářských trhů potrvá do prosince 2014, závěrečná konference se uskuteční 11. listopadu letošního roku v Bratislavě.

 

Kontakt:

Projektový tým Central Markets

Zodpovídá:

Bc. Markéta Drahošová

Central Markets

 
Zodpovídá: Bc. Markéta Drahošová
Vytvořeno / změněno: 16.7.2014 / 16.7.2014

 

Zobrazit vyhledávací formulář »


 
 

Tematická nabídka: Rozvoj kraje

Přeskočit nabídku
 

Informace v patě

Garant sekce:Ing. Jan Kadraba

Nyní jste v módu "Bez grafiky". Přepnutím do grafického módu zobrazíte standardní verzi webu.

web & design , redakční systém