Orientační nabídka


 

Tisková zpráva z 54. schůze Rady Ústeckého kraje

K dnešnímu datu mimo interval pro zveřejnění na webu.
 

 
 

Tisková zpráva z 54. schůze Rady Ústeckého kraje

konané dne 12. února 2002

1. Zahájení – určení ověřovatelů zápisu a usnesení

2. Schválení programu

3. Projednání námitek k zápisu a usnesení z minulé Rady Ústeckého kraje

4. Zpráva o plnění úkolů vyplývajících z usnesení Rady Ústeckého kraje                    

5. Ústní informace z vedení Ústeckého kraje: Hejtman Jiří Šulc informoval přítomné mimo jiné o své cestě po pověřených obcích, návštěvě anglické velvyslankyně  a odeslání podkladů pro čerpání prostředků z Fondu solidarity EU.

6. Blok ředitele Krajského úřadu Ústeckého kraje

6.1 Zpráva ředitele o činnosti Krajského úřadu Ústeckého kraje: Rada Ústeckého kraje vzala na vědomí zprávu ředitele Krajského úřadu o činnosti Krajského úřadu. V tomto období vrcholí práce související s převzetím agend souvisejících s ukončením činnosti okresních úřadů, byly zahájeny výjezdy ředitele s některými vedoucími odborů na setkání se starosty obcí spadajících pod pověřené obce III. typu. Počet zaměstnanců úřadu k 31. lednu letošního roku je 373,5 zaměstnanců. Ústecký kraj se stal krajem s nejnižším počtem zaměstnanců na počet obyvatel, spravovaných příspěvkových organizací, rozlohu atd. Je dokončena inventarizace delimitovaného majetku z OkÚ. Tato práce je poměrně komplikovaná vzhledem k tomu, že ze strany ministerstva vnitra nebyl definován závazný postupu OkÚ při specifikaci majetku.  V souvislosti s tím budou zahájeny práce na převodu, resp. prodeji či zápůjčce tohoto majetku především příspěvkovým organizacím Ústeckého kraje.

6.2 Vyvození důsledků z rozborů hospodaření příspěvkových organizací za roky 1998 – 2001 - ODLOŽENO

6.3 Vyhodnocení nabídek na plnění veřejné zakázky „Nákup výpočetní techniky  - 120 ks pracovních stanic“: Rada Ústeckého kraje rozhodla na základě doporučení komise pro posouzení a hodnocení nabídek o výběru nejvhodnější nabídky firmy AUTOCONT CZ, a.s.

6.4 Smlouva s MPSV o přenechání majetku do užívání: Rada Ústeckého kraje po projednání schvaluje uzavření smlouvy o přenechání majetku Ministerstva práce a sociálních věcí do užívání Ústeckým krajem. Tato smlouva bude uzavřena z důvodů zabezpečení vybavení pracovišť určených pro výplatu dávek státní sociální podpory (odboru sociálních věcí Krajského úřadu Ústeckého kraje).

6.5 Prováděcí smlouva s Českým Telefonem ODLOŽENO

6.6. Uzavření smlouvy s firmou SORBI o dodávce stravovacích poukázek

7. Blok hejtmana Ústeckého kraje

7.1 Informace ze zasedání Rady Asociace krajů ČR

7.2 Personální obsazení komisí Rady Ústeckého kraje: schváleno

7.3 Volba přísedících Krajského soudu v Ústí nad Labem: Rada Ústeckého kraje projednala a doporučila Zastupitelstvu Ústeckého kraje kandidáty na funkce přísedících Krajského soudu v Ústí n. L.

7.4 Souhlas s užitím znaku Ústeckého kraje na Informační bulletin: Rada Ústeckého kraje dala souhlas s bezúplatným užitím znaku Ústeckého kraje třem žadatelům.

8.  Blok 1. náměstka hejtmana Ústeckého kraje

8.1 Schválení návrhů smlouvy s SVS a.s. o spolupráci na zpracování plánu rozvoje vodovodů a kanalizace ODLOŽENO

8.2 Stav oprav silnic II. a III. třídy k 31.12.2002: Rada Ústeckého kraje po projednání bere na vědomí informaci o stavu oprav silnic II. a III. třídy, včetně stavu likvidace povodňových škod k 31.12.2002.

