Tisková zpráva z 54. schůze Rady Ústeckého kraje
konané dne 12. února 2002
1. Zahájení – určení
ověřovatelů zápisu a usnesení
2. Schválení programu
3. Projednání námitek
k zápisu a usnesení z minulé Rady Ústeckého kraje
4. Zpráva o plnění
úkolů vyplývajících z usnesení Rady Ústeckého kraje
5. Ústní informace
z vedení Ústeckého kraje: Hejtman
Jiří Šulc informoval přítomné mimo jiné o své cestě po pověřených obcích,
návštěvě anglické velvyslankyně a
odeslání podkladů pro čerpání prostředků z Fondu solidarity EU.
6. Blok ředitele
Krajského úřadu Ústeckého kraje
6.1 Zpráva ředitele o
činnosti Krajského úřadu Ústeckého kraje: Rada
Ústeckého kraje vzala na vědomí zprávu
ředitele Krajského úřadu o činnosti Krajského úřadu. V tomto období vrcholí
práce související s převzetím agend souvisejících s ukončením
činnosti okresních úřadů, byly zahájeny výjezdy ředitele s některými
vedoucími odborů na setkání se starosty obcí spadajících pod pověřené obce III.
typu. Počet zaměstnanců úřadu k 31. lednu letošního roku je 373,5
zaměstnanců. Ústecký kraj se stal krajem
s nejnižším počtem zaměstnanců na počet obyvatel, spravovaných
příspěvkových organizací, rozlohu atd. Je dokončena inventarizace
delimitovaného majetku z OkÚ. Tato práce je poměrně komplikovaná vzhledem
k tomu, že ze strany ministerstva vnitra nebyl definován závazný postupu
OkÚ při specifikaci majetku.
V souvislosti s tím budou zahájeny práce na převodu, resp.
prodeji či zápůjčce tohoto majetku především příspěvkovým organizacím Ústeckého
kraje.
6.2 Vyvození důsledků
z rozborů hospodaření příspěvkových organizací za roky 1998 – 2001 -
ODLOŽENO
6.3 Vyhodnocení
nabídek na plnění veřejné zakázky „Nákup výpočetní techniky - 120 ks pracovních stanic“: Rada
Ústeckého kraje rozhodla na základě doporučení
komise pro posouzení a hodnocení nabídek o výběru nejvhodnější nabídky firmy
AUTOCONT CZ, a.s.
6.4 Smlouva
s MPSV o přenechání majetku do užívání: Rada Ústeckého kraje
po projednání schvaluje uzavření smlouvy o přenechání majetku Ministerstva
práce a sociálních věcí do užívání Ústeckým krajem.
Tato smlouva bude uzavřena z důvodů zabezpečení vybavení pracovišť
určených pro výplatu dávek státní sociální podpory (odboru sociálních věcí
Krajského úřadu Ústeckého kraje).
6.5 Prováděcí smlouva
s Českým Telefonem ODLOŽENO
6.6. Uzavření smlouvy
s firmou SORBI o dodávce stravovacích poukázek
7. Blok hejtmana
Ústeckého kraje
7.1 Informace ze
zasedání Rady Asociace krajů ČR
7.2 Personální
obsazení komisí Rady Ústeckého kraje: schváleno
7.3 Volba přísedících
Krajského soudu v Ústí nad Labem: Rada Ústeckého kraje
projednala a doporučila Zastupitelstvu Ústeckého kraje
kandidáty na funkce přísedících Krajského soudu v Ústí n. L.
7.4 Souhlas s užitím
znaku Ústeckého kraje na Informační bulletin: Rada Ústeckého
kraje dala souhlas s bezúplatným užitím znaku
Ústeckého kraje třem žadatelům.
8. Blok 1. náměstka hejtmana Ústeckého kraje
8.1 Schválení návrhů
smlouvy s SVS a.s. o spolupráci na zpracování plánu rozvoje vodovodů a
kanalizace ODLOŽENO
8.2 Stav oprav silnic
II. a III. třídy k 31.12.2002: Rada Ústeckého kraje
po projednání bere na vědomí informaci o stavu oprav silnic II. a III. třídy,
včetně stavu likvidace povodňových škod k 31.12.2002.
8.3 Plán oprav silnic
II. a III. třídy na rok 2003: Rada Ústeckého kraje
po projednání souhlasí s plánem oprav silnic II. a III. třídy, včetně
mostů na území Ústeckého kraje na rok 2003.
