Logo Ústeckého krajeÚstecký kraj (odkaz na titulní stránku) 

Ústecký kraj - Oficiální web


International

Vyhledávání

 


Cesta: Titulní stránka > Rozvoj kraje > Projekty > CENTRAL MARKETS > Publicita

 

Ústecký kraj uspořádal workshop se zástupci pořadatelů trhů, obcí a měst na podporu farmářských trhů

 
V Ústí nad Labem 5. února 2014
 

 
 

Zástupci pořadatelů trhů, měst a obcí na workshopu pořádaném Ústeckým krajem

Zvýšit atraktivitu farmářských trhů má za cíl projekt Central Markets – Revitalising and Promoting Traditional Markets in Central Europe, jehož partnerem je Ústecký kraj. V budově krajského úřadu se na konci ledna sešli zástupci kraje, měst, obcí i organizátorů farmářských trhů. Cílem setkání bylo seznámení s projektem a jeho aktivitami, mezi něž patří manuál pro organizátory trhů, podpora značky Regionální potravina, vytvoření databáze výrobců a farmářů místních potravin. „Lidé na farmářských trzích najdou velmi kvalitní české potraviny, proto se k pořádání trhů přiklání i další města či obce. V rámci projektu chce kraj novým i stávajícím organizátorům pomoci s přípravami a realizací, posléze také s propagací těchto akcí,” uvedla manažerka projektu Michaela Řeháková.

 

 

Účastníkům setkání byly představeny cíle projektu, pilotní území i dokončené a plánované aktivity. K dispozici je nyní již analýza trhů, SWOT analýza a manuál pro nové organizátory. Soupis pořadatelů trhů v kraji a databáze místních produktů a výrobců budou vytvořeny do května tohoto roku. V rámci projektu byla také vytvořena Zpráva o stavu trhů ve střední Evropě, která byla vytvořena ve spolupráci se všemi partnery projektu a již nyní je možné si ji také prostudovat. „Toto všechno poslouží novým pořadatelům trhů jako vodítko, jak akci uspořádat v co nejlepší kvalitě tak, aby měla vysokou návštěvnost veřejnosti a lidé se na ni znovu vraceli,” vysvětlila manažerka.

 

V rámci projektu se bude mimo jiné v letošním roce konat výstava s fotografiemi a obrázky žáků základní umělecké školy, která bude spojena s ochutnávkou regionálních produktů, včetně těch, které se staly Regionální potravinou.

 

Účastníci setkání se shodli, že největším problémem je propagace a prezentace farmářských trhů směrem k zákazníkovi a je velmi náročné „naučit“ zákazníky navštěvovat farmářské trhy a nakupovat místní produkty. S účastníky byla prodiskutována otázka Proč nakupovat na farmářských trzích? Bylo vytvořeno několik níže uvedených bodů.

 

ü  Koupíte čerstvé a kvalitní potraviny

ü  Poznáte opravdovou chuť potravin

ü  Koupíte potraviny bez zbytečné chemie a náhražek

ü  Vyzkoušíte regionální speciality

ü  Koupíte potraviny na jednom místě a za přijatelnou cenu

ü  Podpoříte české farmáře a výrobce

ü  Můžete potkat své přátele

ü  Pocítíte osobní přístup farmářů při nákupu

ü  Zlepšíte si své zdraví

ü  Nasajete atmosféru a pomůžete navrátit tradici trhů

 

Tyto body budou sloužit pro vytvoření „Desatera farmářských trhů“, které by mělo propagovat farmářských trhy a podporovat nákup místních potravin obyvateli Ústeckého kraje. Účastníci ocenili aktivity Ústeckého kraje včetně vzniku „Desatera farmářských trhů“.

 

Projekt na podporu farmářských trhů potrvá do prosince 2014.

 

Zpracoval projektový tým CENTRAL MARKETS

 

Central Markets

 

 
Zodpovídá: Bc. Martina Kučerová
Vytvořeno / změněno: 5.2.2014 / 5.2.2014

 

Zobrazit vyhledávací formulář »


 
 

Tematická nabídka: Rozvoj kraje

Přeskočit nabídku
 

Informace v patě

Garant sekce:Ing. Jan Kadraba

Nyní jste v módu "Bez grafiky". Přepnutím do grafického módu zobrazíte standardní verzi webu.

web & design , redakční systém