Vítězná škola z Podbořan vytvořila model dopravně obslužného systému RoboTrain. Tým ze střední školy ve Štětí, který obsadil druhé místo, představil multifunkční sběrač dat se solární dokovací stanicí. Na třetím místě se umístil projekt varnsdorfské střední školy – průmyslová výrobní linka na výrobu svíček. „V rámci prvního ročníku jsme měli možnost vidět propracované projekty, na kterých studenti strávili spoustu svého času nejen v rámci výuky, ale také i ve svém volnu. Soutěž reaguje na aktuální trendy a jsem rád, že žáci ukázali své schopnosti logického myšlení a schopnosti vyvíjet technologie,“ řekl náměstek hejtmana pro oblast školství, mládež a sport Petr Šmíd.
Soutěž si klade za cíl rozvoj kreativity a využívání chytrých technologií u žáků nejen středních škol, ale také základních. Jedním z hodnotících kritérií byla právě spolupráce žáků základních škol. Další z kritérií, která komise hodnotila, byla interdisciplinarita, aplikace aktuálních trendů v oboru, praktický přínos, kreativita řešení či samotný nápad.
Do prvního ročníku soutěže, vyhlášené pro školní rok 2018/2019, se mohly zapojit pouze střední školy zřizované Ústeckým krajem, které vzdělávají žáky ve skupině oborů Elektrotechnika, telekomunikační a výpočetní technika. Soutěž bude vyhlášena každý rok, vždy pro jinou podporovanou skupinu oborů vzdělání. Další ročník soutěže Moderní škola 4.0 bude vyhlášen pro strojírenský obor.
Ceny vítězným školám předával náměstek hejtmana Petr Šmíd.
Druhé místo zamířilo na střední školu ve Štětí.
Pohárem a titulem Moderní škola 4.0 se pyšní podbořanská střední škola.
Vítězný projekt.
Vítězný tým z Podbořan.