Z původně předloženého plánu oprav byla vyjmuta rekonstrukce silnice II/25
v Teplicích (bude se jednat s městem Teplice o jeho účasti na
financování opravy). Na základě odborného posouzení stavu silnic II. a III.
třídy v Ústeckém kraji v roce 2002 a pravidelných prohlídek stavebně
technického stavu jednotlivých silnic zpracovala Správa a údržba silnic
Ústeckého kraje, příspěvková organizace, plán
oprav silnic II. a III. třídy na rok 2003 v objemu 90,37 mil. Kč.
Předpokládá se, že přímo Ústeckým krajem bude
financováno provedení oprav ve výši 30 mil. Kč. Zbylých 60,37 mil. Kč bude
hrazeno v rámci poskytnutých finančních prostředků ze Státního fondu
dopravní infrastruktury. Odbor dopravy a silničního hospodářství obdržel koncem
roku 2002 a na počátku roku 2003 několik žádostí od obcí na opravy úseků silnic
II. a III. třídy, které se nacházejí v katastrech těchto obcí. Jelikož
nebylo možno zařadit všechny tyto žádosti do plánu oprav silnic II. a III.
třídy na rok 2003, budou některé požadavky zajišťovány v rámci běžné
údržby nebo budou řešeny v dalších letech.V rámci běžných výdajů
plánovaných Správou a údržbou silnic Ústeckého kraje,
příspěvkovou organizací, se předpokládá použít na velké opravy silnic II. a
III. třídy v roce 2003 celkem 90,37 mil. Kč. V plánu je konkrétně rozděleno 60,37
milionů, není tedy rozepsán finanční objem ve výši 30 mil. Kč. Ten bude naplněn
jednotlivými akcemi až po skončení zimního období a zhodnocení stavu silnic. (Podrobnosti viz příloha)
8.4 Informace o
přípravě dopravního systému EUROTRAM: Rada Ústeckého kraje
bere na vědomí informaci o přípravě dopravního systému EUROTRAM.Jeho cílem je
zajištění dopravní obslužnosti průmyslových zón s přilehlými městy
využitím regionálních tramvají (lehkých elektrických jednotek schopných provozu
jak na klasických železničních tratích, tak na tratích tramvajové dráhy).
Navrhovaný systém by kromě stávajících tramvajových tratí využíval stávající
železniční tratě, ale v některých
částech je nutné např. směr Žatec vybudovat novou tramvajovou trať, popřípadě
doplnit zabezpečovací systém na stávajících vlečkách a vyřešení napěťového
systému. Dále je pro propojení se SRN nutné obnovit část tratě zrušené po druhé
světové válce. Cílovým stavem EUROTRAMU
je propojení průmyslových zón
s městy, propojení ČR a SRN a využívání celého systému pro osobní i
nákladní dopravou.
8.5 Typové smlouvy o
zřízení věcného břemene: Rada Ústeckého kraje
schvaluje typovou smlouvu o zřízení věcného břemene a typovou smlouvu o smlouvě
budoucí o zřízení věcného břemene dle § 36 odst. 3 zákona č. 13/1997 Sb.,
o pozemních komunikacích, ve znění pozdějších předpisů.
8.6 Výzva více
zájemcům k podání nabídky na plnění veřejné zakázky „II/247 Přivaděč k
průmyslové zóny Prosmyky II. část, projektová dokumentace ke stavebnímu
povolení a dokumentace pro zadání realizace stavby“: Rada Ústeckého kraje
schvaluje zadání této veřejné zakázky, jmenovala členy komise pro otevírání obálek a členy
komise pro posouzení a hodnocení nabídek.
8.7 Stanovení platu
ředitele Správy a údržby silnic Ústeckého kraje, p.o.: Plat byl radou stanoven.
8.8 Zjišťovací řízení
EIA - Výrobní závod Parker – Hannifin Industria, s.r.o., Chomutov: Rada
Ústeckého kraje se vyjadřuje k oznámení
záměru „Výrobní závod firmy Parker – Hannifin, Industrial s.r.o. Chomutov“
předloženého obchodní firmou Parker Hannifin Industrial, s.r.o., takto:
Nepožaduje provést hodnocení záměru výstavby. Jedná se o výstavbu nových
výrobních hal a správní budovy se sociálním zázemím, výstavbou vnitrozávodní
komunikace a rozšíření kapacity stávajících parkovišť. Výrobní program a
sortiment výrobků v nových halách bude obdobný jako ve stávajících
objektech, tj. výroba součástí pro klimatizační soupravy pro automobily,
průmyslové hadice a ohebné trubice a armatury, montáž hydraulických pump a
motorů. Rozšíření výroby bude znamenat nárůst pracovních míst z dnešních
460 na cca 900 až 1050 pracovních míst.
