ODPOVĚĎ NA DOTAZ DB Lučan (Aleš Kassal) ze dne 28. 6. 2005
Dotaz (v původním znění):
1. Eviduje krajský úřad nějaké stížnosti na firmu Kavka bus? Za tento rok se nám sešlo několik poznatků svědčících například o nevytápěných vozech během zimy, posledním zážitkem jedné cestující ze Žatce bylo utržení či upadnutí motoru před Plzní a nevrácení jízdného.
2. Jak může krajský úřad - obecně - proti takovým přepravcům postupovat a zasáhnout.
Odpověď:
1. V současné době Krajský úřad Ústeckého kraje neeviduje žádné oficiální písemné stížnosti na tohoto dopravce.
2. Krajský úřad standardně oslovuje dotčené dopravce o zaslání potřebných materiálů k prošetření stížnosti, např. sestavy z elektronického odbavovacího systému s evidencí vydaných jízdenek a časem vydání jízdních dokladů. Dopravce dostává možnost se k tvrzením v stížnosti vyjádřit. Dále jsou tyto podněty a stížnosti využívány v rámci kontrol státního odborného dozoru v provozu, např. při kontrolách dodržování schváleného jízdního řádu nebo správného odbavení cestujících. Případné prokázané závady a porušení zákonných předpisů jsou řešeny v samostatném správním řízení.
Vydala: Mgr. Romana Žatecká, tisková mluvčí Ústeckého kraje
Velká Hradební 48, 400 02 Ústí nad Labem
tel. 475 657 754, mobil 603 192 631
e-mail: zatecka.r@kr-ustecky.cz