           

8.3 Plán oprav silnic II. a III. třídy na rok 2003: Rada Ústeckého kraje po projednání souhlasí s plánem oprav silnic II. a III. třídy, včetně mostů na území Ústeckého kraje na rok 2003. Z původně předloženého plánu oprav byla vyjmuta rekonstrukce silnice II/25 v Teplicích (bude se jednat s městem Teplice o jeho účasti na financování opravy). Na základě odborného posouzení stavu silnic II. a III. třídy v Ústeckém kraji v roce 2002 a pravidelných prohlídek stavebně technického stavu jednotlivých silnic zpracovala Správa a údržba silnic Ústeckého kraje, příspěvková organizace, plán oprav silnic II. a III. třídy na rok 2003 v objemu 90,37 mil. Kč. Předpokládá se, že přímo Ústeckým krajem bude financováno provedení oprav ve výši 30 mil. Kč. Zbylých 60,37 mil. Kč bude hrazeno v rámci poskytnutých finančních prostředků ze Státního fondu dopravní infrastruktury. Odbor dopravy a silničního hospodářství obdržel koncem roku 2002 a na počátku roku 2003 několik žádostí od obcí na opravy úseků silnic II. a III. třídy, které se nacházejí v katastrech těchto obcí. Jelikož nebylo možno zařadit všechny tyto žádosti do plánu oprav silnic II. a III. třídy na rok 2003, budou některé požadavky zajišťovány v rámci běžné údržby nebo budou řešeny v dalších letech.V rámci běžných výdajů plánovaných Správou a údržbou silnic Ústeckého kraje, příspěvkovou organizací, se předpokládá použít na velké opravy silnic II. a III. třídy v roce 2003 celkem 90,37 mil. Kč.  V plánu je konkrétně rozděleno 60,37 milionů, není tedy rozepsán finanční objem ve výši 30 mil. Kč. Ten bude naplněn jednotlivými akcemi až po skončení zimního období a zhodnocení stavu silnic. (Podrobnosti viz příloha)

8.4 Informace o přípravě dopravního systému EUROTRAM: Rada Ústeckého kraje bere na vědomí informaci o přípravě dopravního systému EUROTRAM.Jeho cílem je zajištění dopravní obslužnosti průmyslových zón s přilehlými městy využitím regionálních tramvají (lehkých elektrických jednotek schopných provozu jak na klasických železničních tratích, tak na tratích tramvajové dráhy). Navrhovaný systém by kromě stávajících tramvajových tratí využíval stávající železniční tratě, ale  v některých částech je nutné např. směr Žatec vybudovat novou tramvajovou trať, popřípadě doplnit zabezpečovací systém na stávajících vlečkách a vyřešení napěťového systému. Dále je pro propojení se SRN nutné obnovit část tratě zrušené po druhé světové válce. Cílovým stavem EUROTRAMU  je  propojení průmyslových zón s městy, propojení ČR a SRN a využívání celého systému pro osobní i nákladní dopravou.

8.5 Typové smlouvy o zřízení věcného břemene: Rada Ústeckého kraje schvaluje typovou smlouvu o zřízení věcného břemene a typovou smlouvu o smlouvě budoucí o zřízení věcného břemene dle § 36 odst. 3 zákona č. 13/1997 Sb., o pozemních komunikacích, ve znění pozdějších předpisů.

8.6 Výzva více zájemcům k podání nabídky na plnění veřejné zakázky „II/247 Přivaděč k průmyslové zóny Prosmyky II. část, projektová dokumentace ke stavebnímu povolení a dokumentace pro zadání realizace stavby“: Rada Ústeckého kraje schvaluje zadání této veřejné zakázky, jmenovala  členy komise pro otevírání obálek a členy komise pro posouzení a hodnocení nabídek.

8.7 Stanovení platu ředitele Správy a údržby silnic Ústeckého kraje, p.o.: Plat byl radou stanoven.

8.8 Zjišťovací řízení EIA - Výrobní závod Parker – Hannifin Industria, s.r.o., Chomutov: Rada Ústeckého kraje se vyjadřuje k oznámení záměru „Výrobní závod firmy Parker – Hannifin, Industrial s.r.o. Chomutov“ předloženého obchodní firmou Parker Hannifin Industrial, s.r.o., takto: Nepožaduje provést hodnocení záměru výstavby. Jedná se o výstavbu nových výrobních hal a správní budovy se sociálním zázemím, výstavbou vnitrozávodní komunikace a rozšíření kapacity stávajících parkovišť. Výrobní program a sortiment výrobků v nových halách bude obdobný jako ve stávajících objektech, tj. výroba součástí pro klimatizační soupravy pro automobily, průmyslové hadice a ohebné trubice a armatury, montáž hydraulických pump a motorů. Rozšíření výroby bude znamenat nárůst pracovních míst z dnešních 460 na cca 900 až 1050 pracovních míst.