8.9 Rozhodnutí
zadavatele o výběru veřejné zakázky „Přeprava a odstranění nepoužitelných
léčiv“: Rada Ústeckého kraje rozhodla o
přímém zadání této veřejné zakázky a uzavření smlouvy s fimou
ECHO Consult s.r.o..
8.10 Rozhodnutí
zadavatele o výběru veřejné zakázky „Zpracování aktualizace povodňového plánu
uceleného povodí Ohře“: Rada Ústeckého kraje
rozhodla o zrušení soutěže k zadání této veřejné zakázky; žádný z uchazečů
nesplnil podmínky vymezené pro plnění veřejné zakázky.
8.11 PZ Triangle –
dodatek č.1 ke smlouvě o dílo č. 4836 – vícepráce demolice: Rada Ústeckého kraje
dodatek č. 1 schválila.
9. Blok 2.
náměstka hejtmana Ústeckého kraje
9.1 Principy
ekonomického modelu Ústeckého kraje: Rada upravené principy ekonomického modelu kraje schválila; trvalou prioritou rozpočtu kraje je finanční zajištění splnění jeho zákonných
povinností..
9.2 Rozpočtová
opatření č. 1c): Rada doporučila
zastupitelstvu schválit přesuny mezi položkami.
9.3 Rozpis finančního
plánu na rok 2003: Rada vzala na vědomí plán toku financí v r. 2003.
9.4 Zápis z jednání
finanční komise, nahrazeno bodem revokace usnesení: Rada revokovala usnesení z 15.1.2003, kterým převáděla prostředky ze
zůstatku veřejné sbírky na odstraňování škod na majetku organizací a osob do
Fondu obnovy Ústeckého kraje. Podle
nového rozhodnutí rady bude zůstatek
(6 731 005,87 Kč – včetně úroků za leden 03) nově převeden jako dar
obci Hřensko na odstranění škod způsobených povodní v srpnu 2002.
9.5 Obchodní veřejná
soutěž „Demolice staveb a objektů v
průmyslové zóně Triangle“ - otevírání obálek s nabídkami: Rada
Ústeckého kraje vzala na vědomí zápis o
otevírání obálek s nabídkami na plnění veřejné zakázky „Demolice staveb a
objektů v průmyslové zóně Triangle“, rozhodla o vyloučení čtyř uchazečů
z další účasti v obchodní soutěži, neboť jejich nabídky nebylo možné
zahrnout do další soutěže (nesplnění kvalifikačních předpokladů uložených
zákonem). Pět nabídek bude zahrnuto k dalšímu posouzení a hodnocení.
9.6 Obchodní veřejná
soutěž na plnění veřejné zakázky „Sanace starých ekologických zátěží průmyslové
zóny Triangle“ - zadávací dokumentace: Rada schválila upravený text
vyhlášení obchodní veřejné soutěže na plnění této veřejné zakázky (úprava se
týká zapracování termínu soutěžní lhůty tak, aby navazovala na termín uzávěrky
a zveřejnění výzvy v Obchodním věstníku).
9.7 Průmyslová zóna
Triangle: bezúplatný převod vlastnictví státu - postoupení práv a převzetí
závazků ze smlouvy o dílo: Rada Ústeckého kraje
vzala na vědomí přednesenou informaci o stavu fyzického přejímání nemovitého
majetku od Vojenské stavební a ubytovací správy Litoměřice na základě smlouvy o
bezúplatném převodu majetku státu (Letiště Žatec a přilehlé satelity). Dne 8. 11. 2002 předalo Ministerstvo
financí zástupcům Krajského úřadu Ústeckého kraje
smlouvy o bezúplatném převodu vlastnictví státu v prostoru bývalého
vojenského letiště Žatec z Ministerstva obrany a z Okresního úřadu
Louny do vlastnictví Ústeckého kraje, poté podala
Vojenská ubytovací a stavební správa Litoměřice žádost o vklad vlastnického práva
k nemovitostem, které tvoří předmět smlouvy s Ministerstvem obrany,
ve prospěch Ústeckého kraje do katastru
nemovitostí. Během prosince se také uskutečnilo fyzické převzetí areálu letiště
včetně stáčírny PHM Selibice, dále vlečky a hydraulické clony a byla tak
splněna jedna z podmínek bezúplatného převodu vlastnictví státu (Letiště Žatec)
na Ústecký kraj. Ten má převzít veškeré povinnosti a odpovědnost vyplývající z
ekologické zátěže v území Strategické průmyslové zóny Žatec. Firma Ochrana
podzemních vod, s. r. o., provozuje na základě smlouvy ze dne 3. 4. 2002
hydraulickou clonu, a to v rozsahu bránícím úniku kontaminovaných vod ze
zasaženého území v areálu bývalého vojenského letiště Žatec. Clona je
provozována od 1. 4. 2002. Předpokládaný termín ukončení provozu je 31. 3.
