Orientační nabídka


 

Silnice v Ústeckém kraji čekají v příštích šesti letech investice v hodnotě 42 miliard

K dnešnímu datu mimo interval pro zveřejnění na webu.
Silnice v Ústeckém kraji čekají v příštích šesti letech investice v hodnotě 42 miliard
Ústeckému kraji se pro následující období 2008 - 2013 podařilo získat na investice do dopravní infrastruktiury více než 42 miliard korun. Absolutně největší částka z tohoto rozpočtu půjde na výstavbu posledního úseku dálnice D8 z Lovosic do Řehlovic. Ve výčtu investic nechybí projekty na rychlostních silnicích R6 a R7, železniční infrastruktura a vodní doprava.
 

 
 

TISKOVÁ ZPRÁVA ze dne 22.11. 2007

 

Silnice v Ústeckém kraji čekají v příštích šesti letech investice v hodnotě 42 miliard

 

 

Ústecký kraj čekají v následujících několika letech rekordní investice do dopravní infrastruktury. Nejvíce prostředků půjde na výstavbu dálnic a rychlostních silnic. Pozadu nebudou ani investice do údržby stávajících silnic I., II. a III. tříd, železniční a vodní infrastruktury. Rekordní částka 12 miliard korun půjde na výstavbu posledního úseku dálnice D8 z Lovosic do Řehlovic. Další miliardy poputují také na výstavbu rychlostních komunikací R6, R7.

 

Rekordně největší investice do dopravní infrastruktury pro následující roky jsou výsledkem spolupráce

 koaliční vlády a jednotlivých krajů. „Poprvé za několik let pociťujeme, že nás vláda skutečně chápe, že rozumí přesně tomu, co potřebujeme. Největší objem investic do dopravní infrastruktury za posledních několik let je  toho příkladem,“ říká hejtman Ústeckého kraje Jiří Šulc.

 

Ústeckému kraji se pro následující období 2008 – 2013 podařilo získat na investice do dopravy více než 42 miliard korun. Absolutně největší částka z tohoto rozpočtu půjde na výstavbu posledního úseku dálnice D8 z Lovosic do Řehlovic. „Po dokončení posledního úseku se zrychlí doprava z Ústeckého kraje do Prahy o desítky minut. Pro obyvatele našeho kraje tak bude jednodušší cestovat za prací, což by se mohlo pozitivně obrazit v míře nezaměstnanosti,“ vysvětluje hejtman Jiří Šulc.

 

Těsně za výstavbou dálnice D8 jsou v žebříčku největšího objemu investic projekty na rychlostních silnicích R6 a R7. V případě rychlostní silnice R6 půjde o výstavbu úseku z Petrohradu na hranicích kraje do Lubence a obchvatu kolem Lubence. U rychlostní silnice R7 se největší množství prostředků utratí za výstavbu úseků z Vysočan do Droužkovic a z Droužkovic do Nových Spořic.

 

Pozadu nezůstane ani železniční infrastruktura a vodní doprava. Kolem 1,2 miliard korun bude stát rekonstrukce průjezdu železničním uzlem v Ústí nad Labem, která bude zakončena v roce 2008. Necelé čtyři miliardy korun si vyžádá zlepšení plavebních podmínek na Labi z Ústí nad Labem až po státní hranice s Německem.

 

 

Přehled všech plánovaných projektů v Ústeckém kraji v letech 2008 – 2013

 

Dálnice, rychlostní silnice a silnice I. tříd – červeně jsou označeny nejvýznamnější projekty

I/27 Most – Litvínov

I/13 Třebušice MÚK

I/30 Ústí nad Labem, dopravní opatření-povodňová hráz

Příprava a zabezpečení staveb

Vypořádání staveb po dokončení

I/15 Litoměřice mosty ev.č.15-040+15-041

I/15 Sedlec most ev.č.15-025a

I/13 Třebušice MÚK 1.etapa - most ev.č.13-041 přes trať ČD

I/13 Děčín most ev.č.13-085 Pravobřežní estakáda

I/8 Bořislav - Teplice oprava mostů

R6 křiž.I/27 (Petrohrad) hr.kraje – Lubenec

R6 Lubenec obchvat

R6 Lubenec - Bošov

R7 Panenský Týnec, zkapacitnění obchvatu

R7 Chlumčany zkapacitnění

R7 Louny, zkapacitnění obchvatu

R7 Postoloprty, zkapacitnění obchvatu

R7 Postoloprty - MÚK Bitozeves

R7 MÚK Bítozeves - MÚK Vysočany

R7 MÚK Vysočany - MÚK Droužkovice

R7 MÚK Droužkovice - MÚK Nové Spořice

R7 Vysočany MÚK

R7 Sulec obchvat

I/8 Bystřany protihlukové stěny

I/8 Dubí, okružní křižovatka u radnice

I/13 křižovatka Vernéřov

I/9 Jiřetín pod Jedlovou okružní křižovatka

D8 0805 A - Trasa dálnice

D8 0805 A - Trasa dálnice

D8 0805 B - Most Vchynice

D8 0805 B - Most Vchynice

D8 0805 C - Most Oparno

D8 0805 C - Most Oparno

D8 0805 D - Most Dobkovičky

D8 0805 D - Most Dobkovičky

D8 0805 E - Tunel Prackovice

D8 0805 E - Tunel Prackovice

D8 0805 F - Tunel Radejčín

D8 0805 F - Tunel Radejčín

GSM-R trať Děčín Prostřední Žleb-Děčín východ-Ústí n/L Střekov-Mělník-Všetaty-Lysá n/L-Kolín

Otevření pohraničního přechodu Dolní Pustevna - Sebnitz

Rekonstrukce ED SD Ústí nad Labem

Rekonstrukce koleje na trati Šluknov - Dolní Poustevna

Rekonstrukce mostu v km 2,089 tratě Děčín - Jedlová

Zajištění stability svahů v úseku Děčín - státní hranice

Průjezd žel. uzlem Ústí n.L.

Rekonstrukce mostu km 17,315 Ústí nad Labem - Most

Přístaviště osobních lodí Větruše

Přístav Děčín, překladiště Staré Loubí-Prodloužení přístavní zdi

Ústí n.L. – Vaňov, přístavní zeď a čekací stání

Zlepšení plavebních podmínek na Labi Ústí n.L.- st.hr. pl. stupeň Děčín

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Připravila:  Veronika Kindlová, tisková mluvčí Ústeckého kraje

tel. 475 657 726

mob.tel 737 203 666

kindlova.veronika@kr-ustecky.cz

kancelář hejtmana Ústeckého kraje

oddělení tiskových informací

Velká Hradební 48, 400 02 Ústí nad Labem

 

 

 
Zodpovídá: František Janačík
Vytvořeno / změněno: 22.11.2007 / 22.11.2007 | Zveřejnit od-do: 23.11.2007-22.12.2007
 

 

Kontakt

Ústecký kraj
Velká Hradební 3118/48
400 01 Ústí nad Labem
tel.: +420 475 657 111
e-podatelna: epodatelna@kr-ustecky.cz
IČ: 70892156
DIČ: CZ70892156, je plátce DPH
Datová schránka: t9zbsva

Podrobný kontakt


Informace v patě

Nyní jste v módu "Bez grafiky". Přepnutím do grafického módu zobrazíte standardní verzi webu.

web & design , redakční systém