„O navýšení kapacity je poptávka především ze strany nákladních dopravců, ale zkrácení času na cestu z Ústí do Prahy na cca 25 minut ocení hlavně všichni obyvatelé tohoto regionu. Pak nebudou muset odcházet za prací do Prahy a shánět tam drahé bydlení,“ řekl ředitel Odboru strategie SŽDC Radek Čech.
„Ústí je pro nás prioritní dopravní uzel, ale rád bych viděl také dobudování této trati směrem na Most a Chomutov, aby byl celý region lehce dostupný a provázaný s centry kvalitní a rychlou dopravou,“ zmínil náměstek pro dopravu Jaroslav Komínek.
Plánovaná síť vysokorychlostní železnice v České republice by měla propojit Německo přes Ústí nad Labem s Prahou a dále s Brnem a Ostravou při pokračování do Rakouska a Polska. Spojení Drážďany – Praha se momentálně nachází ve stadiu dokončování Studie proveditelnosti. Úsek mezi Prahou a Litoměřicemi by mohl nabídnout výrazné zkrácení cesty již okolo roku 2030. V dalších úsecích by měly vzniknout dva nové tunely. Celkové dokončení trati a zprovoznění kompletního systému je odhadováno na rok 2050.
Náměstek Jaroslav Komínek s ředitelem Odboru strategie Radkem Čechem
O závěry jednání byl mezi novináři velký zájem.