2003. Celková cena za provozování hydraulické clony za období od 1. 4. 2002 do
31. 3. 2003 činí 4 955 895 korun včetně 5 % DPH. Armáda ČR již
zaplatila za provedené práce za období od jejich zahájení do 1. 12. 2002 celkem
3 171 629,55 korun včetně 5 % DPH. Zbývající závazek za období od 1. 12.
2002 do 31. 3. 2003 by měl uhradit Ústecký kraj jako vlastník areálu letiště
Žatec. Jedná se o částku 1 784 265,50 korun včetně 5 % DPH
9.8 Návrh rozpočtu
Fondu obnovy na r.2003
Rada
Ústeckého kraje bere na vědomí návrh rozpočtu
Fondu obnovy na r. 2003 a doporučuje Zastupitelstvu Ústeckého kraje
ho schválit. Ve fondu je k rozdělení 159 966 000, z nich 10 000 000
je určeno na obnovu povodní postižených škol. Letos bude na projekty rozděleno
100 000 000 korun, zbytek zůstane k rozdělení pro další žadatele.
O dotaci z Fondu obnovy Ústeckého kraje
požádalo celkem 100 žadatelů v úhrnném objemu 303 126 441 korun.
Z toho 99 žádostí bylo podáno včas a 1 žádost byla podána po stanoveném
termínu.
Oblasti podpory vyplývající z podaných žádostí:
Bydlení: opravy domů (nejvíce žádostí z Hřenska)
Podnikání: žádosti
soukromých firem, včetně
soukromých zemědělců (nejvíce žádostí
z Hřenska a z okresu Litoměřice)
Komunikace: požadavky
na opravy a rekonstrukce ulic, silnic a mostů (např. Lovosice, Prackovice n.
L., Roudnice
n. L., Děčín).
Obec.majetek: Pod touto oblastí jsou zahrnuty různé druhy
obecního majetku neuvedené v ostatních oblastech,
například: školy, povodňová hráz, vodovod, park, parkoviště, zábradlí, čekárny BUS, hasičská zbrojnice, obecní
úřad apod.
Sport: požadavky
na opravy stadionů, koupaliště, zim. stadionu, veslařských a
kanoistických klubů atd…
Projekty bude posuzovat komise Rady Ústeckého kraje
pro Fond obnovy Ústeckého kraje, první jednání
komise se uskuteční dne 17. února 2003. Komisí doporučené projekty budou
předloženy Radě Ústeckého kraje k dalšímu
projednání.
9.9 Pronájem
nebytového prostoru v budově Krajského úřadu Ústeckého kraje: Rada Ústeckého kraje
schválila pronájem kanceláře v budově Krajského úřadu Ústeckého kraje
Krajské hospodářské komoře Ústí nad Labem.
9.10 Nakládání s majetkem
Ústeckého kraje: Předložené návrhy byly schváleny. Pro
použitelná a funkční PC bude úřad hledat využití – osloví vlastní příspěvkové
organizace, zatopené obce, nestátní neziskové organizace a Policii ČR.
9.11 Pronájem
nebytového prostoru v budově Krajského Úřadu Ústeckého kraje ODLOŽENO
9.12 Způsob a forma
prodeje Obchodní akademie – Střekov, Národního odboje 17: Rada Ústeckého kraje
vzala na vědomí informaci o způsobu a formě prodeje budovy č.p. 284 včetně
pozemku p.p.č. 521 o výměře 541 m2 a pozemku p.p.č. 522 o výměře 292 m2
v k.ú. Bukov, ke kterým správu vykonává příspěvková organizace Obchodní
akademie a Obchodní škola, Ústí nad Labem, Národního odboje 17, příspěvková
organizace. Rada doporučila svým usnesením z ledna 2003 Zastupitelstvu
Ústeckého kraje schválit záměr úplatného
převodu. Nemovitost je nevyužívána od
června roku 2000 a zatěžuje rozpočet školy výdaji na vytápění, spotřebu
energie, vodného, připojení na tel. linky, předepsaných revizí a běžné údržby -
náklady představují cca 90 - 100 tis. Kč - zahrnula ji příspěvková organizace
do zbytného majetku. V případě, že by ještě několik dalších let nebyla
využívána, začal by se její technický stav zhoršovat a vyžadoval by náklady
spojené s opravami a údržbou.
