Orientační nabídka


 

Průmyslová zóna Triangle

K dnešnímu datu mimo interval pro zveřejnění na webu.
Odpověď pro Petra Kinšta, DB Lounsko (denik.lucan@denikybohemia.cz)
 

 
 

Odpověď pro Petra Kinšta, DB Lounsko (denik.lucan@denikybohemia.cz) ze dne 14. 7. 2006

 

Dotaz (v původním znění):

Dobrý den,

v souvislosti se vstupem japonských investorů do zóny Triangle bych se chtěl zeptat:

1. Zda stále platí, že zhruba polovina zóny je vyčleněna pro velkého strategického investora a druhá polovina pro menší. Řadí se IPS a Hitachi k těm "menším"? Jedná se v současné době ještě s dalšími investory o vstupu do Triangle, pokud ano, je předpoklad, že by jim kraj v nejbližší době prodával také pozemky? Je na obzoru příchod strategického investora i do druhé poloviny zóny?

2. Kde konkrétně v zóně (v jakých místech) budou své továrny IPS a Hitachi stavět? Hitachi požaduje zbourat objekty v Triangle, které má na mysli? Kdy by se obě továrny měly začít stavět? 

3. Je už vybraná firma, která zajistí výstavbu inženýrských sítí v zóně? Kdy by se měly začít stavět? Počítá se v nejbližší době v této souvislosti s rekonstrukcí železniční vlečky z Postoloprt?

4. Objevil se při jednáních ze strany Japonců požadavek na co nejrychlejší dostavbu silnice R7 či modernizaci I/27 Most - Plzeň v okolí zóny?

 5. Jak se bude řešit doprava zaměstnanců do zóny? Je reálná stavba "tramvajové" trati z Mostu do Triangle a Žatce, jejíž studii připravil Dopravní podbnik měst Mostu a Litvínova? 

6. Jen mě ještě napadá souvislost s problémy s pozemky při plánované stavbě blízké mimoúrovňové křižovatky Vysočany na R7, která už měla být hotová, ale kvůli problémům s výkupy pozemků se její stavba neustále odkládá. Při její stavbě se počítá s napojením Triangle pomocí kruhového objezdu na silnici I/27. Je pravděpodobné, že křižovatka příští rok, kdy mají firmy zahájit výrobu, hotová nebude. Zároveň na stavbu křižovatky mají navázat i chystané doprovodné silnice na okraji zóny. Zvažuje se tedy nějaké provizorní řešení, jak zónu na současnou silniční síť napojit? Předpokládám, že současný vjezd do zóny z hlavní silnice I/7 by byl pro dopravu tisíců zaměstnanců naprosto nevyhovující.

 

 

Odpověď:

1. Tento koncept stále platí, avšak s jistou modifikací. Ačkoliv by se společnosti IPS Alpha Technology Europe, s.r.o. a Hitachi Home Electronics (Czech), s.r.o. mohly zdát jen "menšími" investory, protože kupují jeden něco více než 20 a druhý něco méně než 40 ha plochy, tak díky svým záměrům investovat každý více než 2,5 mld. Kč a zřídit jen v prvé etapě každý 2000 nových pracovních míst, představují spolu vlastně investora, který je větší, než o jakém jsme jednali s Hyundaiem či Peugeotem (kteří hovořili v první etapě o max 3 000 zaměstnancích). Navíc záměry obou firem jsou vlastně technologicky propojené - IPS bude vyrábět LCD obrazovky a Hitachi z nich bude montovat televizory. Obě firmy pak v horizontu několika málo let počítají se zdvojnásobením svých kapacit a tedy i počtu zaměstnanců. Spolupráce těchto firem vlastně zakládá jakýsi "televizní klastr" v lokalitě Triangle, neboť je velmi reálný předpoklad, že za těmito investory přijdou další, ať již se stejným či podobným předmětem výroby, nebo jejich subdodavatelé a odběratelé. Kraj jedná spolu s CzechInvestem s dalšími zájemci. Prostřednictvím smlouvy s IPS Alpha rezervuje kraj do příštího roku plochu o cca 60 ha pro další "spřátelené firmy". Takže souhrnně řečeno - jedná se o strategického investora, resp. o strategický záměr složený z úzce provázaných subjektů majících jeden společný záměr, který vytvoří v lokalitě Triangle 10 až 12 tisíc nových pracovních míst.