8.9 Rozhodnutí zadavatele o výběru veřejné zakázky „Přeprava a odstranění nepoužitelných léčiv“: Rada Ústeckého kraje rozhodla o přímém zadání této veřejné zakázky a uzavření smlouvy s fimou ECHO Consult s.r.o..

8.10 Rozhodnutí zadavatele o výběru veřejné zakázky „Zpracování aktualizace povodňového plánu uceleného povodí Ohře“: Rada Ústeckého kraje rozhodla o zrušení soutěže k zadání této veřejné zakázky; žádný z uchazečů nesplnil podmínky vymezené pro plnění veřejné zakázky.

8.11 PZ Triangle – dodatek č.1 ke smlouvě o dílo č. 4836 – vícepráce demolice: Rada Ústeckého kraje dodatek č. 1 schválila.

9. Blok 2. náměstka hejtmana Ústeckého kraje

9.1 Principy ekonomického modelu Ústeckého kraje: Rada upravené principy ekonomického modelu kraje schválila; trvalou prioritou rozpočtu kraje je finanční zajištění splnění jeho zákonných povinností..

9.2 Rozpočtová opatření č. 1c):  Rada doporučila zastupitelstvu schválit přesuny mezi položkami.

9.3 Rozpis finančního plánu na rok 2003: Rada vzala na vědomí plán toku financí v r. 2003.

9.4 Zápis z jednání finanční komise, nahrazeno bodem revokace usnesení: Rada revokovala usnesení z 15.1.2003, kterým převáděla prostředky ze zůstatku veřejné sbírky na odstraňování škod na majetku organizací a osob do Fondu obnovy Ústeckého kraje. Podle nového rozhodnutí rady bude  zůstatek (6 731 005,87 Kč – včetně úroků za leden 03) nově převeden jako dar obci Hřensko na odstranění škod způsobených povodní v srpnu 2002.

9.5 Obchodní veřejná soutěž  „Demolice staveb a objektů v průmyslové zóně Triangle“ - otevírání obálek s nabídkami: Rada Ústeckého kraje vzala na vědomí zápis o otevírání obálek s nabídkami na plnění veřejné zakázky „Demolice staveb a objektů v průmyslové zóně Triangle“, rozhodla o vyloučení čtyř uchazečů z další účasti v obchodní soutěži, neboť jejich nabídky nebylo možné zahrnout do další soutěže (nesplnění kvalifikačních předpokladů uložených zákonem). Pět nabídek bude zahrnuto k dalšímu posouzení a hodnocení.

9.6 Obchodní veřejná soutěž na plnění veřejné zakázky „Sanace starých ekologických zátěží průmyslové zóny Triangle“ - zadávací dokumentace: Rada schválila upravený text vyhlášení obchodní veřejné soutěže na plnění této veřejné zakázky (úprava se týká zapracování termínu soutěžní lhůty tak, aby navazovala na termín uzávěrky a zveřejnění výzvy v Obchodním věstníku).

9.7 Průmyslová zóna Triangle: bezúplatný převod vlastnictví státu - postoupení práv a převzetí závazků ze smlouvy o dílo: Rada Ústeckého kraje vzala na vědomí přednesenou informaci o stavu fyzického přejímání nemovitého majetku od Vojenské stavební a ubytovací správy Litoměřice na základě smlouvy o bezúplatném převodu majetku státu (Letiště Žatec a přilehlé satelity).          Dne 8. 11. 2002 předalo Ministerstvo financí zástupcům Krajského úřadu Ústeckého kraje smlouvy o bezúplatném převodu vlastnictví státu v prostoru bývalého vojenského letiště Žatec z Ministerstva obrany a z Okresního úřadu Louny do vlastnictví Ústeckého kraje, poté podala Vojenská ubytovací a stavební správa Litoměřice žádost o vklad vlastnického práva k nemovitostem, které tvoří předmět smlouvy s Ministerstvem obrany, ve prospěch Ústeckého kraje do katastru nemovitostí. Během prosince se také uskutečnilo fyzické převzetí areálu letiště včetně stáčírny PHM Selibice, dále vlečky a hydraulické clony a byla tak splněna jedna z podmínek bezúplatného převodu vlastnictví státu (Letiště Žatec) na Ústecký kraj. Ten má převzít veškeré povinnosti a odpovědnost vyplývající z ekologické zátěže v území Strategické průmyslové zóny Žatec. Firma Ochrana podzemních vod, s. r. o., provozuje na základě smlouvy ze dne 3. 4. 2002 hydraulickou clonu, a to v rozsahu bránícím úniku kontaminovaných vod ze zasaženého území v areálu bývalého vojenského letiště Žatec. Clona je provozována od 1. 4. 2002. Předpokládaný termín ukončení provozu je 31. 3. 2003. Celková cena za provozování hydraulické clony za období od 1. 4. 2002 do 31. 3. 2003 činí 4 955 895 korun včetně 5 % DPH. Armáda ČR již zaplatila za provedené práce za období od jejich zahájení do 1. 12. 2002 celkem 3 171 629,55 korun včetně 5 % DPH. Zbývající závazek za období od 1. 12. 2002 do 31. 3. 2003 by měl uhradit Ústecký kraj jako vlastník areálu letiště Žatec. Jedná se o částku 1 784 265,50 korun včetně 5 % DPH