9.13 Zásady prodeje
majetku Ústeckého kraje ODLOŽENO
9.14 Vyhlášení
výběrového řízení na realitní kancelář Ústeckého kraje: Rada Ústeckého kraje
vzala na vědomí informaci o výzvě více zájemcům k podání nabídky na plnění
veřejné zakázky „Realitní činnost a zprostředkování prodeje majetku Ústeckého kraje“.
Vybrané realitní kanceláři budou ke zprostředkování prodeje předávány nemovitosti,
o jejichž prodej nebude projeven zájem po dobu jeho zveřejnění na úřední desce
Ústeckého kraje, internetových stránkách a na
úřední desce obce, kde se příslušná nemovitost nachází, a dále nemovitosti
lukrativního charakteru.
10. Blok 3.
náměstka hejtmana Ústeckého kraje
10.1 Koncepce škol v přírodě:
Rada Ústeckého kraje vzala na vědomí
předložený návrh koncepce programu škol v přírodě - pobyty žáků základních
a středních škol zaměřené na jejich
všestranný rozvoj dle důvodové zprávy.
Uložila dopracovat podmínky realizace programu
„Mimoškolní výchova žáků zaměřená na jejich všestranný rozvoj“. Cílem
připravované koncepce je vyvézt děti na krátký časový úsek do objektu, který
bude v zajímavém prostředí a zajistit jim program zcela odlišný od běžného
školního programu tak, aby zlepšily svou tělesnou kondici a získaly nové vědomosti, dovednosti, zážitky,
které jim současný typ výchovně vzdělávacího procesu nezajistí, upevnily osobní
vazby v třídním kolektivu a zlepšily svůj vztah k životnímu prostředí
na základě osobních prožitků. Objekt bude vybaven a využíván ke všem základním
typům programů, tj.
25 % sportovní, pohybové a rehabilitační aktivity
25 % praktické činnosti
25 % výchova k ochraně životního prostředí
25 % získávání a zlepšování sociálně komunikativních
dovedností dětí a mládeže a prevence sociálně patologických jevů, zaměření
na výchovu ke zdravému životnímu
stylu.
Využít
systém financování vícezdrojového za spoluúčasti hlavních partnerů: rodiče,
obec, kraj.
10.2 Variantní řešení
přípravy projektu dalšího využití areálu Integrované střední školy technické –
Centra odborné přípravy, Most – Velebudice, Dělnická 21: Rada Ústeckého kraje
schválila variantu č. 4 předloženého variantního řešení přípravy projektu
dalšího využití areálu Integrované střední školy technické – Centra odborné
přípravy, Most – Velebudice, Dělnická 21 a uložila zpracování projektu. včetně
časového harmonogramu a finančního rámce. Škola je největší střední školou na
území Ústeckého kraje. Značná náročnost provozu
areálu jak po stránce ekonomické, tak po stránce personální výrazně zatěžuje
školský rozpočet Ústeckého kraje.
Rada vybrala projekt spočívající v postupném naplňování
areálu školy pracovišti vybraných vysokých škol za současné redukce a profilace
oborové skladby stávající střední školy a intenzivního využívání areálu
v oblasti celoživotního vzdělávání. Tato varianta předpokládá výběr
perspektivních a z hlediska vývoje trhu práce v kraji
atraktivních vysokoškolských studijních
oborů, zejména bakalářských. Tato varianta je z pohledu rozvoje vzdělávací
soustavy Ústeckého kraje optimální.
10.3 Změny názvů a
zřizovacích listin příspěvkových organizací Ústeckého kraje – školy a školská zařízení, schválení změn
v síti škol a školských zařízení zřizovaných Ústeckým krajem: schváleno
10.4 Vzdání se funkce
ředitelky příspěvkové organizace Ústeckého kraje Dům dětí a mládeže, Ústí nad Labem, W.
Churchilla 8, příspěvková organizace, PaedDr. Marie Majtínkové ke dni 31. 8. 2003 na vlastní žádost: Rada
Ústeckého kraje vzala na vědomí.