         Co se týče druhé poloviny zóny Triangle, bude předmětem dalšího posuzování, zda zdroje lidské síly v dojezdové vzdálenosti od Trianglu využitelné ve zpracovatelském průmyslu budou dostatečné, aby umožnily vznik dalšího výrobního areálu. Variantně bude propracovávána i změna koncepce, která by umožnila vstup i investorů z oblasti služeb bezprostředně vázaných na již vybudované výrobní subjekty či zaměstnance těchto závodů.

 

 2. Umístění obou závodů je v západní polovině plochy s tím, že IPS bude spíše v jižní polovině a Hitachi v severní polovině daného území. Schématický obrázek bude v nejbližším čase umístěn na webových stránkách kraje, v části databáze průmyslových zón - zóna Triangle. Severní okraj plochy Hitachi zasahuje do budovy, kterou dosud kraj využíval jako své zařízení staveniště u hlavní brány a též do budovy hlavní trafostanice a vedlejší rozvodny. Všechny objekty mají platný demoliční výměr a budou odstraněny v rámci stavebních prací zajišťovaných krajem (dopravní a technická infrastruktura).

 

3. Běží výběrové řízení, výsledek bude znám kolem poloviny srpna, s rekonstrukcí vlečky se nadále počítá.

 

 4. Samozřejmě, že se tento požadavek objevil, zejména ve vazbě na zkapacitnění silnice I/7 na R/7, a to v obou směrech - jak do Německa, tak do Prahy (s návazností na plzeňskou dálnici). Nejvyšší představitelé Hitachi budou iniciovat přímé jednání s vládou ČR, aby se tyto stavby staly opravdovou prioritou.

 

5. Doprava do zóny Triangle bude řešena zejména autobusy, ale počítá se i s tím, že oba investoři budou na svých plochách budovat poměrně velká parkoviště pro své zaměstnance.  Vybudování tramvajové dráhy je nesmírně finačně náročné ani rozfázování přípravy neumožňuje rychlé řešení, které by termínově vyhovovalo investorům.

 

6. Ústecký kraj počítá s několika variantami, žádná zatím nebyla stanovena jako definitivní. Jednou je napojení provizorními komunikacemi v prostoru mimoúrovňové křižovatky Bítozeves, tedy v křížení silnice I/7 s II/250 do doby jejího plánovaného dokončení v roce 2008. Další možností je využití již existujícího napojení přes rozptyl Staňkovice na silnici II/250 (vjezd hlavní branou bývalého letiště). Třetí možností je vybudování provizorních komunikací v prostoru zmiňované mimoúrovňové křižovatky Vysočany do doby jejího dokončení investorem (ředitelství silnic a dálnic ČR). Investoři mohou již nyní, např. pro dopravu stavebního materiálu, využít existující silniční napojení v rozptylech Staňkovice a Žíželice. Uvažovaná provizorní napojení PZ Triangle na silniční síť budou vybudována v termínu, který neohrozí předpokládaný termín zahájení výroby v druhém čtvrtletí příštího roku.

 

 

 

připravili: Mgr. Šárka Roudnická a František Janačík, kancelář hejtmana Ústeckého kraje

oddělení informací a vnějších vztahů

Velká Hradební 48, 400 02 Ústí nad Labem

tel. 475 657 788

roudnicka.s@kr-ustecky.cz, janacik.f@kr-ustecky.cz

 

 
Zodpovídá: Bc. Lucie Jarolímková
Vytvořeno / změněno: 14.7.2006 / 14.7.2006 | Zveřejnit od-do: 14.7.2006-14.8.2006
 

 

Kontakt

Ústecký kraj
Velká Hradební 3118/48
400 01 Ústí nad Labem
tel.: +420 475 657 111
e-podatelna: epodatelna@kr-ustecky.cz
IČ: 70892156
DIČ: CZ70892156, je plátce DPH
Datová schránka: t9zbsva

Podrobný kontakt


Informace v patě

Nyní jste v módu "Bez grafiky". Přepnutím do grafického módu zobrazíte standardní verzi webu.

web & design , redakční systém