9.8 Návrh rozpočtu Fondu obnovy na r.2003

            Rada Ústeckého kraje bere na vědomí návrh rozpočtu Fondu obnovy na r. 2003 a doporučuje Zastupitelstvu Ústeckého kraje ho schválit. Ve fondu je k rozdělení 159 966 000, z nich 10 000 000 je určeno na obnovu povodní postižených škol. Letos bude na projekty rozděleno 100 000 000 korun, zbytek zůstane k rozdělení pro další žadatele.

O dotaci z Fondu obnovy Ústeckého kraje požádalo celkem 100 žadatelů v úhrnném objemu 303 126 441 korun. Z toho 99 žádostí bylo podáno včas a 1 žádost byla podána po stanoveném termínu.

Oblasti podpory vyplývající z podaných žádostí:

Bydlení:            opravy domů (nejvíce žádostí z Hřenska)

Podnikání:        žádosti  soukromých firem,  včetně soukromých zemědělců (nejvíce  žádostí z Hřenska a                    z okresu Litoměřice)

Komunikace:  požadavky na opravy a rekonstrukce ulic, silnic a mostů (např. Lovosice, Prackovice n. L.,                  Roudnice n. L., Děčín).           

Obec.majetek: Pod touto oblastí jsou zahrnuty různé druhy obecního  majetku neuvedené  v ostatních                                    oblastech, například: školy, povodňová hráz, vodovod, park, parkoviště, zábradlí, čekárny                 BUS, hasičská zbrojnice, obecní úřad apod.

Sport:             požadavky  na opravy stadionů, koupaliště, zim. stadionu, veslařských a kanoistických                                   klubů atd…   

Projekty bude posuzovat komise Rady Ústeckého kraje pro Fond obnovy Ústeckého kraje, první jednání komise se uskuteční dne 17. února 2003. Komisí doporučené projekty budou předloženy Radě Ústeckého kraje k dalšímu projednání.

9.9 Pronájem nebytového prostoru v budově Krajského úřadu Ústeckého kraje: Rada Ústeckého kraje schválila pronájem kanceláře v budově Krajského úřadu Ústeckého kraje Krajské hospodářské komoře Ústí nad Labem.

9.10 Nakládání s majetkem Ústeckého kraje: Předložené návrhy byly schváleny. Pro použitelná a funkční PC bude úřad hledat využití – osloví vlastní příspěvkové organizace, zatopené obce, nestátní neziskové organizace a Policii ČR.

9.11 Pronájem nebytového prostoru v budově Krajského Úřadu Ústeckého kraje ODLOŽENO

9.12 Způsob a forma prodeje Obchodní akademie – Střekov, Národního odboje 17: Rada Ústeckého kraje vzala na vědomí informaci o způsobu a formě prodeje budovy č.p. 284 včetně pozemku p.p.č. 521 o výměře 541 m2 a pozemku p.p.č. 522 o výměře 292 m2 v k.ú. Bukov, ke kterým správu vykonává příspěvková organizace Obchodní akademie a Obchodní škola, Ústí nad Labem, Národního odboje 17, příspěvková organizace. Rada doporučila svým usnesením z ledna 2003 Zastupitelstvu Ústeckého kraje schválit záměr úplatného převodu. Nemovitost je  nevyužívána od června roku 2000 a zatěžuje rozpočet školy výdaji na vytápění, spotřebu energie, vodného, připojení na tel. linky, předepsaných revizí a běžné údržby - náklady představují cca 90 - 100 tis. Kč - zahrnula ji příspěvková organizace do zbytného majetku. V případě, že by ještě několik dalších let nebyla využívána, začal by se její technický stav zhoršovat a vyžadoval by náklady spojené s opravami a údržbou.

