Orientační nabídka


 

Regionální setkání klíčových hráčů k projektu ChemLog

22
V rámci mezinárodního projektu ChemLog uspořádal Ústecký kraj regionální setkání klíčových hráčů v logistice chemických látek. Cílem semináře bylo seznámit odbornou veřejnost s jedním z výstupů tohoto projektu v letošním roce, který zajišťoval náš kraj.
 

 
 

Tisková zpráva z 26. 8. 2010

 

V rámci mezinárodního projektu ChemLog uspořádal Ústecký kraj (ÚK) ve čtvrtek 26. srpna regionální setkání klíčových hráčů v logistice chemických látek. Cílem tohoto pracovního semináře bylo seznámit odbornou veřejnost s jedním z nejdůležitějších výstupů tohoto projektu v letošním roce, který zajišťoval náš kraj.

Tímto výstupem je studie proveditelnosti s názvem „Zlepšení podmínek pro říční dopravu ve střední Evropě (zejména na Labi)“, zpracovaná z pohledu potřeb logistiky v chemickém průmyslu. Zpracovatelem studie je CityPlan a ČVUT.

Do projektu ChemLog je zapojeno 10 partnerů ze sedmi evropských zemí. Za českou stranu se projektu účastní dva partneři – Ústecký kraj a Svaz chemického průmyslu ČR (SCHP ČR) a oba připravují po jedné studii proveditelnosti.

SCHP ČR představil studii „Problematika přeprav chemikálií v systému kombinované přepravy“ (zpracovatel VÚOS). Obě tyto studie byly v pracovní verzi představeny na zmíněném semináři. Akce se zúčastnilo více než 40 zástupců chemických podniků a logistických společností působících převážně v našem kraji, dále si prezentace se zájmem vyslechli i zástupci celostátně působících organizací a ministerstev. Semináře se zúčastnil i člen Rady Ústeckého kraje Jiří Šulc, v jehož kompetenci je oblast dopravy.

Labská vodní cesta je součástí transevropského multimodálního koridoru. Pro jeho plné využití by měl být vybudován Plavební stupeň Děčín. Pro tento záměr, známý spíše pod názvem „jezy u Děčína“, byla v tomto týdnu uveřejněna dokumentace EIA, tedy studie posuzující vliv stavby na životní prostředí. Vybudováním plavebního stupně by mělo být dosaženo plné splavnosti Labe v úseku zhruba 40 km od státní hranice.

Studie prezentovaly i řadu předností lodní přepravy. Ceny vodní dopravy jsou zhruba poloviční než doprava železniční a ta je pak přibližně dvakrát levnější než doprava silniční. Přínosy vnitrozemské vodní dopravy jsou především v úspoře energií, ve zvýšení bezpečnosti a snížení emisí a hluku. Výhodou vodní cesty je velká přepravní kapacita a šetrnost k životnímu prostředí. Studie rovněž potvrdily, že pro chemický průmysl existuje velký potenciál na zvýšení objemu vodní dopravy a kombinovaných přeprav. Podmínkou využití tohoto potenciálu je však nutnost dobudování potřebné infrastruktury.

V diskuzi odborníci podpořili projekt ChemLog i navržená opatření k využití kapacity labské vodní cesty.

Seminář potvrdil, že je užitečná hlubší spolupráce v oblasti chemické logistiky ve střední a východní Evropě a podpořil i snahu Ústeckého kraje o všeobecné zlepšení plavebních podmínek na řece Labi.

Na dopolední program setkání navázala návštěva jednoho z ústeckých přístavů, přístavu Agroport společnosti Lovochemie.

Představené studie byly podkladem pro diskusi a poslouží ve finále pro formulování návrhu dalších materiálů využitelných v závěrečné etapě zpracování projektu ChemLog. Tím by mělo být doporučení, závěry a argumentačně využitelná fakta pro zvýšení konkurenceschopnosti evropských chemických podniků a zlepšení podmínek chemických přeprav i v našem kraji.

1
11

2
3

 
Zodpovídá: RNDr. Zdeněk Rytíř
Vytvořeno / změněno: 26.8.2010 / 26.8.2010
 

 

Kontakt

Ústecký kraj
Velká Hradební 3118/48
400 01 Ústí nad Labem
tel.: +420 475 657 111
e-podatelna: epodatelna@kr-ustecky.cz
IČ: 70892156
DIČ: CZ70892156, je plátce DPH
Datová schránka: t9zbsva

Podrobný kontakt


Informace v patě

Nyní jste v módu "Bez grafiky". Přepnutím do grafického módu zobrazíte standardní verzi webu.

web & design , redakční systém