„Při několika setkáních jsem na kamenolom a možnou souvislost s jeho provozem a sesuvem upozornil oba premiéry Jiřího Rusnoka a Bohuslava Sobotku i ministry dopravy Prachaře a Ťoka. V době, kdy byla dálnice projektována, byl kamenolom mnohem menší,“ uvedl hejtman Ústeckého kraje Oldřich Bubeníček. Svah, který zavalil stavbu dálnice, se podle zpravodajství ČTK, které odkazuje na posudek, utrhl kvůli tomu, že společnost, jež lom vlastní, na jeho hranu vyvezla stovky tun kamenné drtě. Ta následně podmáčený svah strhla. Společnost se závěry posudku nesouhlasí. Podle vedení Ústeckého kraje se tímto posudkem ukazuje, že za neodborný zásah do krajiny by měl být považován kamenolom namísto dálničního tělesa. „Budu chtít vyvolat jednání s Báňským úřadem zeptat se jak, kdy a kdo posuzoval rozšíření těžby v kamenolomu s dopadem na okolí a co se bude dít dále. Pokud se ukáže, že toto nikdo neposoudil a tím veřejně ohrozil jak obyvatele obcí pod kamenolomem a zapříčinil tak zbytečně vynaložené stovky miliónů na opravení již hotové dálnice, měl by za toto nést zodpovědnost,“ doplnil k informacím z posudku radní Ústeckého kraje pro oblast dopravy a silničního hospodářství Jaroslav Komínek.
V posudku, který vypracovali Antonín Paseka a Zdeněk Bažant ze stavební fakulty Vysokého učení technického, se konkrétně podle ČTK uvádí, že "sesuv svahu ze dne 7. června 2013 je v příčinné souvislosti s přitížením koruny svahu", přičemž pochybení je na straně těžební organizace. Situaci nyní sleduje i Český báňský úřad.