10.5 Pověření Rady
Ústeckého kraje k získání souhlasu Ministerstva školství,
mládeže a tělovýchovy ČR k odvolání ředitelů Střední průmyslové školy
chemické, Lovosice, Krátká 7, Středního odborného učiliště, Lovosice,
Terezínská 870, Středního odborného učiliště zemědělského, Odborného učiliště a
Učiliště, Lovosice, Osvoboditelů 2, Speciální mateřské školy pro děti s více
vadami, Teplice, Pod Doubravkou 13, k 31.8.2003 a vyhlášení konkurzního
řízení na obsazení funkce ředitele Střední průmyslové školy, Středního
odborného učiliště, Odborného učiliště a Učiliště, Lovosice, Osvoboditelů 2,
příspěvkové organizace: Zastupitelstvo
Ústeckého kraje v prosinci 2002 rozhodlo
o sloučení Střední průmyslové školy chemické a Středního odborného učiliště
v Lovosicích se Středním odborným učilištěm zemědělským, Odborným
učilištěm a Učilištěm Lovosice s účinností od 1. září 2003. Toto sloučení
vychází z „Projektu obnovy a dalšího rozvoje středního a učňovského školství
v Lovosicích“, schváleného usnesením Rady Ústeckého kraje
z 11. 9. 2002.
2.
Zastupitelstvo Ústeckého kraje svým usnesením
ze dne 18.12.2002 rozhodlo o sloučení Speciální mateřské školy pro děti s více
vadami, Teplice se Speciální mateřskou školou a Pomocnou školou při dětské
lázeňské léčebně, Teplice.
10.6 Platové výměry
ředitelů škol, předškolních zařízení a školských zařízení zřizovaných Ústeckým krajem - zvýšení platového tarifu časovým
postupem: schváleno
10.7 Odměny
k ocenění pracovních zásluh při dovršení padesáti let věku ředitelů škol,
předškolních zařízení a školských zařízení zřizovaných Ústeckým krajem: schváleno
10.8 Jmenování
konkurzní komise pro konkurzní řízení na obsazení funkce ředitele příspěvkové
organizace Ústeckého kraje Gymnázium, Děčín I, Komenského náměstí
4, příspěvková organizace: Rada
Ústeckého kraje jmenovala konkurzní komisi.
10.9 Konkurzní řízení
na obsazení funkce ředitele - pověření Rady Ústeckého kraje k získání souhlasu Ministerstva školství,
mládeže a tělovýchovy ČR ke jmenování Bc. Marcely Stützové ředitelkou
příspěvkové organizace Ústeckého kraje
Dětský domov, Most, K. H. Borovského 1146, příspěvková organizace: Rada
Ústeckého kraje vzala na vědomí informaci o
průběhu konkurzního řízení, pověřila odbor školství, mládeže a tělovýchovy Krajského úřadu Ústeckého kraje k získání souhlasu Ministerstva
školství, mládeže a tělovýchovy ČR ke jmenování Bc. Marcely Stützové ředitelkou
zmíněného domova.
10.10 Rada školy –
zřízení Rady školy Obchodní akademie a Obchodní školy, Rumburk, Komenského
927/12 a jmenování členů rady školy za zřizovatele: Rada Ústeckého kraje
zřídila na základě žádosti uvedených škol Radu školy Obchodní akademie a
Obchodní školy, Rumburk.
10.11 Stravovací
jednotky zařízení sociální péče zřizovaných Ústeckým krajem: Rada Ústeckého kraje
schválila s účinností od 1. března 2003 stravovací jednotky pro své
příspěvkové organizace z oblasti sociální. Návrhy stravovacích jednotek
vycházejí z požadavků jednotlivých zařízení sociální péče,
respektují reálné potřeby klientů těchto zařízení a jsou v souladu s vyhláškami.
Stravovací jednotka je finančně pokryta vyššími výnosy příspěvkové organizace,
neboť je hrazena klientem zařízení sociální péče.
10.12 Změny
zřizovacích listin příspěvkových organizací v oblasti zdravotnictví: schváleno
10.14 Informace o
Lékařské službě první pomoci na území Ústeckého kraje: Rada Ústeckého kraje
vzala na vědomí informaci o zabezpečení lékařské služby první pomoci v Ústeckém
kraji od 1.1.2003, schválila postup řešení zabezpečení lékařské služby první
pomoci v Ústeckém kraji od 1.1.2003 rozšířený o zabezpečení pohotovostní
služby pro oblasti Vejprtsko a Šluknovský výběžek. První tři měsíce
činnosti LSPP budou vyhodnoceny cca v květnu.
