Orientační nabídka


 

Řešením pro kolabující nákladní dopravu může být silnice R7

K dnešnímu datu mimo interval pro zveřejnění na webu.
Řešením pro kolabující nákladní dopravu může být silnice R7
Zákaz jízdy kamionů po silnici I/30 mezi Lovosicemi a Ústím nad Labem není komplexním řešením problému s nárůstem dopravy. "Dokud nebude dostavěna dálnice D8 v celé délce, je jediným možným fungujícím opatřením přesměrování části kamionového tranzitu do SRN po rychlostní silnici R7 na hraniční přechod Hora Sv. Šebestiána," konstatoval hejtman Jiří Šulc, který napsal ministru dopravy ČR Aleši Řebíčkovi a ŘSD ČR.
 

 
 

TISKOVÁ ZPRÁVA ze dne 22.11. 2007

 

 

Řešením pro kolabující nákladní dopravu může být silnice R7

 

 

Silniční doprava podle sčítání, které provedlo Ředitelství silnic a dálnic ČR pomocí telematického systému v únoru až červnu 2007, prokázala, že v Předlicích (D8), v ústecké ulici Pražská (I/30) a v Nových Dvorech na Teplicku (I/8) doprava narůstá. Konkrétně na komunikacích D8, I/30 a I/8 o 16%, 15% a o 28%. Na svém posledním jednání to konstatovali členové Bezpečnostní rady Ústeckého kraje (BRÚK), které předsedá hejtman Jiří Šulc. Hejtman po jednání rady zdůraznil, že kamionů, které do regionu na Lovosicko najíždějí jak od Prahy, tak německou dálnicí A17, na níž se napojuje dálnice D8 končící v Trmicích u Ústí nad Labem, nejen přibývá, ale často jsou přetížené. „Od března 2007 je prováděno dvakrát měsíčně naší správou a údržbou silnic vážení kamionů. Ze zvážených 96 vozidel byla téměř polovina přetížena. Jednalo se o 44 vozů,“ konstatoval hejtman.

Bezpečnostní rada v této souvislosti projednávala požadavek města Ústí nad Labem, jehož primátor Jan Kubata se obrátil na kraj a policii s požadavkem na zákaz vjezdu kamionových souprav na silnici I/30 mezi Lovosicemi a krajským městem podél řeky Labe. Rada konstatovala, že k podání žádosti vedla ústeckého primátora obava z dalších vážných dopravních nehod s tragickými následky, k nimž na silnici došlo.

Podle hejtman Jiřího Šulce by ovšem toto opatření situaci neřešilo. Mimo jiné proto, že by došlo k dalšímu neúnosnému zatížení silnice E55 mezi Lovosicemi a Teplicemi. „Ukazuje se přesně to, co jsem říkal již před rokem. Rozdělení kamionové dopravy na dva přepravní proudy, jak jej navrhlo ŘSD, nefunguje. Dokud nebude dostavěna dálnice D8 v celé délce, je jediným možným fungujícím opatřením přesměrování části kamionového tranzitu do SRN po rychlostní silnici R7 na hraniční přechod Hora Sv. Šebestiána,“ konstatoval hejtman Jiří Šulc. Připomněl, že k tomuto hraničnímu přechodu, přes který  je povolen průjezd regionální nákladní dopravy, vede část zmodernizované silnice R7, do níž stát, včetně obchvatu Chomutova, investoval přes 3 miliardy korun. Na německé straně na něj navazuje nově vybudovaný obchvat Marienbergu. „Za měsíc, kdy se naše země stane součástí Schengenského prostoru, může překvalifikování tohoto hraničního přechodu značně ulevit i Lovosicím a krajskému městu, které zátěž z nárůstu kamionové dopravy nyní pociťují nejsilněji,“ uvedl při jednání Bezpečnostní rady Ústeckého kraje hejtman Jiří Šulc.  

Hejtman Jiří Šulc se chce se svým návrhem na přesunutí kamionové dopravy na rychlostní silnici R7 obrátit na ministra dopravy Aleše Řebíčka a tuto alternativu společně co nejdříve zhodnotit.

 

Připravil: František Janačík, kancelář hejtmana Ústeckého kraje

oddělení tiskových informací

Velká Hradební 48, 400 02 Ústí nad Labem

tel. 475 657 788

janacik.f@kr-ustecky.cz

 

 

 

 

 
Zodpovídá: František Janačík
Vytvořeno / změněno: 22.11.2007 / 22.11.2007 | Zveřejnit od-do: 22.11.2007-22.12.2007
 

 

Kontakt

Ústecký kraj
Velká Hradební 3118/48
400 01 Ústí nad Labem
tel.: +420 475 657 111
e-podatelna: epodatelna@kr-ustecky.cz
IČ: 70892156
DIČ: CZ70892156, je plátce DPH
Datová schránka: t9zbsva

Podrobný kontakt


Informace v patě

Nyní jste v módu "Bez grafiky". Přepnutím do grafického módu zobrazíte standardní verzi webu.

web & design , redakční systém