9.13 Zásady prodeje majetku Ústeckého kraje ODLOŽENO

9.14 Vyhlášení výběrového řízení na realitní kancelář Ústeckého kraje: Rada Ústeckého kraje vzala na vědomí informaci o výzvě více zájemcům k podání nabídky na plnění veřejné zakázky „Realitní činnost a zprostředkování prodeje majetku Ústeckého kraje“. Vybrané realitní kanceláři budou ke zprostředkování prodeje předávány nemovitosti, o jejichž prodej nebude projeven zájem po dobu jeho zveřejnění na úřední desce Ústeckého kraje, internetových stránkách a na úřední desce obce, kde se příslušná nemovitost nachází, a dále nemovitosti lukrativního charakteru.

10. Blok 3. náměstka hejtmana Ústeckého kraje

10.1 Koncepce škol v přírodě: Rada Ústeckého kraje vzala na vědomí předložený návrh koncepce programu škol v přírodě - pobyty žáků základních a středních škol zaměřené  na jejich všestranný rozvoj  dle důvodové zprávy. Uložila dopracovat podmínky realizace programu  „Mimoškolní výchova žáků zaměřená na jejich všestranný rozvoj“. Cílem připravované koncepce je vyvézt děti na krátký časový úsek do objektu, který bude v zajímavém prostředí a zajistit jim program zcela odlišný od běžného školního programu tak, aby zlepšily svou tělesnou kondici a  získaly nové vědomosti, dovednosti, zážitky, které jim současný typ výchovně vzdělávacího procesu nezajistí, upevnily osobní vazby v třídním kolektivu a zlepšily svůj vztah k životnímu prostředí na základě osobních prožitků. Objekt bude vybaven a využíván ke všem základním typům programů, tj.

25 % sportovní, pohybové a rehabilitační aktivity

25 % praktické činnosti 

25 % výchova k ochraně životního prostředí

25 % získávání a zlepšování sociálně komunikativních dovedností dětí a mládeže a prevence sociálně patologických jevů, zaměření na  výchovu ke zdravému  životnímu  stylu.

            Využít systém financování vícezdrojového za spoluúčasti hlavních partnerů: rodiče, obec, kraj. 

 

10.2 Variantní řešení přípravy projektu dalšího využití areálu Integrované střední školy technické – Centra odborné přípravy, Most – Velebudice, Dělnická 21: Rada Ústeckého kraje schválila variantu č. 4 předloženého variantního řešení přípravy projektu dalšího využití areálu Integrované střední školy technické – Centra odborné přípravy, Most – Velebudice, Dělnická 21 a uložila zpracování projektu. včetně časového harmonogramu a finančního rámce. Škola je největší střední školou na území Ústeckého kraje. Značná náročnost provozu areálu jak po stránce ekonomické, tak po stránce personální výrazně zatěžuje školský rozpočet Ústeckého kraje.

Rada vybrala projekt spočívající v postupném naplňování areálu školy pracovišti vybraných vysokých škol za současné redukce a profilace oborové skladby stávající střední školy a intenzivního využívání areálu v oblasti celoživotního vzdělávání. Tato varianta předpokládá výběr perspektivních a z hlediska vývoje trhu práce v kraji atraktivních  vysokoškolských studijních oborů, zejména bakalářských. Tato varianta je z pohledu rozvoje vzdělávací soustavy Ústeckého kraje optimální.

10.3 Změny názvů a zřizovacích listin příspěvkových organizací Ústeckého kraje – školy a školská zařízení, schválení změn v síti škol a školských zařízení zřizovaných Ústeckým krajem: schváleno

10.4 Vzdání se funkce ředitelky příspěvkové organizace Ústeckého kraje Dům dětí a mládeže, Ústí nad Labem, W. Churchilla 8, příspěvková organizace, PaedDr. Marie Majtínkové ke dni  31. 8. 2003 na vlastní žádost: Rada Ústeckého kraje vzala na vědomí.