Výše
nákladů na provoz systému LSPP za rok 2002 byla dle sdělení okresních úřadů 63
miliónů korun (hradil stát prostřednictvím příslušných okresních úřadů). Odhadované
náklady na provoz LSPP na prvních 6 měsíců v roce 2003 (bez materiálových
nákladů pro jednotlivé ordinace) jsou cca 11 miliónů korun. Problémem zůstává
neochota nestátních zdravotnických zařízeních (privátní lékaři) uzavírat
smlouvy o výkonu LSPP, tedy sloužit pohotovost. Podmínky pro návrhy smluv o
výkonu služeb LSPP byly projednávány s příslušnými regionálními odbornými
sdruženími, např. Českou stomatologickou komorou, Sdružením praktických lékařů,
zde i konzultace s jejich zastupujícím právníkem, který návrh označil za velice
vyhovující, a dalšími. Odbor zdravotnictví však přesto eviduje některé
připomínky lékařů, že nejsou ochotni takto koncipovaný návrh smlouvy akceptovat
a naopak vznášejí další požadavky, které nejsou akceptovatelné pro Ústecký kraj
a neodpovídají ani zákonné normě, dle které byly návrhy smluv tvořeny a kterým
je obchodní zákoník (požadavky týkající se finančního ohodnocení až 1000,-
Kč/hod., odvolání na zprávu ČLK od MUDr. Davida Ratha, požadavek na odškodnění
pracovní neschopnosti způsobené při výkonu LSPP ve výši 1000,- Kč/den, max. do
60 dnů, zajištění ochranných pomůcek, proplácení cestovních nákladů, pojištění
odpovědnosti, pojištění jimi zajištěného středního zdravotnického personálu,
snaha odvolat se na registraci, která je vydána na jejich ordinaci aj.) Některé
připomínky jsou zasílány i prostřednictvím právních zástupců jednotlivých
lékařů. Posledním problémem, nikoli nepodstatným, je právo jedné smluvní strany
vypovědět uzavřenou smlouvu dle příslušných norem obchodního zákoníku, což
lékaři začínají využívat. Kvůli těmto vlivů
nejsou dosud podepsány všechny návrhy smluv o výkonu služeb LSPP, které
kraj zaslal privátním lékařům, kteří by
se na zajištění lékařské pohotovosti měli podílet.
Evidence smluv LSPP: celkem a)
odesláno - 822
b)
navráceno - 629
c)
podepsáno - 603
10.15 Odpis
nedobytných pohledávek Masarykovy nemocnice v Ústí nad Labem, p.o.: Rada
Ústeckého kraje schválila odpis nedobytných
pohledávek Masarykovy nemocnice v Ústí nad Labem, příspěvkové organizace,
ve finančním objemu 246 479,10 Kč.
10.16 Volba zástupců
pojištěnců do orgánů okresních pojišťoven Všeobecné zdravotní pojišťovny -
ODLOŽENO
10.17 Organizace a
zabezpečení zdravotnické záchranné služby na území okresu Litoměřice: Rada
Ústeckého kraje schválila záměr organizace a
zabezpečení zdravotnické záchranné služby na území okresu Litoměřice, vyžádala
si zprávu o ztrátovosti. Okres Litoměřice je z pohledu zdravotnictví kraje
tzv. bílým místem na mapě, neboť okresní úřad nebyl zřizovatelem žádného
zdravotnického zařízení. Za nejvhodnější řešení lze považovat organizaci ZZS na
území okresu Litoměřice prostřednictvím Územního střediska záchranné služby
v Ústí nad Labem, jehož je kraj zřizovatelem.
10.18 Investiční akce
„dostavba Masarykovy nemocnice v Ústí nad Labem“: Rada Ústeckého kraje
vzala na vědomí informaci o průběhu obchodní veřejné soutěže na dokončení
investiční akce „MN Ústí nad Labem - dostavba“. Uložila řediteli KÚ ÚK zajistit
zpracování příslušného návrhu na usnesení k dostavbě Masarykovy nemocnice
Ústí nad Labem, p. o., které ošetří zájmy kraje
i nemocnice a bude v příloze obsahovat finanční model plnění závazků
vyplývajících z uzavřené smlouvy.
10.19 Investiční akce
„vybavení operačních sálů Nemocnice Most: Rada Ústeckého kraje
souhlasila s předložením žádosti Nemocnice Most, příspěvkové organizace,
Ministerstvu zdravotnictví o poskytnutí dotace na nestavební akci „Vybavení
operačních sálů nemocnice Most“.
