Na více jak 200 linkách regionální a příměstské dopravy, kterou Ústecký kraj objednává, jsou nejen stáří, emisní normy, ale i další kvalitativní prvky autobusů přísně kontrolovány a vozový park zde dosahuje průměrného stáří pouhých 4,5 roku.
Dle registru vozidel sice v Ústeckém kraji jsou vedena vozidla mnohem staršího data výroby,ale ta nejsou ve smluvním vztahu s Ústeckým krajem, a buď fungují na bázi komerční dopravy, nebo čistě v MHD bez vlivu na příměstskou dopravu. Do sítě krajských linek takové autobusy nezasahují. Jak je statistika v tomto případě zavádějící dokresluje fakt, že dopravce Busline a.s., který pro kraj zajišťuje nejvíce dopravních výkonů, má své autobusy přihlášeny v Semilech a do statistiky vozidel evidovaných v Ústeckém kraji tak vůbec nevstoupí, přestože je největší. Na Litoměřicku, kde je uvedeno nejhorší stáří, nemá sídlo žádný z našich dopravců, zde se tedy statistika krajských linek ani nedotkne.
Cestující jedoucí linkami dopravní obslužnosti Ústeckého kraje, autobusy schválenými pro provoz dle smlouvy s krajem a označenými vpředu logem Ústeckého kraje, mohou bezpečně a pohodlně pokračovat v cestování. Vozový park na regionálních linkách je skutečně v rámci republiky jeden z nejmodernějších a v jiných krajích by nám mohli kvalitu linkové dopravy jistě závidět.
Přehled autobusů a jednotlivých dopravců, zajišťujících dopravní obslužnost pro Ústecký kraj, lze nalézt na informačním webu dopravní obslužnosti.
Ing. Jakub Jeřábek
vedoucí oddělení dopravní obslužnosti
Krajský úřad Ústeckého kraje