10.5 Pověření Rady Ústeckého kraje k získání souhlasu Ministerstva školství, mládeže a tělovýchovy ČR k odvolání ředitelů Střední průmyslové školy chemické, Lovosice, Krátká 7, Středního odborného učiliště, Lovosice, Terezínská 870, Středního odborného učiliště zemědělského, Odborného učiliště a Učiliště, Lovosice, Osvoboditelů 2, Speciální mateřské školy pro děti s více vadami, Teplice, Pod Doubravkou 13, k 31.8.2003 a vyhlášení konkurzního řízení na obsazení funkce ředitele Střední průmyslové školy, Středního odborného učiliště, Odborného učiliště a Učiliště, Lovosice, Osvoboditelů 2, příspěvkové organizace:       Zastupitelstvo Ústeckého kraje v prosinci 2002 rozhodlo o sloučení Střední průmyslové školy chemické a Středního odborného učiliště v Lovosicích se Středním odborným učilištěm zemědělským, Odborným učilištěm a Učilištěm Lovosice s účinností od 1. září 2003. Toto sloučení vychází z „Projektu obnovy a dalšího rozvoje středního a učňovského školství v Lovosicích“, schváleného usnesením Rady Ústeckého kraje z 11. 9. 2002.

            2. Zastupitelstvo Ústeckého kraje svým usnesením ze dne 18.12.2002 rozhodlo o sloučení Speciální mateřské školy pro děti s více vadami, Teplice se Speciální mateřskou školou a Pomocnou školou při dětské lázeňské léčebně, Teplice.

10.6 Platové výměry ředitelů škol, předškolních zařízení a školských zařízení zřizovaných Ústeckým krajem - zvýšení platového tarifu časovým postupem: schváleno

           

10.7 Odměny k ocenění pracovních zásluh při dovršení padesáti let věku ředitelů škol, předškolních zařízení a školských zařízení zřizovaných Ústeckým krajem: schváleno

10.8 Jmenování konkurzní komise pro konkurzní řízení na obsazení funkce ředitele příspěvkové organizace Ústeckého kraje Gymnázium, Děčín I, Komenského náměstí 4,  příspěvková organizace: Rada Ústeckého kraje jmenovala konkurzní komisi.

10.9 Konkurzní řízení na obsazení funkce ředitele - pověření Rady Ústeckého kraje k získání souhlasu Ministerstva školství, mládeže a tělovýchovy ČR ke jmenování Bc. Marcely Stützové ředitelkou příspěvkové organizace Ústeckého kraje Dětský domov, Most, K. H. Borovského 1146, příspěvková organizace: Rada Ústeckého kraje vzala na vědomí informaci o průběhu konkurzního řízení, pověřila odbor školství, mládeže a tělovýchovy  Krajského úřadu Ústeckého kraje  k získání souhlasu Ministerstva školství, mládeže a tělovýchovy ČR ke jmenování Bc. Marcely Stützové ředitelkou zmíněného domova.

           

10.10 Rada školy – zřízení Rady školy Obchodní akademie a Obchodní školy, Rumburk, Komenského 927/12 a jmenování členů rady školy za zřizovatele: Rada Ústeckého kraje zřídila na základě žádosti uvedených škol Radu školy Obchodní akademie a Obchodní školy, Rumburk.

10.11 Stravovací jednotky zařízení sociální péče zřizovaných Ústeckým krajem: Rada Ústeckého kraje schválila s účinností od 1. března 2003 stravovací jednotky pro své příspěvkové organizace z oblasti sociální. Návrhy stravovacích  jednotek  vycházejí z požadavků jednotlivých zařízení sociální péče, respektují reálné potřeby klientů těchto zařízení a jsou v souladu s vyhláškami. Stravovací jednotka je finančně pokryta vyššími výnosy příspěvkové organizace, neboť je hrazena klientem zařízení sociální péče.

10.12 Změny zřizovacích listin příspěvkových organizací v oblasti zdravotnictví: schváleno

10.14 Informace o Lékařské službě první pomoci na území Ústeckého kraje: Rada Ústeckého kraje vzala na vědomí informaci o zabezpečení lékařské služby první pomoci v Ústeckém kraji od 1.1.2003, schválila postup řešení zabezpečení lékařské služby první pomoci v Ústeckém kraji od 1.1.2003 rozšířený o zabezpečení pohotovostní služby pro oblasti Vejprtsko a Šluknovský výběžek. První tři měsíce činnosti LSPP budou vyhodnoceny cca v květnu.