10.20 Investiční akce
„centrální operační sály Nemocnice Teplice“: Rada Ústeckého kraje
vzala na vědomí informace o investiční akci „Přístavba centrálních operačních
sálů Nemocnice Teplice“.
10.21 Aliance Unichem
s.r.o. – návrh „Prohlášení ručitele za závazky příspěvkových organizací“: Rada
Ústeckého kraje doporučila Zastupitelstvu
Ústeckého kraje neposkytnout společnosti
Alliance UniChem CZ, s.r.o., záruky za závazky příspěvkových organizací
zřizovaných Ústeckým krajem, konkrétně nemocnic,
které jsou smluvním partnerem uvedené společnosti distribuující léčiva.
Společnost navrhla, aby zastupitelstvo kraje
poskytlo záruku, kterou se zaváže v plné výši uspokojit uvedenou
společnost v případě, že nemocnice jí neuhradí své splatné závazky. Žádá
alespoň o předběžný příslib poskytnutí ručitelského prohlášení, aby nebyli
nuceni od 2.1.2003 zastavit dodávky do nemocničních lékáren.
10.22 Projednání
záměru centrálního nákupu léků nemocnicemi Ústeckého kraje: Rada Ústeckého kraje
schválila záměr projektu „Centrální nákup léků příspěvkovými organizacemi
Ústeckého kraje“. Kraj je zřizovatelem 18
zdravotnických zařízení, z nichž 7 je nemocnic akutní péče, 2 nemocnice
následné péče, 4 samostatné záchranné služby a psychiatrická léčebna.
10.23 Jmenování
ředitelů příspěvkových organizací v oblasti zdravotnictví
(vč. stanovení platu): Rada Ústeckého kraje
vzala na vědomí informaci o průběhu výběrových řízení na obsazení funkcí
ředitele/ky příspěvkových organizací Ústeckého kraje:
Nemocnice Děčín, p.o., Dětská ozdravovna Jetřichovice, p.o, Nemocnice Most,
p.o., Nemocnice následné péče Ryjice, p.o. Dále požádala o zpracování
technického postupu hodnocení výběru kandidátů ve výběrových řízeních.
10.24 Projednání
záměru sloučení nemocnice následné péče Ryjice s Masarykovou nemocnicí
Ústi nad Labem OLDLOŽENO
10.25 Platové výměry
ředitelů příspěvkových organizací v oblasti kultury a památkové péče
zřizovaných Ústeckým krajem – zvýšení platových tarifů
10.26 Návrh Programu
podpory místní kulturní a divadelní činnosti na rok 2003: Rada Ústeckého kraje
schválila Program podpory místní kulturní a divadelní činnosti na rok 2003.
Program bude vyhlášen, žádat o dotaci budou moci i fyzické osoby.
V rozpočtu odboru kultury a památkové péče činí částka na podporu a rozvoj
tradičních kulturních akcí 1 100 000 korun a je určena pro projekty, jejichž
cílem je rozvíjet tvořivost a estetickou
výchovu, aktivní kulturní tvorbu a zájmové umělecké aktivity a podporovat
propagaci kulturních akcí a významných kulturních výročí. Vhodným zaměřením
projektů jsou: hudební, taneční, filmové, literární festivaly a přehlídky,
výstavy výtvarných prací, divadelní projekty, sochařská sympozia a plenéry,
publikační činnost v oblasti kultury.
10.27 Změna čerpání
investičního fondu Nemocnice Kadaň, příspěvková organizace - neodkladný
nákup sanitního vozu rychlé záchranné služby: Rada kraje
schvaluje čerpání investičního fondu.
11.1 Příprava 16. Zastupitelstva Ústeckého kraje
Zastupitelstvo se sejde na své 16. schůzi 26. února v 10 hodin. Rada schválila program
schůze.
Různé:
- Žádost
města Chomutova o účast zástupce města při výběrovém řízení na ředitele
tamější nemocnice – rada vzala žádost na vědomí. Rada revokovala své
usnesení, ve výběrové komisi vyměnila J. Bendu za I. Řábkovou.
- Odměny
uvolněným a neuvolněným členům
zastupitelstva dle nového usnesení vlády – odměny stanoví zastupitelstvo.
- Uložit
řediteli KÚ ÚK do porady hejtmana informaci o ukončení výběrového řízení
na vedoucího sekretariátu regionální rady regionu soudržnosti NUTS II.
V Ústí nad Labem,
12.2.2003
Připravila: Mgr.
Romana Konečná, tisková mluvčí Ústeckého kraje