Orientační nabídka


 

Ústecký kraj mění image, symbolem komunikace je kreslená postava praotce Čecha

1
Změna image, tak by se dal dvěma slovy nazvat hlavní cíl Strategie rozvoje cestovního ruchu Ústeckého kraje na roky 2010-2015, který představila na tiskové konferenci Jana Vaňhová, hejtmanka Ústeckého kraje spolu s radním pro oblast regionálního rozvoje a cestovního ruchu Radkem Vonkou.
 

 
 

Tisková zpráva z 8. února 2010

 

Změna image, tak by se dal dvěma slovy nazvat hlavní cíl Strategie rozvoje cestovního ruchu Ústeckého kraje na roky 2010-2015, který představila na tiskové konferenci Jana Vaňhová, hejtmanka Ústeckého kraje spolu s radním pro oblast regionálního rozvoje a cestovního ruchu Radkem Vonkou. Ústecký kraj analyzoval v rámci tvorby této strategie současnou situaci v oblasti cestovního ruchu. Výsledkem je ucelená marketingová koncepce pro rok 2010, která má přitáhnout domácí i zahraniční turisty do Ústeckého kraje.

 

Základní mezikrajové porovnání přírodních předpokladů pro rozvoj cestovního ruchu řadí Ústecký kraj na velmi dobrou úroveň. Podle hejtmanky Jany Vaňhové nebyl ještě v Ústeckém kraji dostatečně objeven a vyčerpán potenciál v této oblasti. Současnou hospodářskou situaci vidí jako příležitost, jak přilákat k nám do kraje turisty, kteří nebudou chtít utratit velké finanční prostředky za dovolenou u moře. „Chceme neustále pracovat na změně image Ústeckého kraje a k tomu chceme více využít památky na území Ústeckého kraje, jež jsou spojeny s legendami a počátky české státnosti,“ uvedla Jana Vaňhová. Nový komunikační koncept Ústeckého kraje v České republice dostane jednotnou marketingovou tvář, využije sociální sítě a direct mail. Symbolem jednotné komunikace se stane kreslená postava praotce Čecha.

 

Strategie rozvoje cestovního ruchu Ústeckého kraje mapovala současnou skladbu návštěvníku regionu. Téměř 40% z nich do Ústeckého kraje jezdí za poznáním a pouze 16% za rekreací. „Chceme využít památek, které se u nás v regionu nachází, a posunout trend, kdy sem lidé jezdí na jednodenní zájezdy za poznáním, a získat je pro dlouhodobé rekreační pobyty,“ uvedla hejtmanka, „Pokud k nám turisté zavítají, 60% z nich je mimořádně nebo velmi spokojeno s pobytem a téměř 4 % spokojeno. I na tomto výsledku se dá stavět.

 

Jana Vaňhová rovněž připomněla, že na rozdíl od domácích návštěvníků nejsou hlavním problémem nízké návštěvnosti zahraničních turistů předsudky, ale nízké povědomí. Proto se Ústecký kraj zaměří na propagaci regionu formou stávajících aktivit, jako je zastoupení kraje v Bruselu, účast na veletrzích, návštěvy velvyslanců atp. Kraj bude rovněž spolupracovat se zahraničními cestovními kancelářemi, které osloví s nabídkou na zařazení destinací do jejich zájezdových katalogů.

 

Samostatnou kapitolou je podpora podnikatelů v oblasti cestovního ruchu. Ústecký kraj v letošním roce plánuje spustit speciální microsite, která by měla být návodem, jak podnikat v tomto odvětví v České republice, kde je možné získat inspiraci nebo finanční prostředky.

 

Připravil:

Oddělení tiskových informací

odbor kanceláře hejtmana Ústeckého kraje

Velká Hradební 48, 400 02 Ústí nad Labem

tel. 475 657 726

mob. 737 203 666

 

 
Zodpovídá: Mgr. Magdalena Hanáčková
Vytvořeno / změněno: 8.2.2010 / 8.2.2010 | Účinnost do: 31.3.2010
 

 

Kontakt

Ústecký kraj
Velká Hradební 3118/48
400 01 Ústí nad Labem
tel.: +420 475 657 111
e-podatelna: epodatelna@kr-ustecky.cz
IČ: 70892156
DIČ: CZ70892156, je plátce DPH
Datová schránka: t9zbsva

Podrobný kontakt


Informace v patě

Nyní jste v módu "Bez grafiky". Přepnutím do grafického módu zobrazíte standardní verzi webu.

web & design , redakční systém