            Výše nákladů na provoz systému LSPP za rok 2002 byla dle sdělení okresních úřadů 63 miliónů korun (hradil stát prostřednictvím příslušných okresních úřadů). Odhadované náklady na provoz LSPP na prvních 6 měsíců v roce 2003 (bez materiálových nákladů pro jednotlivé ordinace) jsou cca 11 miliónů korun. Problémem zůstává neochota nestátních zdravotnických zařízeních (privátní lékaři) uzavírat smlouvy o výkonu LSPP, tedy sloužit pohotovost. Podmínky pro návrhy smluv o výkonu služeb LSPP byly projednávány s příslušnými regionálními odbornými sdruženími, např. Českou stomatologickou komorou, Sdružením praktických lékařů, zde i konzultace s jejich zastupujícím právníkem, který návrh označil za velice vyhovující, a dalšími. Odbor zdravotnictví však přesto eviduje některé připomínky lékařů, že nejsou ochotni takto koncipovaný návrh smlouvy akceptovat a naopak vznášejí další požadavky, které nejsou akceptovatelné pro Ústecký kraj a neodpovídají ani zákonné normě, dle které byly návrhy smluv tvořeny a kterým je obchodní zákoník (požadavky týkající se finančního ohodnocení až 1000,- Kč/hod., odvolání na zprávu ČLK od MUDr. Davida Ratha, požadavek na odškodnění pracovní neschopnosti způsobené při výkonu LSPP ve výši 1000,- Kč/den, max. do 60 dnů, zajištění ochranných pomůcek, proplácení cestovních nákladů, pojištění odpovědnosti, pojištění jimi zajištěného středního zdravotnického personálu, snaha odvolat se na registraci, která je vydána na jejich ordinaci aj.) Některé připomínky jsou zasílány i prostřednictvím právních zástupců jednotlivých lékařů. Posledním problémem, nikoli nepodstatným, je právo jedné smluvní strany vypovědět uzavřenou smlouvu dle příslušných norem obchodního zákoníku, což lékaři začínají využívat. Kvůli těmto vlivů  nejsou dosud podepsány všechny návrhy smluv o výkonu služeb LSPP, které kraj  zaslal privátním lékařům, kteří by se na zajištění lékařské pohotovosti měli podílet.

Evidence smluv LSPP: celkem             a) odesláno     - 822

                                                           b) navráceno   - 629

                                                           c) podepsáno  -  603

10.15 Odpis nedobytných pohledávek Masarykovy nemocnice v Ústí nad Labem, p.o.: Rada Ústeckého kraje schválila odpis nedobytných pohledávek Masarykovy nemocnice v Ústí nad Labem, příspěvkové organizace, ve finančním objemu 246 479,10 Kč.

10.16 Volba zástupců pojištěnců do orgánů okresních pojišťoven Všeobecné zdravotní pojišťovny - ODLOŽENO

10.17 Organizace a zabezpečení zdravotnické záchranné služby na území okresu Litoměřice: Rada Ústeckého kraje schválila záměr organizace a zabezpečení zdravotnické záchranné služby na území okresu Litoměřice, vyžádala si zprávu o ztrátovosti. Okres Litoměřice je z pohledu zdravotnictví kraje tzv. bílým místem na mapě, neboť okresní úřad nebyl zřizovatelem žádného zdravotnického zařízení. Za nejvhodnější řešení lze považovat organizaci ZZS na území okresu Litoměřice prostřednictvím Územního střediska záchranné služby v Ústí nad Labem, jehož je kraj zřizovatelem.

10.18 Investiční akce „dostavba Masarykovy nemocnice v Ústí nad Labem“: Rada Ústeckého kraje vzala na vědomí informaci o průběhu obchodní veřejné soutěže na dokončení investiční akce „MN Ústí nad Labem - dostavba“. Uložila řediteli KÚ ÚK zajistit zpracování příslušného návrhu na usnesení k dostavbě Masarykovy nemocnice Ústí nad Labem, p. o., které ošetří zájmy kraje i nemocnice a bude v příloze obsahovat finanční model plnění závazků vyplývajících z uzavřené smlouvy.

10.19 Investiční akce „vybavení operačních sálů Nemocnice Most: Rada Ústeckého kraje souhlasila s předložením žádosti Nemocnice Most, příspěvkové organizace, Ministerstvu zdravotnictví o poskytnutí dotace na nestavební akci „Vybavení operačních sálů nemocnice Most“.

10.20 Investiční akce „centrální operační sály Nemocnice Teplice“: Rada Ústeckého kraje vzala na vědomí informace o investiční akci „Přístavba centrálních operačních sálů Nemocnice Teplice“.

