Ústecký kraj strategii cestovního ruchu potřebuje
Tisková zpráva ze dne 8.09.2003
Krajské
zastupitelstvo schválilo na svém posledním zasedání (3.9.2003) strategii
rozvoje cestovního ruchu v Ústeckém kraji. Jedná se o rozsáhlý materiál,
z něhož bude kraj vycházet při své snaze přilákat do regionu více turistů.
Tento rozvojový dokument doplňující Program rozvoje Ústeckého
Zpracováním Strategie rozvoje cestovního ruchu Ústeckého kraje byla na základě usnesení Rady Ústeckého kraje pověřena společnost DHV CR s.r.o.. Na zpracování získal kraj příspěvek od České centrály cestovního ruchu ve výši 350 000 korun.
Pro práci na tomto dokumentu byla vytvořena pracovní skupina, která se v průběhu zpracování rozrostla na 40 členů. Byla složena ze zástupců Ústeckého kraje, měst a obcí Ústeckého kraje, mikroregionů, Správy NP České Švýcarsko, CHKO Labské Pískovce, Lužické hory a České Středohoří, Památkového ústavu ale například i Karlovarského a Libereckého kraje nebo Regionální rozvojové agentury Ústeckého kraje.
„Je
třeba říct, že materiál, který vznikl, není v žádném případě konec práce.
Musí na něj navázat další činnosti, které povedou k jedinému cíli, a tím
je přilákání většího počtu turistů do našeho
Materiál „Strategie rozvoje cestovního ruchu Ústeckého kraje“ lze rozdělit do tří částí:
· Analytická část (profil území, analýza současné situace)
· Návrhová část (vize, volba cílových skupin, návrh strategických cílů, priorit a opatření)
· Realizační část (akční plán, návrh implementačního systému)
Strategie bude
do budoucna určovat záměry
„Je nutné připomenout, že kraj při snaze o rozvoj cestovního ruchu nemůže sám udělat vše. Velmi záleží na jednotlivých poskytovatelích služeb. Musí naší snahu podpořit, takovým způsobem, aby turista, který k nám přijede, neodjížděl znechucen, ale aby se chtěl do našeho regionu vracet. Chtěl bych, aby spolupráce veřejného a soukromého sektoru byla dobrá. Jako kraj můžeme podnikatelům v cestovním ruchu nabídnout spolupráci například při jejich zapojení do různých informačních systémů v oblasti cestovního ruchu. Konkrétní kroky, které budou předmětem dalšího jednání, vyjdou právě z krajské strategie,“ řekl Pavel Tošovský.
Vydala: Mgr.