Logo Ústeckého krajeÚstecký kraj (odkaz na titulní stránku) 

Ústecký kraj - Oficiální web


International

Vyhledávání

 


Cesta: Titulní stránka > Média > Odpovědi médiím

 

Rekonstrukce železniční tratě Ústí nad Labem Střekov - Děčín

 
Odpověď pro Andreu Angermannovou, MF Dnes, 10.9.2018
 

 
 

 

Dotaz (v původním znění):

Hezké odpoledne,

Do 27. 8. mohli lidé na krajský úřad podávat připomínky a podněty k posuzování vlivů na životní prostředí ohledně chystané rekonstrukci železniční tratě Ústí nad Labem Střekov - Děčín východ. 

1. Kolik stížností a připomínek přišlo?

2. Rekonstrukce je teprve na začátku a ještě nejsou hotové ani projekty. Jaký je ale postoj kraje k této rekonstrukci. Je pro kraj tato trať důležitá a proč?

3. Po rekonstrukci a trati mají jezdit nákladní vlaky až 950 metrů dlouhé. Pokryjí tak velkou část nákladní dopravy. Kraj je také zastáncem jezu, který by měl umožnit náklady přepravovat po vodě. Není trať i jez moc? Nestačila by jen trať a vizi jezu tak opustit, navíc za situace, kdy v Labi prostě je v létě málo vody a lodě měsíce stojí a jez jim nepomůže?


Odpověď:

Dobrý den,

zasílám informace k Vašim dotazům.

Příslušným úřadem k vedení zjišťovacího řízení u záměru Optimalizace traťového úseku Ústí nad Labem-Střekov – Děčín východ (OV4182) je Ministerstvo životního prostředí. Krajský úřad je tedy v tomto řízení pouze dotčeným orgánem státní správy. Termín pro zaslání vyjádření byl 7. 9. 2018.

Ústecký kraj považuje železniční dopravu za páteřní subsystém veřejné dopravy a jako takové jí při plánování dopravní obslužnosti přikládá velký význam a má na ni zvýšené nároky – zejména na rychlost a kvalitu cestování. Kraj může u železničních dopravců poptat seberychlejší a kvalitnější vozidla, bez potřebné infrastruktury však železniční doprava bude v očích cestujících stále pomalá a neatraktivní. Konkrétně trať Ústí nad Labem-Střekov – Děčín hlavní nádraží nese z minulosti velkou zátěž způsobenou provozem dlouhých těžkých nákladních vlaků přepravujících uhlí. V dnešní době je zase vytěžována přepravou kontejnerových vlaků. Z pohledu dopravní obslužnosti území má tato trať velký potenciál stát se po rekonstrukci rychlou paralelní spojnicí (k levobřežní koridorové trati) krajského města a okresního města Děčína. Na obou koncích tratě se předpokládá zajištění přípojných návazností směr Česká Lípa, Liberec a Nymburk, Kolín.

Co se týká budoucího využití, železniční nákladní dopravci dlouhodobě predikují nárůst přepravních výkonů v železniční nákladní dopravě, což může v budoucnosti činit velký problém, pokud se na to patřičně nepřipravíme (zejména dobrým stavem železniční infrastruktury – rychlost, kapacita, odhlučnění, apod.). Vzhledem k poloze ČR lze předpokládat, že tranzit bude směrován přes naše území. Výše uvedenou rekonstrukcí železniční tratě nedochází k zásadnímu zvýšení kapacity tratě, navíc se jedná o úsek do stanice Děčín východ. Nedořešen pak zcela zůstává úsek tratě Děčín – st. hranice SRN. I z tohoto důvodu kraj podporuje realizaci jezu. Lodní doprava je výhodná zejména pro přepravu sypkých materiálů, nadrozměrných nákladů, kontejnerů a nebezpečného zboží.

 

Připravila:

Mgr. Magdalena Fraňková

Kancelář hejtmana

tisková mluvčí pro oblast dopravy

Krajský úřad Ústeckého kraje

Velká Hradební 3118/48

400 02 Ústí nad Labem

tel.:     +420 475 657 788

e-mail: frankova.m@kr-ustecky.cz

 
Zodpovídá: Mgr. Markéta Flochová
Vytvořeno / změněno: 26.9.2018 / 26.9.2018

 

Zobrazit vyhledávací formulář »


 
 

Tematická nabídka: Média

Přeskočit nabídku
 

Informace v patě

Garant sekce:Ing. Lucie Dosedělová

Nyní jste v módu "Bez grafiky". Přepnutím do grafického módu zobrazíte standardní verzi webu.

web & design , redakční systém