10.21 Aliance Unichem s.r.o. – návrh „Prohlášení ručitele za závazky příspěvkových organizací“: Rada Ústeckého kraje doporučila Zastupitelstvu Ústeckého kraje neposkytnout společnosti Alliance UniChem CZ, s.r.o., záruky za závazky příspěvkových organizací zřizovaných Ústeckým krajem, konkrétně nemocnic, které jsou smluvním partnerem uvedené společnosti distribuující léčiva. Společnost navrhla, aby zastupitelstvo kraje poskytlo záruku, kterou se zaváže v plné výši uspokojit uvedenou společnost v případě, že nemocnice jí neuhradí své splatné závazky. Žádá alespoň o předběžný příslib poskytnutí ručitelského prohlášení, aby nebyli nuceni od 2.1.2003 zastavit dodávky do nemocničních lékáren.

10.22 Projednání záměru centrálního nákupu léků nemocnicemi Ústeckého kraje: Rada Ústeckého kraje schválila záměr projektu „Centrální nákup léků příspěvkovými organizacemi Ústeckého kraje“. Kraj je zřizovatelem 18 zdravotnických zařízení, z nichž 7 je nemocnic akutní péče, 2 nemocnice následné péče, 4 samostatné záchranné služby a psychiatrická léčebna.

10.23 Jmenování ředitelů příspěvkových organizací v oblasti zdravotnictví (vč. stanovení platu): Rada Ústeckého kraje vzala na vědomí informaci o průběhu výběrových řízení na obsazení funkcí ředitele/ky příspěvkových organizací Ústeckého kraje: Nemocnice Děčín, p.o., Dětská ozdravovna Jetřichovice, p.o, Nemocnice Most, p.o., Nemocnice následné péče Ryjice, p.o. Dále požádala o zpracování technického postupu hodnocení výběru kandidátů ve výběrových řízeních.

10.24 Projednání záměru sloučení nemocnice následné péče Ryjice s Masarykovou nemocnicí Ústi nad Labem OLDLOŽENO

10.25 Platové výměry ředitelů příspěvkových organizací v oblasti kultury a památkové péče zřizovaných Ústeckým krajem – zvýšení platových tarifů

10.26 Návrh Programu podpory místní kulturní a divadelní činnosti na rok 2003: Rada Ústeckého kraje schválila Program podpory místní kulturní a divadelní činnosti na rok 2003. Program bude vyhlášen, žádat o dotaci budou moci i fyzické osoby. V rozpočtu odboru kultury a památkové péče činí částka na podporu a rozvoj tradičních kulturních akcí 1 100 000 korun a je určena pro projekty, jejichž cílem  je rozvíjet tvořivost a estetickou výchovu, aktivní kulturní tvorbu a zájmové umělecké aktivity a podporovat propagaci kulturních akcí a významných kulturních výročí. Vhodným zaměřením projektů jsou: hudební, taneční, filmové, literární festivaly a přehlídky, výstavy výtvarných prací, divadelní projekty, sochařská sympozia a plenéry, publikační činnost v oblasti kultury.

10.27 Změna čerpání investičního fondu Nemocnice Kadaň, příspěvková organizace - neodkladný nákup sanitního vozu rychlé záchranné služby: Rada kraje schvaluje čerpání investičního fondu.

11.1 Příprava 16. Zastupitelstva Ústeckého kraje

Zastupitelstvo se sejde na své 16. schůzi 26. února  v 10 hodin. Rada schválila program schůze.

Různé:

  • Žádost města Chomutova o účast zástupce města při výběrovém řízení na ředitele tamější nemocnice – rada vzala žádost na vědomí. Rada revokovala své usnesení, ve výběrové komisi vyměnila J. Bendu za I. Řábkovou.
  • Odměny uvolněným  a neuvolněným členům zastupitelstva dle nového usnesení vlády – odměny stanoví zastupitelstvo.
  • Uložit řediteli KÚ ÚK do porady hejtmana informaci o ukončení výběrového řízení na vedoucího sekretariátu regionální rady regionu soudržnosti NUTS II.

V Ústí nad Labem, 12.2.2003

Připravila: Mgr. Romana Konečná, tisková mluvčí Ústeckého kraje

 
Zodpovídá: administrátor
Vytvořeno / změněno: 13.2.2003 / 13.2.2003 | Zveřejnit od-do: 13.2.2003-13.5.2003
 

 

Kontakt

Ústecký kraj
Velká Hradební 3118/48
400 01 Ústí nad Labem
tel.: +420 475 657 111
e-podatelna: epodatelna@kr-ustecky.cz
IČ: 70892156
DIČ: CZ70892156, je plátce DPH
Datová schránka: t9zbsva

Podrobný kontakt


Informace v patě

Nyní jste v módu "Bez grafiky". Přepnutím do grafického módu zobrazíte standardní verzi webu.

web & design , redakční systém